Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Отварят столичната ул. "Оборище", затварят жълтите павета (галерия)

"Трейс" ще пренареди паветата, без да е получила пари за първия ремонт

3 коментара
Отварят столичната ул. "Оборище", затварят жълтите павета (галерия)

Столична община пуска движението по ул. "Оборище" и затваря за ремонт жълтите павета в неделя - 16 юли. Това обяви Ангел Джоргов, заместник-кмет по строителството на Столична община.

Той уточни, че "ремонтът няма да струва нищо на Столична община".

"Първото пренареждане още не е платено, пренареждането на жълтите павета струва около 206 хил. лева., които не са платени, като това повторно пренареждане също няма да бъде платено", каза Ангел Джоргов, цитиран от БТА.

Изпълнител на ремотните дейности е "Трейс Груп Холд". По-късно от общината уточниха, че фирмата ще получи пари за пренареждането, когато работата бъде свършена качествено и приета.

Пренареждането на паветата е в сравнително малка отсечка от централния софийски булевард - между ул. "15 ноември" и бул. "Васил Левски" с площ от около 2000 кв. м.

В края на септември 2022 г. жълтите павета бяха пренаредени, но още в първите дни след пускането им те се разместиха от движението на автомобилите. С днешна дата на места те са напълно разместени, а фугите между тях зеят.

Технологията на пренареждане

Близо осем месеца Столична община заедно с учени и експерти плюс Националният институт за недвижимо културно наследства търсеха технологията, по която да бъдат пренаредени паветата, така че да не се разместят от натоварения трафик след поредното пренареждане.

От обясненията на Ангел Джоргов стана ясно, че ще бъде спазвана "автентичната технология на редене" от преди повече от 100 години, когато трафикът не е бил такъв какъвто е днес. Ще се слагат и специални профили.

"Трябва да бъде спазвана автентичната технология на редене, когато се появи проблемът с разместването беше назначена експертна група, която направи доста предложения, след което беше направен опитен участък на депо "Враждебна" на Столичната община. На него се използваха допълнения към автентичната технология, паветата ще бъдат сортирани и ще се слагат специални профили", обясни Джоргов.

Пренареждането на жълтите павета е част от основния ремонт на карето между бул. "Цар Освободител", ул. "Московска", бул. "В. Левски" и ул. "Г. С. Раковски". Той се изпълнява от "Трейс Груп Холд" срещу 19.9 млн. лева с ДДС. Обновяването на тази част от центъра в София първоначално беше част от договора с компанията "ПСТ груп", но той беше прекратен заради некачествено изпълнение.

Затваряне – отваряне

Ремонтът на жългитет павета тръгва, защото е приключил този по улица "Оборище". Движението по нея ще бъде пуснато тази нощ, каза Ангел Джоргов.

В неделя се затваря за движение участъкът от бул. "Васил Левски" до ул. "15 ноември", утчни той.

Алтернативните маршрути за придвижване са от бул. "Васил Левски" в посока булевардите "Патриарх Евтимий", "Дондуков" и "Сливница", както и по ул."Оборище".

Планирано е ремонтът на жълтите павета да приключи до 15 септември.

В понеделник се очаква да започне и ремонт на ул. "Народно хоро" в кв. "Овча купел".

Ремонтите в столицата трябва да приключат за първия учебен ден, стана ясно от думите на заместник-кмета по строителството.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ABV
    #3

    Някой може ли да каже, защо всички поръчки в София се печелят от Трейс, която всеки път се оZZира? Още по интересно е, че същата фирма в Сърбия е построила идеална магистрала до Ниш, а у нас всичко което прави е скапано!

  2. ABV
    #2

    Постилането на павета, които няма да се разнебитят седмица след това е непосилна задача за Zадунайските Zиганистанци! Интересно как и от кого преди 100 години са били поставени тези същите павета?

  3. Отбелязвам
    #1

    Това за кой път ще е? За 16-ти или повече? Учителката по руски пак намаза.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.