Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Мижав интерес към билетите с прекачване за 60 минути в София

0 коментара
По-малко от 25 000 билета за прекачване в рамките на 60 минути са използвани от началото на годината досега. Сн. БГНЕС

Доста слаб интерес към билетите за градския транспорт в София, които дават право на прекачване в рамките на 60 минути отбелязва Столичната община. Данни на Центъра за градска мобилност показват, че от началото на годината досега са използвани под 25 000 такива превозни документа.

За сравнение пътуванията с билети с прекачване в рамките на 30 минути са ползвани повече от 2 млн. пъти.

Билетите 60+ са и по-скъпи. Те се продават за 2.20 лева, а тези за прекачване в рамките на 30 минути струват 1.60 лева.

Пътувания с банкови карти

От общината отчитат сериозен интерес към плащанията с банкова карта в градския транспорт. Възможността за безконтактно плащане беше въведена през май 2021 г. От тогава досега са регистрирани 1.2 млн. уникални потребители с банкови карти.

Билетите за прекачване за време са единствените еднократни документи за пътуване, валидни от началото на годината. Старите хартиени билети можеше да се използват до март, но не се продаваха.

Въпреки сериозните данни за пътуванията с градския транспорт от общината и ЦГМ не успяха да кажат дали към момента се купуват повече билети от преди. Твърдят обаче, че гратисът е намалял заради възможността да се плаща директно в прeвозното средство.

Хората не чекират картите си

Според данните на ЦГМ няма особен интерес и към чекирането на абонаментните карти в градския транспорт. Най-редовни в това били пенсионерите и студентите. Валидирането на абонаментните карти в превозните средства е задължително, но глобата от 3 лева за нарушаване на разпоредбата беше премахната преди да започне да действа. За да накара хората да се чекират, ЦГМ планира информационна кампания от есента, щяло да има и поощрения за спазващите изискването.

Основната цел на валидирането според общината е да се събират данни за пътуванията и така да се правят промени в маршрути и графици. Към момента обаче основно прекрояване на схемата на линиите на градския транспорт не е правено. Основен проблем остават връзките между съседни квартали, както и недостатъчното транспортно обслужване за части от града. 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.