Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Проучване на ЕК: Филми се свалят от интернет заради липсата на избор

1 коментар

Близо 70% от европейците свалят филми или ги гледат онлайн безплатно, законно или незаконно, сочи проучване на Европейската комисия за поведението на аудиторията по повод на нестихващата полемика за авторските права и новите технологии.

Според проучването 40% от притежателите на смартфони и над 60% от притежателите на таблети гледат филми на тях. В изследването се посочва, че това не е изненадващо, тъй като докато публиката показва голям интерес към филмите като цяло, но често най-близкият киносалон е на разстояние, а изборът от филми — сравнително ограничен. Това показва, че европейската филмова индустрия може да увеличи приходите си, като разработи различни видове доходоносни онлайн платформи с цел по-голямо предлагане на филми и разширяване на аудиторията, се прави извод в проучването.

Изследването за поведението на зрителите е проведено в десет страни членки на ЕС - Обединеното кралство, Франция, Италия, Испания, Германия, Полша, Хърватия, Румъния, Литва и Дания. На въпроси за филмовите им навици и предпочитания са отговорили 5000 души на възраст от 4 до 50 години.

Основните констатации в доклада са следните:

- 97% от европейците гледат филми поне от време на време

- Европа произвежда над 1000 филма годишно, но повечето от тях се гледат в държавата, в която са направени, и относително малка част се излъчва в чужбина

- 68% от запитаните свалят филми безплатно, а 55% гледат излъчвани безплатно филми на компютъра си или на портативно устройство. Обикновено хората, които зареждат безплатно онлайн съдържание, са млади и образовани, живеят в градовете, обичат да гледат филми и се интересуват от филмовото разнообразие, но са недоволни от цената и слабото законно предлагане

- 14% от запитаните отговарят, че няма киносалони на по-малко от 30 минути от дома им. Този процент достига 37% в Румъния, 27% в Литва и 16% в Хърватия.

- Европейските филми се възприемат като оригинални и следователно провокиращи, публиката обаче критикува техните "мудни или тежки“ сюжетни линии

- Преобладават хората, които избират кой филм ще гледат непосредствено преди да отидат на кино, като най-голям маркетингов ефект имат трейлърите

- 28% от европейците гледат филми по време на фестивали

- Близо 50 % от запитаните са се възползвали от филмови образователни програми, например в училища, университети и киноклубове.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Koko_deactivated_1401183147
    #1

    липсата на избор най-вече се изразява в това че както филмите по безбройните телевизионни канали, така и тези в интернет и по кината са еднотипни. въртят се все едни и същи истории изпълнени с простотия и насилие. същото е и с клиповете на песните. единични са случаите когато се показват стойностни неща. но и тук, вместо до качество и съдържание пак опираме до пари...авторите и посредниците са ненаситни!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.