Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Над 850 млн. лв. от бюджета за магистрала "Струма" и жп линията "Костенец-Септември"

8 коментара
Над 850 млн. лв. от бюджета за магистрала "Струма" и жп линията "Костенец-Септември"

Правителството пое ангажимент да осигури до 741 млн. лв. от държавния бюджет за изпълнението на изцяло новото платно на автомагистрала "Струма" в участъка "Крупник-Кресна" от Кулата към София и за ремонта на съществуващото сега трасе в обратна посока. Решено е също така да се отпуснат близо 116.5 млн. лв. за модернизацията на жп линията "Костенец-Септември". Това съобщиха от пресцентъра на Министерския съвет в сряда след заседанието на кабинета.

За 24-километровия напълно нов участък между Крупник и Кресна ще бъдат осигурени до 741 073 600 лв., като сумата включва и разходи за обходния път на Кресна с дължина 5.5 км. Парите са националното финансиране за проекта, по който страната ни се надява да получи безвъзмездни средства от Оперативната програма "Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г., които още не са факт.

Предвидените сега средства вероятно ще дойдат от бюджетния излишък и са необходими, за да може да започне забавеното изграждане на този път. За платното в посока от Кулата към София, което ще преминава източно от Кресненското дефиле по ново трасе, се провеждат два търга за разделения на две участък. Така изграждането им ще върви едновременно, за да завърши през 2023 г., когато изтича сегашният програмен период на еврофондовете. В единия търг – на стойност 430 млн. лв. без ДДС за 13.2 км, през февруари 2019 г. бяха отворени офертите на десет кандидати. Други 12 предложения бяха събрани за изграждането на втория участък с дължина 10.4 км, в който е включен и обходният път на Кресна (5.5 км). Стойността на този лот също е 430 млн. лв. без ДДС.

С част от предвидените сега 741 млн. лв. ще се финансира и рехабилитацията на съществуващия път Е 79 от София до Кулата, който ще стане част от магистралата.

Все още от пътната агенция обаче не са съобщавали да има избрани изпълнители на двата участъка от това платно на магистрала "Струма" през  Кресненското дефиле. Навярно сега поетият ангажимент за над 741 млн. лв. от държавния бюджет за общото трасе е и за да може да се обяви класиране и да се върви към сключване на договорите, които трябва да са финансово обезпечени.

Правителството се задейства и по ускоряване на модернизацията на жп линията Костенец – Септември, за която в края на декември 2018 г. бе избрано за изпълнител обединение между непознатата в бранша фирма "Транс логистика", испанската "Контратас Иглесиас" (Contratas Iglesias) и румънската "Аркада" (Arcada Company). Те се класираха с оферта за 380 млн. лв. без ДДС. След обжалване на избора пред Комисията за защита на конкуренцията и Върховния административен съд окончателно договорът трябва да отиде при този изпълнител. Оказало се обаче, че изпълнението на  жп модернизацията на този участък от т.нар. железопътна магистрала "Тракия" от София до Бургас ще излезе извън сроковете за допустимост на разходите по Механизма за свързана Европа, който осигурява по-голямата част от средствата. Така, за да се продължи финансирането от ЕС, трябва да се увеличи националното съфинансиране за дейностите, които ще се изпълняват след тези срокове, обясняват от правителствения пресцентър.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. brambar
    #8

    За запознатите нещата са ясни. От ЕК са предупредили официално България, че ще трябва да връща всички пари, ако не построи магистралата и жп участъкът, за които се дават милиарди от Брюксел. Тъй като нашите олигарси не можеха да се справят със строителството на тунел на Струма, бавеха само и само да не се допуснат чужду фирми да строят един тунел. Затова и измислиха това с подкупните зелени. Медиите на Пеевески гърмяха, тъй като той е този, който ще "усвои" парите от ЕС за магистралите и жп линиите. Не веднъж е писано от Медиапул и Дневник по темата, тъй като това на практика са крадени пари за сметка на безопасността на хората.

  2. Ianko74
    #7

    Медиапул, имате интелектуален дефицит, щом ме триете заради думата ц.и.г.а.н.и.

  3. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #6
  4. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #5
  5. 1107a
    #4

    Една скромна усмивка от господин Доган за определение фирми. Сметка ще я плащат други.

  6. Бивши комунисти НЯМА!
    #3

    Бизнесът да има с какво да финансира ДПС, ГЕРБ и БСП занапред. Не за друго.

  7. Javor
    #2

    Краде се като за последно....Кой ще ползва тея съоръжения след 10 години, когато населението ще е 5.5 мин?

  8. ARROGANT
    #1

    Да не би да наближават избори? Да стягаме "джипката" за обиколките!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.