Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Луфтханза" почва ремонти на боинги и ербъси в българската си база

6 коментара

Рекорд постави дружество "Луфтханза Техник София" (ЛТС), като изгради базата си за ремонт на самолети "Ербъс" и "Боинг" в България само за година и спази всички декларирани срокове. Същото съоръжение на германската компания е било изградено за три години в унгарската столица Будапеща. ЛТС е смесено дружество с 80% участие на германската компания "Луфтханза" и 20% на "Българиън Авиейшън Груп" (обединяващо авиокомпаниите "България Ер", "Хемус Ер" и "Виаджо Ер"). Българските компании апортират имота, на който се разполага базата.

Основната дейност на "Луфтханза Техник София" ще е техническото обслужване с пребоядисване на самолети боинг “737 Класик” и ново поколение, както и цялата гама ербъс “А 320”. Германската авиокомпания има подобни съоръжения в Ирландия, Унгария и Малта. Клиентите на ЛТС ще заплащат между 8 хил. и 2 млн. евро за базовата поддръжка на машина.

На церемонията по откриването на самолетния сервиз присъстваха посланикът на Германия у нас Михаел Гайер, транспортният министър Петър Мутафчиев и вицепремиерът Меглена Плугчиева, която посъветва германският бизнес да следва примера на "Луфтханза", за да се превърне страната му в най-големия чуждестранен инвеститор у нас.

Дружеството е инвестирало 20 млн. евро за модернизацията на хангара, доковите съоръжения, за инструменти и работни материали и за обучение на работниците.

Хангарът с площ 6000 кв. м. е разположен до Терминал 2 на летище София и днес посрещна първия самолет на немския гигант във въздухоплаването "Луфтханза". Базата е конструирана така, че да може да приема за базово обслужване две машини едновременно, но в следващите шест месеца ще функционира само едното помещение. През това време работниците ще натрупат опит, фирмата ще се ориентира в работата си и едва след това дружеството ще мисли за разширяване на бизнеса си у нас. Очакванията на компанията са да обслужват 20-24 самолета на година.

Неотдавна българското правителство одобри сделка за продажба на 63 дка от "Летище София" ЕАД на “Хемус eр" – една от компаниите в смесеното дружество с "Луфтханза".

За годината, в която ЛТС е построила базата си у нас, дружеството е обучило близо 350 души по специално разработена програма за теоретична подготовка и чрез практическо обучение в чужбина. Рекордната скорост на подготовката не са изненада, като се има предвид евтината работна ръка у нас, която е основният ресурс при извършването на сервизната дейност. Техниците започват работа в ЛТС със стартова заплата от 1000 лева, а за сходна позиция в Унгария или Ирландия получават шест пъти повече, твърдят източници от компанията. “Луфгханза” преживя тежка година заради високите цени на горивата и стачки на служителите ѝ.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Костовистче
    #7

    Ако Иван Костов бе на власт, "Луфтханза" щеше да построи най-малко две бази за ремонт на самолети.

  2. sa
    #5

    ako beshe kostov na vlast lufthanza sshteshe da postroi baza samo pri edno uslovie ako nalee masa pari vav fondatsia bade6te za balgaria

  3. Real Estate Broker
    #4

    Gotow sym da kupia i az za moite klienti 10-20 dka! SHte dam 10-15% gornica!

  4. Българан
    #3

    Ако Костов беше честен политик, ше ше да продаде Балкан на Луфтханза, а не на Гад Зееви! Ако ли пък Балкан бил толкова в дългове, ще ше да го ликвидира и да продаде отделно хотелите Плиска и Черно Море за милиони долари, а ремонтната база на Луфтханза, а офисите из всички европеиски столици на търг за сума ти и евро!А не Балкан за 150 хиляди долара и след това ние да плащаме на Гада още 10 милиона неустойки, а Костов да си построи още един замък в полите на Витоша!!

  5. GMC
    #2

    Браво - значи и в България нещата могат да стават, трябва само да се държим адекватно.

  6. парашутист
    #1

    На вас ви е ясно само едно:да ругаете без да знаете кого и защо.Първо Балкан беше в такива големи дългове,че беше чудно,че Зееви го купиха.Хотелите не бяха на Балкан а на държавата.Балкан ги ползваше само.После те не струваха милиони а само наколко десетки хиляди.В окаяно състояние бяха и се продаваха само прозорците,вратите и външните стени.Задграничните бюра бне бяха собственост на Балкан.!!Тамработеха чиновници на Калкан без да знаят какво правят.Литщни такси не бяха плащани с години и бюрата

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.