Японският производител на автомобили "Мицубиши мотърс" (Mitsubishi Motors Corp. - MMC) призна в сряда, че данните за разход на гориво в четири негови мини модела, произвеждани само за местния пазар, са били занижени спрямо реалните.
Пред журналисти президентът на компанията Тецуро Аикава заяви, че нарушението, извършено от служители на компанията, е било преднамерено. Той и други шефове поднесоха извинения на клиентите си и на акционерите, навеждайки силно глави пред микрофоните.
В резултат акциите на "Мицубиши" отбелязаха най-силния си спад за 12 години, като паднаха на Токийската фондова борса с 15 на сто.
Компанията неправилно е провеждала тестовете за разход на гориво е подавала лъжливи данни в японското транспортно министерство. Производителят е използвал по-ниско съпротивление на насрещния вятър от предписаното от японското законодателство. Нарушенията засягат моделите мини автомобили собствена марка eK Wagon и eK Space, както и произвежданите за "Нисан" модели Dayz и Dayz Roox. Общо от юни 2013 г. от първите два модела са продадени 157 000 коли, а от другите - 468 000. Вече е преустановена търговията с четирите марки.
По данни на производителя средният разход при тези модели е от 3.35 до 4 литра на 100 км, но се оказал по-висок. Моделите с мощност 66 к.с. са много популярни в Япония, но не срещат интерес на другите пазари.
Несъответствието в разхода на гориво било открито, след като от "Нисан" започнали да разработват следващо поколение мини автомобили, съобщиха от "Мицубиши".
Двете компании вече обсъждат условията за компенсация заради нарушението. В "Мицубиши" ще бъде създадена специална комисия за разследване на измамата. Започнала е и проверка за разхода на гориво при автомобилите, произведени за износ. Възможно е да се открият проблеми и при други модели, произвеждани за японския пазар, тъй като компрометираната система за тестове е била използвана и при тях.
Скандали със занижени данни във връзка с потреблението на гориво на автомобилите избухват редовно. Последният подобен случай е от януари, когато обиски в "Рено" заради проверка за съответствие на моделите им с еконормите доведоха до спад на акциите на компанията с 25 на сто. Нарушения обаче засега не са открити.
Най-шумният случай е от септември 2015 г., когато от "Фолксваген" признаха, че са манипулирали данните за изхвърляните вредни емисии и разхода на гориво при някои техни дизелови модели.
През 2013 г. "Хюндай" и "Киа Мотърс" бяха уличени в САЩ в занижаване на разхода на гориво и бяха принудени да платят обезщетения от около 400 млн. долара на собствениците на автомобили. "Форд" също е била обвинявана в подобни машинации при няколко хибридни модела, заради което компанията снижи рейтинга на автомобилите.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
2 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Абе,много признават за разходи на гориво,но никой до сега, не призна за фалшиво оскъпяване на горивото.
"Моделите с мощност 660 к.с. са много популярни в Япония ..." 660 к.с. ?!?!?!