Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

МВР предлага по магистралите да се кара с максимум 130 км/ч

6 коментара
МВР предлага по магистралите да се кара с максимум 130 км/ч

Максималната допустима скорост по магистралите да се намали от сегашните 140 км/ч до 130 км/ч. Това е записано в промени в Закона за движението по пътищата, качени за обществено обсъждане. Техен автор е МВР.

По-ниската скорост на движение е ключов фактор за намаляването на броя на катастрофите, посочва се в мотивите. Именно несъобразената скорост е причина за една трета от произшествията.

"По данни на Европейския съвет за транспортна безопасност повече от 2100 човешки живота могат да бъдат съхранени всяка година, ако средната скорост на придвижване по европейските пътища се намали само с един километър в час", посочват от силовото ведомство.

Увеличаването на скоростта по магистралите бе въведено през 2012 г. от първото правителство на Бойко Борисов. Данните на МВР сочат, че делът на загиналите по аутобани започва да се увеличава с по 9-10% годишно. Преди това ръстът е между 3 и 5%. За увеличения дял има значение и разширяване на обхвата на магистралите. В рамките на десетгодишен период по тези пътища са загинали 529 души.

"В населените места настъпват значително повече ПТП, отколкото извън тях. Въпреки това поради високата скорост и въздействието на кинетичната енергия върху човешкото тяло, последствията за организма и здравето по-често са много по-тежки след участие в пътен инцидент, възникнал по пътищата извън населените места. Значително по-високата средна скорост на движение по автомагистралите и другите извънградски пътища допринася за по-тежкия травматизъм, предизвикан от инцидентите, настъпили извън градската среда", пише мотивите.

В момента единствените страни в Европа, които разрешават 140 км/ч по магистрала, са България и Полша.

Ключови думи

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #6

    Според норвежко психологическо изследване, проблемът с катастрофите се причинява от "заспиване на вниманието". Направени са тестове които показват, че когато се ограничава скоростта, това изнервя шофьорите и тогава "всички грешат". Според тях, единственото правилно решение е да се създадат "дразнещи сигнали" по пътищата, които да събуждат шофьорите и да ги държат в кондиция на дълъг път. Това са: различни от бялата светлина светлинни източници, особено в тунелите; различни табели, маркировки, отбивки, които да са разнообразни, да привличат вниманието към сигурността, да създават интерес към пътя. Не е трудно да се направи и у нас, вместо да държим шофьорите вързани...

  2. АТ
    #5

    Ключов фактор за безопасността на движение са и състоянието на пътищата и маркировката, а не само скоростта. С невероятните дупки - тип ями, липсваща или невидима при лоши метрологични условия маркировка, знаци поставени не на място и ниската скорост не може да спаси шофьорите. Но КАТ както винаги прави предложения без анализи, а с "Лазаре, с колко се движише колата".

  3. Сикаджун
    #4

    Бившият шофиорин на Маджо - Боко Тиквата от сик дали ще кара пак с двеста? Или той ще оди пеш куцук - куцук с патериците?

  4. стефчо
    #3

    Съгласен! Айде направо да тръгнем пеша, с колело или на кон - таман ще станем напълно независими от руската енергетика... Ни съ ибавам.

  5. markyza
    #2

    Подкрепям напълно текстовете. С повече контрол и по - високи глоби ще има намаление на катастрофите :)

  6. variomatic
    #1

    Освен всичко, такава мярка би намалила драстично и разходът на гориво, който за всеки следващи 10 км/ч над 100 е главозамайващ!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.