Служителите на БДЖ, отговорни за некачествения ремонт на локомотива на влака "Чайка", са уволнени, съобщи в четвъртък министърът на транспорта Александър Цветков, цитиран от БНР. В понеделник три вагона на композицията излязоха от релсите при гара Септември и застрашиха живота на 150 пътници.
По думите на министър Цветков петима души са освободени от длъжност заради инцидента. Сред уволнените са началникът, отговорникът по безопасността, както и работниците, извършили фиктивната проверка в бургаското депо.
Цветков заяви по-рано през седмицата, че причината за поредния влаков инцидент е престъпна безотговорност на служители на БДЖ. "С това те изложиха на риск живота на много от пътуващите, на много българи и ще понесат своята административна отговорност", каза тогава министърът. Цветков щял да настоява тези служители да понесат и наказателна отговорност.
Разследването продължава, съобщи още министърът, който, на въпрос за оставката на шефа на БДЖ Тенчо Попов отговори, че "на този етап не показва да има действие или бездействие от негова страна, което да причинява или да има косвена причина за тази катастрофа".
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
6 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Заводът е създаден като ж.п.работилница от създаването на БДЖ. Не е лошо Прокуратурата да прояви интерес, кой и с какви мотиви го е закрил. А сега какво става: заради некачествен ремонт изгоряха живи десетки хора, некачествен ремонт на локомотива на влака "Чайка", катастрофи през ден заради некачествени ремонти и т.н. Това да не е детска градина. С лека ръка се закриват столетни институции и после няма виновни. Да не говорим за това, че ж.п.транспортът е част от системата на националната сигурност.
не разбирам много от ж.п. превоз, но ми направи впечатление единственото обяснение за катастрофата - паднал капак на редуктора на локомотива.1. Какво е това редуктор?2. Как може един капак от локомотива да изкара от релси няколко вагона, намиращи се зад локомотива?По моето разбиране вагоните могат да дерайлират когато се движат със скорост по-висока от допустимата за участъка или ако стабилността им е нарушена (предмет върху релсите, напречни вибрации ..).Преполагам, че падането на редукторния капак …
не би ускорило моментално композицията без това да бъде забелязано и овладяно от машинистите(ако въобще резултата от падането е ускоряване). Подобно нещо и с вибрации, които биха били предизвикани от локомотива. Остава обяснението, че капакът е паднал под колелата на следващите вагони и така ги е изхвърлил от релсите.Не знам, само размишлявам. Ще се радвам, ако някой разясни.
"Сред уволнените са началникът, отговорникът по безопасността, както и работниците, извършили фиктивната проверка в бургаското депо."-Ало!коиса другите трима -Деломйстора който няма никаква вина и щлосери -които вие при съкращенията невидяхте че нощно време няма в депо Бургас а не сама там няма дежурни шлосери-Кой ви гледа машината на Дияната в Ямбол а.Машиниста ли ?гледа е а ма само отвънка.?Защо в депо голямоката Пловдив шлосера е да 23 ч.на работа зада не пращате нощен труд ли!Всичките сте за слагане на бялата точка и в десятката!
би ли обяснил техническите подробности по инцидента? Никъде не ги намирам.
http://dnes.dir.bg/news/bdz-7282823?nt=9
Ако е вярна тази информация, едва сега управляващите започват да се държат адекватно.