Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Над 3 млн. лв. ще струва возенето на балите смет до Цалапица

11 коментара
Над 3 млн. лв. ще струва возенето на балите смет до Цалапица

С 58 стотинки по-скъпо излиза транспортирането на тон балирана смет с влак до депото за отпадъци в Цалапица, отколкото ако се вози с камиони. Това показват разчети на Столична община за парите, които трябват за превозването на опакованите боклуци до пловдивското сметище в Цалапица с два вида транспорт – комбиниран жп и авто и само с камиони. Кметът на София Бойко Борисов бе натоварен миналия понеделник със задачата за финансовите разчети колко ще струва возенето на отпадъците в Пловдив и Карлово, след като Столичният общински съвет се съгласи с правителствения вариант за решаване на проблема с 280 хил. т балирана смет на трите площадки в районите “Кремиковци”, “Искър” и “Требич”.

От столичното кметство обявиха, че превозването на тон опакована смет с автомобилен и железопътен транспорт от “Кремиковци” до Цалапица ще струва 16,38 лв.  В цената са включени дейностите по товарене на балите от площадката върху автомобили-платформи, с които ще се вози сметта до жп гара Ботунец, където отпадъците ще се прехвърлят във вагоните за транспорт до жп гара Септември. Там балите пак ще се товарят на автоплатформи и ще тръгват към депото в Цалапица.  Само за “обслужването” на 1000 бали ще са нужни 9 хидравлични товарача, 18 автоплатформи и 20 вагона.

Сметките за превоз на боклука с автомобилни платформи или самосвални ремаркета са за 15,80 лв. за тон смет. В цената е включено товарене на балите върху автомобили, транспорт до Цалапица, където ще се разтоварват. За транспортирането на 1000 бали ще трябват 20 автомобили и шестима товарачи, пресметнали са от Столична община.

Така по груби сметки за возенето на 200 хил. т бали от площадката “Кремиковци”, където положението със съхранението на опакованите боклуци е най-критично, до Цалапица, какъвто е правителственият и общински план, ще са нужни 3,276 млн. лв. при возене с влак или 3,160 млн. лв. – с автотранспорт.

Когато Министерски съвет обяви спасителния си план за решаването на проблема с изчерпването на капацитета на столичните площадки за балиране чрез возенето на опакованите боклуци до Цалапица и Карлово, министърът на околната среда и водите Джевдет Чакъров каза, че правителството ще плати транспорта. По-късно обаче на заседанието на Столичния общински съвет зам.-финансовият министър Кирил Ананиев каза, че първо ще се провери бюджетът на кметството дали наистина няма пари за возенето на балите и тогава ще се реши дали държавната хазна да плати транспортирането им.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. П. Петров
    #12

    Колко струва боклука на парижкия данъкоплатец?

  2. Niki
    #11

    Ami nali avto firmite sa chastni i njakoi trjabva da prilapa tazi sladka porachka.Njama da ja dadat na darjavnata BDZ ja?Tam njama komisioni.

  3. vat61
    #10

    е да се търкалят на ръка от София до Пловдив.

  4. Ot EU
    #9

    Бедните българи плащат бар за боклук, а в същото време нямат пари за завод!При това проблемът си остава!До следващите избори вече са забравили попарта и се редят за нова, а готвачите се усмихват самодоволно и потриват ръце за следващата поръчка , като че ли са достигнали съвърщенството на кулинарното изкуство!Справка - всяка снимка на Ежко Стани Шев !

  5. stephan
    #8

    na vuprosa na P. Petrov. nyamam danni za Parij, no minalata sedmica v grad Toulouse (400 000 jiteli, chetvurti po golemina vuv fr) platih 160 evro godishna taksa smet za 70kvm apartament v cetura. a vsushnost kolko e taksa smet v sofia?

  6. истинското СДС
    #7

    Много прав е Vат 61.Чудесна идея!!!!!Само че предлагам,в сценария таркалянето да се прави от Стефан Софиянски,Антоан Николов и целият бивш Столичен общшнски съвет,които всички нас столичани много добре ни изтъркаляха,а те си гушнаха милионите.

  7. [email protected]
    #6

    [email protected]

  8. [email protected]
    #5

    [email protected]

  9. [email protected]
    #4

    [email protected]

  10. Vezari
    #2

    Koj shtjal da plashta raznoskite porazhodkite na balite iz cjala Bulgarija?Razbira se vsichki shte gi plashtame i to skupo, a ne tezi koito galasuvaha zapojarnikar kmet na stolica - zashtoto imalmuskuli. Za tazi rabote ne muskuli trjabvat, a neshto mejdu ushite. Akobjahme izbrali g-n Gavrjiski, dosega dasme zabravili bokluka, balite, mrusotijata, ulicite i njamashe da muvidim liceto ili da go chuem da govorigluposti po radia i televizji ot sutrindo vecher. No nali ot fizionomijata mui televizjite pecheljat - oburnetevnimanie po kolko puti vecher se pojavjava reklamata na Sibank!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.