Ремонтът на "Тракия" между Чирпан и Стара Загора тръгва наесен

Държавната "Автомагистрали" ще обнови поетапно 48 км за 60 млн. лв.

Ремонтът на "Тракия" между Чирпан и Стара Загора тръгва наесен

Ремонтът на магистрала "Тракия" в участъка между Чирпан и Стара Загора, в който има ограничение на скоростта от 90 км/ч, заради пропадания, неравности и коловози, се очаква да започне в средата на септември.

Близо 50-километровия участък ще се ремонтира на етапи срещу 60 млн. лв. от държавната компания "Автомагистрали" по договора за пътно поддържане. Това съобщи Георги Терзийски, председател на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) пред БНТ.

Той не уточни колко дълго ще продължат ремонтните дейности по участъка, който доби публичност като "бавния", заради намалената от години скорост за движение. Магистралната отсечка с дължина 48 км беше пуснат в експлоатация през 2007 г.

Ремонтните работи ще се извършват поетапно и ще започнат от платното за Бургас, уточни Терзийски.

Те тръгват след като на 1 юли приключиха започналите през 2012 г. ремонти на всички виадукти по магистрала "Тракия". Стартът им е наесен, за да не се затруднява летният трафик към южното Черноморие, стана ясно от обясненията на пътния шеф.

По същата причина, с временна организация на движението, в неделя е пуснато движението по обхода на Поморие, което улеснява пътуващите по направлението Бургас - Слънчев бряг.

Ремонтите на виадукти и тунели по "Хемус" продължава

През летния сезон обаче ще продължат ремонтните дейности на съоръженията по магистрала "Хемус", които са абсолютно наложителни, каза Георги Терзийски.

Те също се правят от държавната компания "Автомагистрали" по договора за поддръжка, като перманентно поскъпват, а приключването им не се очертава да е скоро.

В тръбата за София на тунел "Витиня" постоянно има конструктивни изненади, което наложи препроектиране, съответно осигуряването на по-сериозни средства и това забави ремонта, обясни Терзийски. Той посочи, че до момента похарчени за дейностите по тунел "Витиня" са около 40 млн. лв. без да уточни с колко е поскъпнало строителството.

Ремонтът на тунел "Витиня" започна през 2016 г., а в начолото на тази година от пътната агенцията съобщиха, че цената на дейностите ще е около 72 млн. лв. Почти толкова струва изграждането на нов тунел.

Терзийски похвали работата на "Автомагистрали" ЕАД. Държавната компания работи много усилено и до края на годината ремонтът както на тунела, така и на двата виадукта след него в посока Варна, които също не са обновявани от построяването си преди 30 години, ще бъдат завършени, каза шефът на АПИ.

Магистрала "Хемус" напредва

Напредва работата и по новите участъци на магистрала "Хемус", заяви Терзийски.

Независимо от това, че срокът по договор за завършване на 16.3-километровата отсечка от пътен възел "Белокопитово" до пътен възел "Буковци" е 2021 г., строителите работят много и се очаква тя да бъде готова до края на 2020 г., допълни той.

Това е единственият участък от магистралата, която трябва да свърже София с Варна, който не се строи от държавната "Автомагистрали", а от частната "Автомагистрали Черно море". За разлика от държавната при частната компания има посочени срокове за завършването на обекта.

Не така стоят нещата с държавната компания, която получи още в края на 2018 г. авансово над 1.35 милиарда лева за участъка от пътен възел "Боаза" до Велико Търново, но до момента не е пуснала нито един километър от пътя.

Доизграждането на 240 километра от магистрала "Хемус", които ще свържат построените вече участъци от София до пътен възел "Боаза" и от пътен възел "Белокопитово" до Варна е национален приоритет. Премиерът Бойко Борисов нееднократно обеща тя да е готова до 2024 г. Той периодично проверява строителните дейности по обекта с джипката си, като излъчва инспекциите онлайн на страницата си във Фейсбук.

Приходите от тол системата значително по-малко от очакваното

Приходите от тол системата значително изостават спрямо заложените в бюджета 450 млн. лв. от тол такси, стана ясно от думите на Терзийски.

Той съобщи, че от въвеждането на тол системата за тежкотоварните автомобили над 3.5 тона на 1 март 2020 г. досега са събрани около 50 млн. лв.

В момента около 70 000 товарни автомобила са оборудвани с устройства - бордови или GPS тракери, с което основният трафик е оборудван с автоматизирани устройства, каза Терзийски.

Продадени са и над 1.4 милиона маршрутни карти за еднократни пътувания.

Споделяне
Още от Бизнес