Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

С генеративен изкуствен интелект "Бош" и "Майкрософт" правят автономните коли по-сигурни

0 коментара
Двете компании вече са разработвали системи за автономни коли, сега отиват още по-далеч, сн. "Бош"

Компаниите "Бош" и "Майкрософт" ще си сътрудничат за идентифициране на нови възможности за предоставяне на авангардна технология, базирана на изкуствен интелект, на клиентите си и на индустрията, която да направи автономните превозни средства по-безопасни и да ги обучи да могат да вземат бързи решения за реакциите им на пътя, близки до човешките.

Това стана ясно на тазгодишната конференция за AIoT (Изкуствен интелект за нещата) "Свързаният свят на Бош", провела се в Берлин.

"Това е сценарий, който никой шофьор не иска да вижда: топка, търкаляща се по пътя. Има голяма вероятност след нея да изскочи дете, което я гони, без да обръща внимание на колите. Но докато хората водачи могат да оценят тази ситуация на базата на опита си, днешните автоматизирани системи за шофиране все още не са се научили как да го правят", посочи по време на конференцията Щефан Хартунг, председател на Управителния съвет на "Бош", цитиран в съобщение на компанията.

Обучение на системите на автомобилите

Затова в партньорство с технологичния гигант "Майкрософт" ще се проучват възможностите на генеративният изкуствен интелект (ИИ) да позволи на превозните средства да оценяват ситуациите и да реагират адекватно. Целта е да се повиши безопасността на участниците в пътния трафик, каквото е желанието на 60% от анкетираните в тазгодишния Tech Compass - световното представително проучване на Бош за технологиите и изкуствения интелект.

Бош и Макрософт ще използват генеративен изкуствен интелект за обучение на автопилотите в колите

"В името на непоколебимия си ангажимент за по-безопасни пътища "Майкрософт" няма търпение да проучи възможностите за колаборация с Бош за създаване на иновации в областта на генеративния ИИ", каза на свой ред Ули Хоман, вицепрезидент на "Майкрософт".

Реакции като на човек

Днес модерните системи за подпомагане на водача могат да откриват хора, животни, предмети и превозни средства, но в близко бъдеще генеративният ИИ ще съдейства да се определи дали дадена ситуация може да стане инцидент. С огромното количество данни на ИИ системите за автоматизирано шофиране ще бъдат обучени да правят по-добри заключения и да познават дали предметът на пътя е найлонова торбичка или има проблем с повредена авточаст. Така водачът директно може да бъде предупреждаван или направо колата да извърши подходящите маневри и да спре на аварийки.

"Генеративният ИИ стимулира иновациите. Той може да трансформира индустрията почти като изобретяването на компютъра", смята Таня Рюкерт, член на Управителния съвет на „Бош“ и главен дигитален директор. Новото проучване на "Бош" - Tech Compass 2024, показва същото: 64% от анкетираните смятат, че ИИ е технологията с най-голямо значение за бъдещето. За сравнение едва 41% от анкетираните са били на това мнение само преди година.

"Бош" вече прилага генеративния ИИ в много области - от производството до ежедневните офис дейности. Освен с "Майкрософт" компанията работи с още няколко партньора, сред които са AWS, Google и Aleph Alpha.

Миналата година подразделението за рисков капитал на Група "Бош" - Bosch Ventures, инвестира в компанията за изкуствен интелект Aleph Alpha. "Бош" обяви, че ще си сътрудничи със стартъпа за намиране на нови случаи на приложение както за служителите си, така и за клиентите.

"Бош" и Aleph Alpha ще се учат един от друг, ще се възползват от ноу-хауто си и ще работят заедно по интердисциплинарни случаи на използване", каза Рюкерт.

Чатбот обслужва в сервиза

В Северна Америка, в сътрудничество с Aleph Alpha, "Бош" представи базирано на ИИ разпознаване на говор по поръчка на производител на автомобили. В това решение чатботът разбира и отговаря на обаждания за сервиз с помощта на езикова обработка, като разпознава и диалекти, акценти и интонации. Обаждането се приема директно, намалявайки до минимум времето за изчакване на водача. До 40% от повикванията могат да бъдат обработени и разрешени автоматично; за по-сложни заявки ботът предава цялата необходима информация на служител на сервизен център, който незабавно поема случая.

Бош вече използва изкуствения интелект в автомобилостроенето

Експертите по ИИ на Бош в момента работят върху над 120 специфични приложения, които новите модели на изкуствен интелект създават за служителите и клиентите на компанията. Приложенията включват генериране на софтуерен програмен код, както и мощни чатботове и гласови ботове за съпорт на техниците и за взаимодействие с потребителите. Сред тях е и AskBosch, вътрешната търсачка, подпомагана от ИИ, стартирала в края на 2023. Тя предлага по-бърз достъп на естествен език до голямо разнообразие от източници на данни – например, информация, разпръсната из интранет. Освен наличните външни данни, AskBosch включва и вътрешни източници на данни, така че служителите на "Бош" могат да проучват информация, специфична за компанията.

Конкуренцията между ИИ и хората

Генеративният изкуствен интелект осигурява и по-голяма скорост в производството: в пилотните проекти в два завода на "Бош" в Германия генеративният ИИ създава синтетични изображения с цел разработване и мащабиране на ИИ решения за оптичен контрол и оптимизиране на съществуващите ИИ модели. Компанията очаква, че така ще се намали времето, необходимо за планиране, стартиране и разширяване на ИИ приложенията от сегашните 6 до 12 месеца само до няколко седмици. След успешно пилотно прилагане услугата за генериране на синтетични данни ще бъде предложена на всички локации на "Бош".

Тъй като ИИ се използва във все повече области на живота, професионалното развитие става все по-важно: 58% от анкетираните в Tech Compass на Бош са убедени в това. Това мнение е особено разпространено в САЩ – 63% (Германия: 54%, Китай: 52%). Затова "Бош" ангажира и служителите си. През 2019 Бош стартира програма за обучение, насочена към скоростно запознаване на 30 000 служители с темата за ИИ. До сега около 28 000 служители са взели участие в програмата. Подобно на етичния кодекс на Бош за ИИ, който определя етичните насоки за работа с изкуствения интелект, и тази програма е допълнена със съдържание за генеративния ИИ.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.