Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Милара" строи завод за е-камиони за 20 млн. лв., ще произвежда по 1000 годишно

Държавата ще инвестира 416 млн. лв. в икономическите зони

3 коментара
"Милара" строи завод за е-камиони за 20 млн. лв., ще произвежда по 1000 годишно

Българската компания "Милара Интернешънъл" ще строи завод за 20 милиона лева за производство на електрически камиони в Тракия Икономическа Зона (ТИЗ). Годишно ще се произвеждат около 1000 броя, които ще се изнасят в САЩ и Западна Европа. Цената на един автомобил е около 50 000 лв.

Електромобилът Sevic v500e беше представен днес пред вицепремиера и министър на екологията Борислав Сандов и министъра по иновациите Даниел Лорер. Двамата го подкараха, за да изпробват възможностите му.

Електрическият камион е създаден и асемблиран в Пловдив от "Милара Интернешънъл" на Йордан Найденов и Красимир Петков. Около 90 на сто от частите му са произведени в България. Единствено батерията на автомобила е внос, обясни Петков.

Товароносимостта на електрическия камион е 600 кг, а разстоянието, което може да измине с едно зареждане на батерията е 300 км. Това го прави силно приложим в търговията и логистиката. Oĸoлo 30 oбщини в Бългapия изпoлзвaт eлeĸтpoмoбилитe нa ĸoмпaниятa, ĸaтo финaнcиpaт пoĸyпĸитe cи c eвpoпeйcĸи гpaнтoвe. Сред тях са общините Смолян и Paĸoвcĸи.

Вече са произведени първите 500 броя от електрокамиона, като интересът към тях е голям, каза Красимир Петков. Той посочи, че автомобилът вече е сертифициран от европейската автомобилна организация UTAC за движение по пътищата на Европа.

Страната ни ще е сред водещите производители на електрически камиони в близко бъдеще, заяви министърът на иновациите и растежа Даниел Лорер.

Кои са производителите

"Милара Интернешънъл" е основана през 2006 г. в Пловдив. Компанията, с капитал от 5000 лв., е собственост на Йордан Найденов и Красимир Петков. Двамата имат равни дялове в нея.

Фирмата е специализирана в механичната изработка на детайли за полупроводниковата индустрия, инженерно проектиране, асемблиране и автомобилостроене. Специализирана е в разработването на роботизирани технологии за САЩ, Европа и Азия. В началото на 2022 г. "Милара Интернешънъл" откри офис в "София Тех Парк" в сграда "Инкубатор". Основната му функция е развойна дейност, инженерен дизайн, спомагателни и изследователски дейности.

В "Милара Интернешънъл" работят около 200 души, като средната им заплата за 2020 г. е 2350 лв., показва последният публикуван финансов отчет на дружеството в Търговския регистър. Приходите на компанията възлизат на близо 22 млн. лв. за 2020 г. Дружеството е на печалба, която с натрупване възлиза на близо 14 млн. лв. Компанията има и задължения от над 18 млн. лв. по теглени заеми за закупуване на земя, машини и оборудване, свързано с производството.

През 2019 г. "Милара Интернешънъл" влиза в регистрираната в Германия Sevic systems SE за производство на електрически товарни автомобили.

Πpoизвoдcтвeнитe ѝ мoщнocти ca oбopyдвaни c нaй-cъвpeмeнни мaшини Маzаk, ĸoитo пpeдлaгaт виcoĸo ĸaчecтвo във вcяĸa пepcoнaлизиpaнa чacт зa V500е, ĸaзвaт oт ĸoмпaниятa Ѕеvіс. Cpeднaтa цeнa нa eднo ĸaмиoнчe e мeждy 20 000 и 24 000 eвpo.

По Плана за възстановяване са заложени 416 млн. лв. за икономическите зони

При срещата си с представителите на най-големите инвеститори в Тракия Икономическа Зона (ТИЗ) министърът на иновациите Даниел Лорер представи възможностите за финансиране по Плана за възстановяване и устойчивост, който чака одобрение от Европейската комисия.

"Зелените и дигиталните инвестиции са основните пера на европейските програми за период до 2027 г. и това ще се види в програмите, които Министерството на иновациите и растежа ще предостави на бизнеса за развитие в рамките на следващите години", обеща Даниел Лорер по време на срещата с бизнеса в ТИЗ.

По отношение на фиша за индустриални зони, който е в размер на 416 млн. лв. по Плана за възстановяване и устойчивост, Даниел Лорер посочи, че ще бъде напълно отворен за оператори на индустриални зони от цялата страна, било то държавни, общински или частни.

Ще се акцентира върху икономическата рентабилност на зоната, а именно възможността на оператора, който кандидатства, да покаже инвеститорски интерес към неговата зона.

Фишът ще включва както грантови мерки за довеждаща инфраструктура, така и кредитни линии, които ще са съвместно с финансови партньори като Българската банка за развитие, Фонда на фондовете и Европейската инвестиционна банка, посочи Лорер.

"Грантовият елемент е важен за по-малките проекти, а кредитният елемент е важен за по-големите проекти. Добавяйки ресурс от банките въпросният фиш ще нарасне", уточни той.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ceco2
    #3

    Камион в съотношение 1:8. Ама нали е на "промяната"... в очите на идиотите тесла.

  2. Коментарът е изтрит в 18:36 на 28 март 2022 от автора.
    #2
  3. pepe
    #1

    Цената бива, ако качеството е добро... Успех!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.