Ню Йорк остава с най-скъпите магазини

Ню Йорк остава с най-скъпите магазини

Пето Авеню в Ню Йорк оглави класацията за най-скъпа търговска улица и в анализа на една от най-големите компании за недвижими имоти “CB Richard Ellis”( CBRE), публикуван в понеделник. В края на миналата седмица Пето Авеню беше определено за поредна година като най-скъпата търговска улица и от друга международна компания в областта на недвижимите имоти “Cushman&Wakefield”. Според данните на “CB Richard Ellis”, средният годишен наем на търговските обекти по Пето Авеню е 11 400 евро/кв.м. Това е с 40 на сто по-скъпо от тези в Москва, уточняват от международната компания.

Според проучването на “CB Richard Ellis”, руската столица е най-скъпата европейска локация, но в световната класация остава на второ място. През последната година и половина, наемните нива на магазините по основните търговски улици там са се повишили с 25 на сто. Причината, според експертите, е в нарасналото в последните месеци търсене от големите марки. Желанието на търговците е да се възползват от ръста на потреблението основно на луксозни стоки в руската столица.

Пазарът на първокласни търговски площи в България също е много активен, коментира Валери Левиев, управител на “Елта Консулт”, партньори на “CB Richard Ellis” за България. Според Левиев, наемните нива на магазините в столицата са останали стабилни спрямо началото на 2007 година. В края на седмицата от “Cushman&Wakefield” съобщиха, че наемите на магазините по основната търговска улица “Витоша” продължават да падат. Международната агенция отчете същата тенденция и при останалите по-големи търговски артерии в столицата и в Пловдив. Запазване на наемите на магазините е факт за морските градове – Варна и Бургас, уточниха от “Cushman&Wakefield”.

От “Елта Консулт” посочиха, че цените на площи в големите търговски центрове и молове в София варират между 25 и 60 евро за квадрат на месец. А по основните търговски улици на столицата наемите са в рамките на 50–100 евро за квадрат. Средната тарифа в София е 75 евро/кв.м., уточняват от компанията.

В челната петица остават Лондон, Париж и  Токио, и Хонг Конг – на шесто място, уточняват от CBRE. Най-голям ръст на наемните цени през последната година и половина при търговските площи в Западна Eвропа е отчетен в Барселона – 36 на стоq и в Мадрид – 32 на сто.  Цените на магазините в Дъблин също са се покачили сериозно през този период – с 18 на сто.

Повишаването на наемните нива в столиците на страните от Централна и Източна Европа все още се движат основно от първокласните търговски вериги, които се стремят да си осигурят пазарен дял в тези държави, коментират от CBRE.

Данните от проведеното от компанията проучване сред 225 международни търговски вериги показват, че 62 на сто от тях вече имат присъствие в региона на Централна и Източна Европа. Като Полша е посочена за един от най-успешните пазари в този аспект.

Още от Имоти

Проявите на расизъм на националния стадион бяха: