Забраната стари коли да влизат в центъра на София отпада от 1 март. Тя беше въведена в началото декември 2023 г. за три месеца, а целта беше намаляване на замърсяването на въздуха. Забраната обаче така и не се прилагаше ефективно, тъй като общината не налагаше глоби на нарушителите.
В началото на януари кметът Васил Терзиев заяви, че влизанията на стари коли в забранената за тях зона са между 8000 и 10 000 на ден. Възможно е обаче някои от тях да са нарушавали забраната по повече от веднъж. Към края на забраната средният брой нарушители (не влизания) е средно 600 на ден.
Нискоемисионната зона беше забранена за коли от I екокатегория или бензинови с първа регистрация преди 1 януари 1996 г. и дизелови с първа регистрация преди 1 януари 2002 г.
Глоби за нарушителите обаче нямаше, тъй като автоматичната система за засичането им така и не проработи. Още в края на ноември от общината обявиха, че при първо нарушение ще има само предупреждение, а при второ вече ще се налагат и глоби. Така т. нар. нискоемисионна зона на практика си остана на хартия.
От следващата зима още по-голяма част от центъра на столицата ще е забранена за стари коли. Това поне предвижда общинската наредба. Възможно е обаче тя да бъде променена от Столичния общински съвет.
Ключови думи
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
45 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Като направят 50лв. дневна такса за влизане в ринга на околоМръстното плюс прогресивен данък за втора и трета трошка, плюс още един прогресивен данък за тия, дето нямат паркомясто, ма паркират по улиците, щото досега е било колкото 1 сядане в ресторант годишно просто щото "баровците" имали кукуманка за няколко стотин хиляди евра в зоната, ма няма нова, няма стара трошка и много бързо ентусиазъма да карат нови и стари и каквито и да е трошки, ще им секне и ще се натоварят на градския транспорт. …
Не може всеки луд, пиян, друсаняк или още от 20 годишен всеки селтак на кола, щото го мързи да ходи или щото му е под провинциалното ниво, да ползва трамвай или метро. Като не ще - обратно на село! Тамън да се диша по-спокойно тук. Там място бол, тука няма вече, свърши, тротоари за пешеходците не останаха от таралясняци по тях, оср@хте необратимо пейзажа за десетилетия напред с алчнотията и простащината си! За планировка на инфраструктурата да не говорим, то няма инфраструктура.
"Браво" на комунистическото отроче и наследник на ДС сатрапите ! :(
Никой не те държи на сила в София. Можеш да отидеш в тайгата. Там ще ти е добре.
Дишайте отровите на таралясниците и мрете от рак на белите дробове, подкупни корумпирани неграмотници! Заслужавате си и диагнозата, и 9-те кръга на ада, които идват с нея.
Гледам, че темата стана място за упражнение на съветски хора. Пояснение: Правилата (закони и морални принципи), са начин хората да живеят заедно. Те важат за всички. Комунистическите забрани - не. Те се отнасят само за някой. Пример: Крюгер може да кара в центъра на София, но съседа му не. И от това Крюгер се чувства по-велик от съседа си, а съседа го намразва. Класически комунистически похвати. Смехотворните примери за режимите в големи световни градове са неприложима за София, която е малък град, за съвременния свят.
Германците дотолкова са пристрастени към правила и регулации, че самите те имат една шега-приказка: Ако искаш да спреш германски войски да не навлязат в страната ти, просто сложи табела "Не преминавай!" Няма нужда от друго:))
За Германия не знам, но в САЩ, където живея от почти 30 години, има много правила, регулации и забрани. Това прави живота не по-труден, а по-лесен, защото знаеш точно какво можеш да очакваш, а не да разчиташ на ваздържане и самодисциплина на останалите членове на обществото
Освен федералните закони, има и щатски, окръжни (county), градски и даже на квартално ниво (home owner association). И в нашия град улиците не ги мият, но на старите коли не им удължават регистрациите и не могат да напускат …
гаража, освен ако не са антики и тогава могат да се движат само в неделя, но не по главните артерии. Те имат специални номера и могат да бъдат лесно засечени. Другото е андрешковщина, присъща за много българи, за които личното удобство седи над общественото благо.
Нали? Ами не се занимавай тогава.
Не мога. Няма да се мъча, разбира се. Както казва роботът Марвин от Пътеводителя главата ме заболява като се опитвам да мисля на толкова ниско ниво:)