Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Преструктурирането на железниците е в ход

3 коментара
Преструктурирането на железниците е в ход

От трите дъщерни дружества на Българските държавни железници (БДЖ) – за пътнически и за товарни превози, както и за локомотиви, ще останат двете за превози, а това за локомотиви ще се влее в компанията майка. Това заяви изпълнителният директор на дружеството Пенчо Попов в интервю пред "Фокус".

"БДЖ – Пътнически превози” и "БДЖ – Товарни превози" се запазват, тъй като осъществяват двете основни бизнес дейности. Дъщерното дружество за локомотиви не е необходимо да съществува като отделно юридическо лице, тъй като обслужва и двата вида превози.

"Досегашната структура на БДЖ с всички поделения и три дъщерни дружества, всяко от които със свои структури в страната, не е ефективна. Както посочи и транспортният министър Александър Цветков, оптимизирането на администрацията, която е много раздута като щат, е една от спешните мерки, които новото ръководство на националния железопътен превозвач предприема", обясни Попов.

На по-ранен етап се планираше сливането и на трите дъщерни дружества, но има редица юридически пречки това да се случи.

Запазването на дъщерните дружества за пътнически превози и за карго услуги е свързано с необходимостта да бъдат ясно дефинирани финансовите показатели на двете бизнес дейности и да се избегне кръстосаното субсидиране от едната дейност към другата, обясни Попов. Държавата, която субсидира пътническата дейност на превозвача, няма право да финансира дружеството за товарни превози, защото пазарът е либерализиран.

"Не трябва да се забравя и фактът, че "БДЖ – Пътнически превози" е страна по договора с държавата за предоставянето на обществена превозна услуга през следващите 15 години. За изпълнението на този договор, държавата плаща определени средства на железопътния превозвач", каза Попов.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. .TPAKA,TPAK
    #4

    tozi prevoz UMIRA ZARADI avtomobilnija prevoz.Nikoi ne tursi vagoni za 5 tona tovar.

  2. Пеню
    #2

    "Не трябва да се забравя и фактът, че "БДЖ – Пътнически превози" е страна по договора с държавата за предоставянето на обществена превозна услуга през следващите 15 години. За изпълнението на този договор, държавата плаща определени средства на железопътния превозвач", каза Попов."Много яко презастраховане.

  3. anonimen
    #1

    колко администрация есъкратена.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.