Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Няма да има блокада на магистрала “Тракия” заради неплатени заплати

Изпълнители и подизпълнители взаимно се обвиняват за задължения

32 коментара
Снимка: БГНЕС

Няма да има блокада на магистрала “Тракия”, защото тя е обект с национално значение и законът забранява. Това заяви Лазар Лазаров, председател на управителния съвет на агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ) по повод заканата за протест в събота на магистралата заради неизплатени заплати.

Работници от строящата се отсечка на магистрала "Тракия" от Ямбол до Карнобат обмислят да излязат на протест, защото не са получавали заплати от април тази година. Това заяви Асен Башев, управител на “Башев Транс”. По думите му за последната половин година забавените плащания от “Пътища Стара Загора” към фирмата му са 180 000 лв.

"Гладът е над всичко по принцип. Така е, това е нашата съдба. Към момента, нашите семейства са в такова положение, че ножът ни опря до кокала", заявява Башев пред БГНЕС. По думите му в същата ситуация са още няколко фирми, но шефовете им не смеели да се оплачат или да протестират, тъй като са били заплашени, че изобщо няма да получат траншове. Общите задължения на "Пътища Стара Загора" към тях били за между 3 и 6 млн. лева.

Задължения или кражба

Компанията “Пътища Стара Загора” е част от пътния холдинг на Васил Божков. Неговата компания “Холдинг Пътища” е водещ партньор в сдружението “Тракия ІV”, която строи отсечката от Ямбол до Карнобат.

 

"От страна на "Башев Транс", съгласно договора между нас е налице некоректност, изразяваща се в констатирани силно завишени количества на заредено гориво, поради което заплащането от наша страна на наем за наетата механизация в сроковете е обвързано с доказване на горния факт." Това се казва в официално становище на "Пътища Стара Загора" до Mediapool. Към настоящия момент тече проверка във връзка с количествата зарежданото горивои използването му по предназначениеот наемодателя, съгласно договорните отношения, се казва още в позицията на "Пътища Стара Загора".

 

Неофициално представители от бранша обясниха, че Асен Башев е имал ангажимент към предоставянето на строителна техника на обекта. Тя е била зареждана с гориво от друга фирма. Съгласно разчетите горивото трябвало да стигне за няколко дни, но още на следващия ден се оказвало, че машините на Башев вече са го изразходвали. Това породило съмнения за кражба на горивото.

Башев заявява пред БГНЕС следното: "Ние видяхме, че по друг начин не можем и нямаме друг избор. Или да се разплатят, или да ставаме крадци, за да си храним семействата си или другия вариант е... Трябва да умираме това е – дотам я докараха".

Общината, местната полиция и шефът на пътната агенция Лазар Лазаров вече са предупредени за плановете на работниците да преминат към гражданско неподчинение и да затворят участъка от магистралата, ако не получат заплатите си в най-скоро време, казва Башев.

"Готови сме на всичко, ние нямаме вече друг избор..... Ако искат да ни арестуват, ако искат да ни съставят актове, каквото искат да правят. Казах му да ни приготвят повече килии, но няма да спрем, решили сме. Просто нямаме друг избор", категоричен е Башев, цитиран от БГНЕС.

"Уточняват се финансовите отношения между страните, като при непостигане на съгласия спора ще бъде отнесен до компетентен съд. Подаден е сигнал до прокуратурата за евентуални нарушения от страна на "Башев Транс", се казва още в позицията на "Пътища Стара Загора".


Проблеми с подизпълнители и по другите участъци на “Тракия”

Проблеми с неизплатени задължения от изпълнителите към подизпълнители има и по другите два лота на магистрала “Тракия”.

Фирма “Питон”, която е охранявала обекти по участъка от Стара Загора до Нова Загора, има претенции за неизплатени около 90 хил. лв. Това заявиха от потърпевшата фирма. Строител на отсечката беше консорциум от български фирми с водещ партньор “Трейс груп”. Те не бяха открити за коментар.

Неразплатени задължения за около 100 000 лв. с един подизпълнител има и гръцката “Актор”, казаха от агенция “Пътна инфраструктура”. В момента текат разговори за уреждане на това задължение.

От пътната агенция заявиха, че своевременно разплащат към изпълнителите дължимите по договор суми за изпълнените и приетите от възложителя строително-монтажни работи. Всички сметки към “Трейс” и “Актор” са платени. Последното плащане към “Холдинг Пътища” е от 5 септември 2012 г. в размер на 18.7 млн. лв.  Над 84% от средствата по сключените договори за строителството на магистралата, които възлизат общо на

Според системата за управление на еврофондовете за строителството на магистрала “Тракия” досега са изплатени 426 млн. лв., което е 45% от бюджета по проекта.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

32 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #32

    така е и на Марица ! От ноември 2011 до юни 2012 по 60% от 3аплатата ,а от тогава насам нито лев !

  2. Анонимен
    #31

    Е добре де никой ли не знае в тази държава, че Черепа не плаща на подизпълнителите си?? Питам журналистите на първо място. Нима не знаят колко фирми са фалирали покрай Мостстрой, Холдинг Пътища ....А Черепа прехвърля активите си между холдинг А кън В към С ... Или всички са слепи или са на хранилката

  3. Анонимен
    #30

    същото е положението и на магистрала Марица

  4. Анонимен
    #29

    Изобщо не съм съгласна.Лично съм минавала от тази магистрала и от този участък по качествен няма.Затова ли гръцката магистрала още не беше построена и почваше да пропада.Факт е че тази фирма работи качестжено.

  5. Анонимен
    #28

    Заплати не са давали от февруари месец !!!! Зная защото съм там, работи се извънредно, без никакви обезщетения, работи се без никакво качество и контрол. След 3 до 5 години тая магистрала ще стане като пътищата на луната. Ще пропадне и ще има дупки и кърпежи.

  6. Анонимен
    #27

    Няма такова нещо. Г-н Лазар Лазаров да цитира кой закон забранява. Обект с национално значение е определен съгласно Закона за устройство на територията и са дефинирани облекчения и централизирано ръководство на процедурите, свързани със строителството - те се извършват на национално ниво, а не в общините, което е важно, поради обхвата на строежа. Господинът бърка понятието обект с национално значение с понятието стратегически обект от значение за националната сигурност, което е съгласно Закона за ДАНС.

  7. Анонимен
    #26

    Да са си чели договора като са подписвали за работа, ако въобще е имало подписи!

  8. goldy
    #25

    Кви блокажи какви неща....Искахме да патуваме като хората да имаме хубав път като магистрала...и сега е имаме и се почнаха коментари за нея.Когато скаме едно нещо се изписват сумати неща че не го получаваме,а когато вече го имаме се изписват пак негативни неща.До колкото съм чувала тази фирма няма нищо общо с фирма която дължи пари.Защо трябва да ги тормозят,когато си вършат работата както трябва.

  9. Коментарът е изтрит в на от автора.
    #24
  10. Анонимен
    #23

    Всички строителни фирми на Божков работят по един и същи начин: оферират ниски цени на търговете (близки или под себестойност), не плащат на подизпълнителите и в последствие умишлено се фалира фирма (бушон) от Холдинга, която е сключвала договорите с тези подизпълнители, които тръгват да ги съдят, но накрая пият по една студена вода. Тук в тази схема бушона е "Пътища Стара Загора", която е част от Холдинга и има единствено един офис под наем и 5 компютъра.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.