Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Само една оферта за десетте чисто нови локомотива за БДЖ

1 коментар
Само една оферта за десетте чисто нови локомотива за БДЖ

От четирима заявили първоначален интерес към доставката на 10 чисто нови локомотива за "Българските държавни железници" (БДЖ) само една е постъпилата оферта до изтичането на крайния срок за внасяне на техническо и ценово предложение, съобщиха от жп превозвача в понеделник.

То е на ДЗЗД "Сименс Трон", за чиито собственици към момента няма налични данни в правно-информационните регистри, но очевидно сред тях е немската компания "Сименс".

Предложението на дружеството е било отворено в понеделник и предстои да му се направи оценка на техническата и финансовата част, след което ще се пристъпи към преговори с кандидата..

Поръчката е за доставка и гаранционна поддръжка на 10 броя новопроизведени магистрални електрически локомотиви за нуждите на "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД. Прогнозната ѝ стойност е 57 501 402.00 лв. без ДДС.

Интереса си към поръчката бяха заявили и "Бомбардие транспортейшън", консорциум "Екселор-Е.Л." и "Щадлер рейл Валенсия", но очевидно са се отказали от надпреварата.

Плановете са първите нови локомотиви от години в системата на БДЖ да бъдат доставени до година и половина след подписването на договора. Те трябва да решат донякъде хроничните проблеми на жп превозвача с недостига на локомотиви и вагони.

Миналата седмица "БДЖ - Пътнически превози" обяви процедура и за наемане на 5 електрически локомотива с възможност за ползване на още 5 допълнителни в продължение на две години с опция да станат три. Прогнозната стойност на поръчката е 25.6 млн. лв. без ДДС за пълния ѝ обем - 10 локомотива за 36 месеца. В цената влиза техническата поддръжка, ремонт и застраховка, както и обучението на машинисти и персонала за работата с локомотива. Основният критерий за избор за изпълнител е предоставяне на най-ниска цена за предвидения минимален годишен пробег.

Локомотивите, които ще наеме БДЖ, трябва да са произведени след 1995 г. и да може да развиват скорост от 140 км/час.

В началото на годината "БДЖ Пътнически превози" обяви поръчка за доставка и гаранционна поддръжка до 16 нови електрически мотрисни влака с прогнозната стойност 246.7 млн. лв. без ДДС. Процедурата през февруари обаче беше спряна заради жалба в КЗК на "Шкода транспортейшън а.с."

Подписан беше и договор с френската "Алстом транспорт С.А" за ремонт и поддръжка на 46 мотриси "Сименс". Споразумението е за близо 137 млн. лв., а работата трябва да се изпълни за срок 5 години.

На 17 февруари 2020 г. беше обявено класирането по поръчката за капитален ремонт на 10 електрически локомотива серия 44 и 45. На първо място беше класирана словашката компания Zos Vrutky, която предложи цена 16.5 млн. лв.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ivankristov
    #1

    По другата обществена поръчка Бдж иска да наеме 5 локомотива от 1995г. на цената по която ще ги купи по тази поръчка, а министърът на транспорта спи, това не е ли явна корупция?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.