Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Министри си противоречат за дострояването на "Тракия"

7 коментара
Министри си противоречат за дострояването на "Тракия"

"Още не сме готови с финансовата обосновка за дострояването на магистрала "Тракия". Предстои да го внесем в Министерски съвет и да го гласуваме на някое от следващите ни заседания." съобщи в четвъртък пред Mediapool министърът на финансите Пламен Орешарски.

Това тотално противоречи на изказванията на министъра на регионалното развитие Асен Гагаузов от миналата седмица, когато той съобщи, че предложението за това как ще се финансира строежът на магистралната отсечка Стара Загора - Карнобат, е готово и даже е представено на премиера Сергей Станишев. Концесионният договор за магистрала "Тракия" с португалско-българския консорциум беше прекратен на 22 май.

В обосновката, за която говори Гагаузов, била записано, че двамата министри искат 200 млн. лева от бюджета, заделени за непредвидени разходи и структурни проекти. Със 100 от тях ще се стартират обществените поръчки за дострояването на "Тракия", 60 млн. лв. ще отидат при "Главболгарстрой" за дострояването на Южната дъга от Околовръстното, която трябваше да е готова отдавна за платените им по договор 40 млн. лв., а 22 млн. лв. ще отидат за отчуждаване на терени за връзката "Хемус" – "Тракия", за магистралите "Люлин", "Марица" и за Южната дъга.

Сред опозицията се говори, че причината за близо едномесечното забавяне на предложението за дострояването на магистралата е, че БСП, ДПС и НДСВ не могат да се разберат по между си на кои фирми да се дадат обществените поръчки за стотици милиони.

Фаворитите на управляващите са "Трейс груп", "Мостстрой" и "Главболгарстрой". Напоследък, освен фирмите на Васил Божков, Николай Михайлов и Симеон Пешов, като бъдещ участник в строителството на "Тракия" се спряга и турска фирма - фаворит на Ахмед Доган. Не е ясно дали това е турската “Догуш”, която вече изпълнява редица обществени поръчки у нас. Сред кандидатите за милионите се нареди и "Пътища" АД, придобита наскоро от бизнесмена Георги Гергов, който държи и част от акциите в Пловдивския панаир.

В същото време кабинетът одобри на редовното си заседание искане до Народното събрание за предоставянето на зелена светлина на заем от 700 млн. евро от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) за финансиране на инфраструктурата по Плана за инвестиции в транспортна и базисна инфраструктура до 2013 г. Кредитното споразумение бе подписано от Орешарски и вицепрезидента на банката Матиас Колац-Анен през декември 2007 г., съгласно утвърден през 2006 г. меморандум за разбирателство по въпроса.

Кредитът ще се използва за съфинансиране на проекти по Оперативните програми на ЕС 2007 - 2013 и при необходимост за префинасирането на Оперативните програми "Транспорт" и "Околна среда". Тоест, ако даден проект се провали при усвояването на европейските пари, държавата ще го финансира със средствата от ЕИБ.

Срокът на заема е 25 години, със 7-годишен гратисен период.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. aman
    #8

    ФЛАГ финансирането от 0.7 млрд е по-скоро за съфинансиране на проектите по оператинвите програми, а не за провалени проекти. Нали трябва да се правят нови финансови изчисления при положение че 80-85% грант се замени със заем. Може да се окаже, че "проваленият" проект ще е икономически нецелесъобразен ако се финансира чрез заем.

  2. вътрешен
    #6

    Струвами се, че е борба между мафиотските структури стоящи зад тях. Гагаузав си е 100% мафиот.

  3. 07
    #5

    ги оправят.. крадливите негодници..

  4. Off
    #4

    Абе,няма ли снайперисти за тези негодници???

  5. Секлет
    #3

    " 22 млн. лв. ще отидат за отчуждаване на терени за връзката "Хемус" – "Тракия"">>>Това не е ли точно районът, където елин-пелинските фараони бяха заграбили земя от "пасищен тип" за по 60 стотинки квадратния метър и обясняваха, че това била реалната цена? Май някой е мислил в перспектива :-)

  6. Зашемчетен
    #2

    Като чета такива статии ми се повръща и главата ми се вие.Говори се постояно за корупция и разно баджанищинство??То започва от Министерския съвет.Не ме обвинявайте от Министерския съвет другари.Сами си го казвате с тия безконечни протакания,лъжи на министри и директори на фондове.Не можете да се разберете кой ще стрлои та на кого е фирмата да бъде избрана да строи.Ясно е че не всички пари ще отидат за строеж.Много отсечки много магистрали и прочее пътища,май на всички фирми ще им се даде по един

  7. JO
    #1

    Kradsi

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.