Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Писмото на Майкъл Лий

1 коментар
Eвропейска комисия

Генерална Дирекция по разширяването

Генерален Директор

Брюксел, 8 Май, 2008-05-12

Уважаеми Г-н Ивановски,

Благодаря Ви за писмото от 31 март 2008. Внимателно преценихме информацията, която ни дадохте във връзка с двадесет и петте коригиращи мерки, които изброих в писмото си от 28 февруари.

Разбираме, че сте започнали да предприемате редица мерки в отговор на описаните проблеми. Оценяваме положително назначението на г-жа Плугчиева като заместник-министър председател, отговарящ за координацията и контрола на европейските фондове. Аз имах конструктивна среща с г-жа Плугчиева (вицепремиерът по усвояване на еврофондовете Меглена Плугчиева - бел.ред.) вчера и имах възможността да ѝ обясня безпокойството на Комисията.

Стъпките, които сте предприели до момента не отговарят напълно на точките в писмото ми от 28 февруари. Те не осигуряват на Комисията достатъчна основа, за да заключи, че договорите по програма ФАР и Преходния финансов инструмент, сключени от Централното Звено за Финансиране и Договаряне и Министерството на Регионалното Развитие и Благоустройството са легални, редовни и в съответствие с приложимите разпоредби.

Съществуват четири области на безпокойство.

Първо – Националният отговорник /НО/ трябва да има пълната власт да управлява изпълнението на програма ФАР и Преходния финансов инструмент /Временна помощ/ - ПФИ, и да прави всякакви промени в системите, които да осигурят стабилно финансово управление.

Второ - Националният отговорник трябва да засили функционирането на системите, създадени за откриване и реакция към нередности. Важно е Националният отговорник да осигурява бързи адекватни последващи действия във всеки случай на нередност. За всеки един случай той трябва да прилага план за оздравяващо действие, включително ясното им разписание във времето.

Трето - Националният отговорник трябва да увеличи броя и квалификацията на хората, отговорни за контрола и наблюдението на програмите в изпълнителните агенции.

Последно - Националният отговорник трябва да подобри качеството и честотата на докладването до Комисията. В допълнение към това писмо /анекс/ сме описали детайлно мерките, които се нуждаят от по-нататъшни действия във всяка една от тези четири области.

Комисията ще прекрати плащанията към двете изпълнителни агенции, докато не се предприемат правилни действия що се отнася до областите на безпокойство. При положение, че няма показания за нередности що се отнася до договорите за обучение, те няма да бъдат подлагани на това прекъсване. Припомняме, че продължителното спиране на плащания от Комисията не осигурява оправдание на българските власти при нарушаване на техните договорни задължения свързани с плащания по съществуващите договори, сключени от тях с доставчици или получатели. Бих препоръчал да вземете строги мерки за осигуряването на законността и редовността на бъдещи договори, сключени от тези две агенции преди те да бъдат подписани.

В писмото си от 28 февруари 2008, посочвам, че при положение, че коригиращите мерки описани в анекса към моето писмо не са предприети, то след 31 март, ще съм принуден да обмисля дали да не отменя решението да предоставя управлението на помощи на двете въпросни изпълнителни агенции, и да смятам договорите, сключени от решението на Комисията на 29 юни 2007 досега за такива, които не отговарят на необходимите условия за да имат подкрепата на Европейската комисия с цел да защитя интересите на Общността.

Коригиращите мерки, взети досега, не са достатъчни. Следователно съм започнал да подготвям препоръка, според която решението от 29 юни 2007, за предоставяне на управлението в рамките на Разширената децентрализирана. система за изпълнение (на проекти) /РДСИ/ да бъде отменено. Отменянето на това решение би означавало, че отсега нататък всяка транзакция направена от двете агенции (Централното Звено за Финансиране и Договаряне и Министерството на Регионалното Развитие и Благоустройство) няма да бъдат смятани за такива, които биха могли да получат финансова помощ по програмата ФАР или Преходния Финансов Инструмент. Освен това вече сключени договори по РДСИ, чиято легалност или редовност е под въпрос, биха изисквали финансови корекции.

В светлината на политическата воля, изразена от г-жа Плугчиева вчера по време на срещата ни, бих искал да поканя българските власти да предприемат необходимите коригиращи мерки изложени в анекса към това писмо. Бих бил благодарен, ако до 16 юни предоставите доклад, който съдържа доказателства, че проблемите във всички области са били адресирани. Този доклад ще послужи за основа на решението дали да продължим с препоръката за отменянето на решението за тези две агенции.

Майкъл Лий

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. пеленгатор
    #1

    Та какво казвате, драги три-глави комуникатори? Вие разбирате "Хайде вече вземете се спрете!" като "Карайте както си знаете!", а тя пустата комукация не щяла била да върви???

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.