Министерството на образованието ще промени намина на оценяване на изпита след седми клас. Причината е, че сегашната система не отразявала реалните знания на седмокласниците. Това съобщи в понеделник пред Нова телевизия зам.-министърът на образованието Диян Стаматов.
Идеята идва след рекордния брой двойки на изпита по математика след седми клас.
"Тазгодишната скала, отразяваща от 2 до 6, явно вече не показва достатъчно добре степените на подготовка на учениците", коментира Стаматов.
"Явно е, че има проблем и то е много сериозен. От няколко години има тенденция към понижаване на знанията на учениците по математика", коментира той.
"Трябва да се постави основен акцент в преподаването на логически задачи, които са с текстови вариант. Да не са толкова елементарни и опростени. Това става с много повтаряне и усилия. Не може при еднократно решаване на задача да се очаква резултат", каза зам.-министърът.
Според него проблемът е, че учениците не се концентрират върху задачите, които им се поставят. Не разбират условието, не го четат докрай и отговарят веднага, без да обмислят текста. Именно затова и резултатът е негативен.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
2 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Книгата е: Никитин Б.П. - Ступеньки творчества или развивающие игры - М.,Просвещение, 1989 г. Автор книги, педагог-новатор, педагогические взвляды которого широко известны не только в нашей стране, но и за рубежом. Книга содержит описание игр, являющихся своеобразной "умственной гимнастикой", методику их проведения и советы по изготовлению.
Най-добрата система за подготовка на интелигентни деца, която съм срещала /пиша по спомени/, е на руски инженер, който бе измислил математически игри /геометрия и цифри/, изработил ги бе като кубчета, цифрови ребуси и т.н. и след това ги беше събрал в книга /на руски език/. Неговата система изхожда от постановката, че детето, за да развие мисленето си, трябва да бъде поставено пред неизвестност, загадка, предизвикателство, с които да се справя под ръководството на опитен възрастен. Мисля, че той …
използваше математическите открития на древните народи, които се опитвали да направят цифрови таблици, които отразяват математически закономерности и зависимости. Т.е. детето трябва да бъде въведено в света на математиката КАТО ИЗМИНЕ ИСТОРИЧЕСКИЯТ ПЪТ НА НЕЙНОТО СЪЗДАВАНЕ, ЛОГИКА И ТРУДНОСТ.