Московски обеща интермодален терминал във Видин

Пристанището "Видин-център" ще се даде на концесия

Транспортният министър Ивайло Московски пусна новия катер "БУЛРИС" на вода

Транспортният министър Ивайло Москсовски обеща изграждането на интермодален терминал във Видин.

Така той продължава делото на предшественика си Данаил Папазов, който лансира идеята, че градът на Дунава е най-подходящото място за изграждане на интермодален терминал. Аргументите му буха, че е равно отдалечен от три балкански столици – София, Букурещ и Белград и предлага уникална възможност за транспорт на товари по въздух, река и суша, след изграждането на втория мост над Дунав.

Всички предварителни проучвания, които направихме, показват, че Видин е подходящо място за изграждането на интермодален терминал, заяви министър Московски по време на своето посещение в града днес.

По думите му ще бъдат разработени два или три варианта на проекта, като ще се търси възможност интермодалният терминал да работи самостоятелно или като част от друг по-голям проект в индустриалната зона на града.

Искам да имаме такъв терминал, в който могат да се комбинират превози между железопътния, водния и вътрешния шосеен транспорт. Убеден съм, че това ще бъде крачка към инвестиции в района, каза още министър Московски.

Той съобщи още, че се подготвя концесията на пристанищния терминал "Видин-център", която ще се осъществи съвместно с общината.

В рамките на днешното посещение в града, министърът присъства на церемонията за пускане на вода на новия специализиран катер за мониторинг на речното дъно на държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура".

Новият катер е един от компонентите на проекта за създаване на речна информационна система в българската част на река Дунав – БУЛРИС. Плавателният съд е оборудван със специализирана компютърна система и измервателна апаратура за наблюдение и заснемане състоянието на речното дъно в българския участък и ще носи името на проекта - "БУЛРИС". Общата стойност на катера и специализираната апаратура е около 2.8 млн. лв.

Системата ще позволи обстойно изследване на дъното чрез многолъчев ехолот, който дава данни за дълбочината на реката и информация за различни процеси и обекти на речното дъно.

Споделяне
Още от Бизнес