Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Общуването на бизнеса с администрацията му струва 2.7 млрд. лв. годишно

5 коментара

Нормативната уредба поставя пред бизнеса 918 задължения към държавната администрация, които му струват 2.7 млрд. лв. годишно. От 2014 г. обаче правилата ще се опростят и общуването с чиновниците ще поевтинее с 313 млн. лв.

Данните съобщи министъръ т на икономиката Трайчо Трайков по време на конференцията "Политика за намаляване на административната тежест за бизнеса на европейско и национално ниво", организирана от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.

Данните са установени при прегледа на 20 закона, 239 подзаконови нормативни актове към тях и 193 свързани актове от европейското законодателство.

Най-много задължения за информиране на администрацията бизнесът има по данъчните закони, като по Закона за ДДС са 36%, по Кодекса за социално осигуряване – 22%, по Закона за корпоративното подоходно облагане – 16% и по Данъчноосигурителния процесуален кодекс - 10%.

Направени са 302 предложения за намаляване на административната тежест. Най-много предложения за опростяване на процедурите има по Закона за управление на отпадъците - 85, Закона за енергетиката - 66, Закона за чистотата на атмосферния въздух - 27.

Основната част от предложенията за намаляване на административната тежест са свързани с подаване на сведения по електронен път, събиране на данни служебно от администрацията,

премахване на дублиращи се задължения за информиране, намаляване на честотата на подаване на информация, опростяване на терминологията и намаляване на сложността на нормативните разпоредби.

Министър Трайков посочи, че ангажиментът на държавата към бизнеса е да се създаде среда, в която той да постига най-добри резултати. С внедряването на електронното правителство тежестта за бизнеса ще се намали, каза икономическия министър. Той даде пример, че само въвеждането на електронния болничен лист носи спестявания от над 100 млн. лв. годишно на бизнеса.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #5

    Малко вероятно е ,да се случи това, което е редно, тъй като чиновниците ни изядоха малкия и средния, а сега и сериозния бизнес. Купиха им преди време компютри, за да намалят броя им, а то всяка власт, дето сяда си идва със чиновниците, служителите и т.н.,старите не ги махат, щото гарван, гарвано око не вади, така парите от данъци отиват в чиновниците, вместо за да се инвестират в производство, за развиване на фирми. Eто така, се отразява че е малка безработицата, щото вместо работни места, се откриват

  2. Анонимен
    #4

    Само това ли му струваиа?

  3. Анонимен
    #3

    Един от най-голямите държавни рекетьори за бизнеса,особено за малкия и среден бизнес е МОСВ.Със своите измислени и много високи такси това министерство ни рекетира по закон и наредби.

  4. Анонимен
    #2

    Ми администрацията да умира от глад ли бе

  5. Анонимен
    #1

    Хайде да ги видим сега великите администратори, дето само справки искат, без да знаят за какво са им! А пък като ги уволнят, тъйкмо ще покажат на какво са способни и докъде им стигат познанията! Ха, дано!!!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.