Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

QR кодове ще издават калориите във виното

3 коментара
QR кодове ще издават калориите във виното

Идващата 2024 година готви изненада за ценителите на виното. Съвсем скоро върху етикетите им ще започнат да се забелязват QR кодове, които ще информират потребителите за калориите във виното и още редица параметри. Реално, нововъведението е в сила още от 8 декември и изискването за него изненада голяма част от винарните.

Сред първите партньори на българските изби се оказва иновативният стартъп BeVine, който им позволява само за няколко минути да създадат и отпечатат тези кодове, благодарение на специално създадена платформа за целта. (Както Mediapool вече съобщи BeVine e партньор на лозарите и на полето със свой иновативен софтуер).

Защо се стигна до нововъведението при етикетите?

Енергийната стойност на виното, т.е. калориите в него, ще грейне пред очите на ценители и дори не чак толкова запалени потребители, които по-често биха проявявали интерес към тези детайли заради нови правила от Брюксел. Става въпрос за регламент 2021/21171, който ще позволи след сканиране на кодовете с телефон, потребителят веднага да научава от коя реколта е бутилката с вино, която държи в ръце, от какъв сорт грозде е произведено, а също и района на България или друга държава от ЕС, от който идва то.

И още - наред с калориите, съдържащите се в 100 милилитра вино, ще се предоставя информация и за съдържанието на въглехидрати, мазнини, белтъчини и соли, както и за други съставки.

"В някои държави в ЕС има прието изискване QR кодовете да дават информация и за материалите, от които е произведена бутилка, в която се предлага виното на пазара и как трябва да се рециклира. Тоест какъв е кодът за рециклиране. Това вече е задължително в Италия и във Франция. От следващата година, най-вероятно ще стане задължително в Германия, Полша и България", казва съоснователят на BeVine Благой Анастасов.

Платформа за електронни етикети

BeVine се оказва сред малкото софтуерни компании, които партнират на българските винарни за издаването на кодовете чрез "платформата си за електронни етикети".

В нея всяка регистрирана винарна ще може да добави "съдържание" за своите продукти, след което ще бъде генериран QR код, активен както в България, така и в държавите, в които се изнасят вината, на съответния език.

Регистрирането на винарните става онлайн.

Бизнес менторът на BeVine Иван Попов добавя, че в Европа редица иновативни стартъпи предлагат и подобни кодове, чрез които потребителите могат да направят виртуална разходка до лозовите масиви, избата и да придобият цялостно изживяване от покупката на виното. BeVine е готова да предложи в бъдеще подобни иновативни подходи към маркетинга.

Отминаващата 2023-а година, всъщност показва, че BeVine вече предлага ефективни дигитални инструменти за популяризиране на винарните от даден район на България, а в бъдеще вероятно и на масивите и избите в цялата страна. Тази година благодарение на софтуерната компания бе представена първата интерактивна карта на винарните от Североизточния район на страната, обхващащ територията от Велико Търново до Варна над Балкана.

Приказно заглавие

Интерактивната карта носи приказното заглавие - "Североизтокът в чаша вино между Дунав, Черно море и старите български столици".

Сайтът "дебютира" по време на традиционното изложение DiVino.Taste 2023, което се проведе от 1 до 3 декември.

"Представете си Google Maps, на която си избирате даден обект. На същия принцип работи и нашата интерактивна карта. Когато се избере някоя от винарните, се поява информация за нея, телефон, сайтът ѝ, снимки, адрес, производители, събития и т.н.", разказва Иван Попов. Той добавя, че най-голямото предизвикателство за тях е било да съберат информацията за избите.

Голям плюс на проекта е, че освен избите, тази интерактивна карта включва също туристическите маршрути, исторически, културни и природни забележителности на Североизтока. Екипът на BeVine вече е постигнал договореност да направи подобна интерактивна карта и на Северозапада, (т.е. от Велико Търново към Видин). А в близките години голямата цел е изработване на такава карта за цялата страна.

За успеха на всички тези начинания много важна е връзката със самите винарни. В този аспект BeVine залага на енолога Мариана Гълъбова. Самата тя разказа, че преди да постъпи в компанията, 5 години е работила във винената промишленост. Именно тя е човекът, който знае от какво точно имат нужда винарите и в момента активно комуникира с тях за покриване на законовото изискване с QR кодовете.

"Успявам да допринасям и в агрономическата част, тъй като завърших и магистратура “Растителна защита” в Аграрния университет - Пловдив, с който си партнираме в момента", казва тя.

Мариана осъществява контактите и за участия на BeVine във винени изложения и други подобни форуми.

Проектите на предприемачите от BeVine във винения сектор показват как една софтуерна компания чрез своите иновации може да променя традиционна индустрии, да пести разходи, да генерира за тях допълнителни приходи. И да предлага цялостна карта на винения бранш заедно с туристическите атракции, която да привлича не само българите, но и туристи от цял свят.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Калико Джо
    #3
    Отговор на коментар #2

    От само алкохол не се дебелее, но от алкохол с храна се дебелее повече, отколкото от само храна, защото организмът използва алкохолните калории за енергия, а хранителните за натрупване, така че калориите на питието трябва да се имат предвид в цялостното хранене. А затлъстяването носи много вреди на здравето.

  2. Milenca
    #2

    По-страшно ще стане след като прочетем калориите върху етикетите на ракията и водката.Или на биричката!

  3. o.petti
    #1

    Допълнителна бюрократщина! Нищо полезно. И как ли човечеството е пило вино поне 8000 години без "Енергийната стойност на виното [да му] грейне пред очите"? ------------------ А последният абзац е невярна глупост изсмукана от пръстите - напълно обратна на реалността. ---------------------- Това ново задължение е единствено допълнителен разход и загуба на време за производителите, което в крайна сметка ще повиши и цената за крайния потребител и парите в хазната, за радост на прасетата натопили зурли в държавната хранилка. Аман от паразити!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.