Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Самолетната катастрофа Германия :

0 коментара

Извънредно груби грешки е допуснал диспечерският център в Цюрих, ръководил движението на руския самолет Ту-154 и на наетия от фирмата Ди Ейч Ел Боинг-757 над Боденското езеро. Така смятат експерти от Обединението на германските пилоти "Кокпит", цитирани от ИТАР-ТАСС. "Въпиющ" наричат експертите факта, че швейцарските диспечери са предупредили капитана на Ту-154 за възможния сблъсък между двата самолета едва 50 секунди преди трагедията, заявил официалният представител на "Кокпит" Георг Фонген.

Според международните норми на самолети, движещи се насрещно, трябва да се подаде команда за разминаване 10 или най-малко 5 минути преди предполагаемия сблъсък. Диспечерите са действали безоговорно, смята Фонген.

Същевременно експертът е призовал да не се избързва с оценките и да се изчака мнението на дежурните по време на катастрофата специалисти от кулата в Цюрих. Намерени са четирите "черни кутии" от двата катастрофирали самолета, потвърдил пред Франс прес информации от пресата вътрешният министър на германската провинция Баден-Вюртемберг Томас Шойбле.

Още сутринта германският министър на транспорта Курт Бодевиг съобщи, че разшифроването на записите е приключило и е показало, че швейцарският авиодиспечер от службата за ръководство на въздушното движение Скайгайд в Цюрих, който е направлявал руския самолет над 10 минути, е дал на пилота указание за снижаване едва 50 секунди преди сблъсъка. Пилотът изпълнил командата за 20 секунди, посочва ИТАР-ТАСС.

Часове след катострофата, при която загинаха всичките 71 пътници и екипажите на двата самолате, експерти отбелязаха, че катастрофата вероятно е станала поради закъснялата маневра на пътническия съмолет, която фатално е съвпаднала със снижаването и на транспортният Бойнг. Транспортият самолет е бил снабден с модерна ситема за автоматично избягване на сблъсък, поради което е започнал автоматично да се снижава и се е сбълсъкла с летящия насреща пътнически самолет.

Като обстоятелство, което може да е допринесло за катастрофата специалсити от Международната асоциация за въздушен транспорт /МАВТ/ изтъкнаха, че от януари е в сила промяна на полетните правила, според които минилното вертикално разстояние на високолетящи самолети е било намалено наполовина - от 600 на 300 метра.

ЕС отрече днес, че радикална реформа в управлението на въздушното движение в началото на годината е причина за катастрофата на двата самолета над Германия, предаде АП. Няма връзка между реформата и инцидента, каза Жил Гантеле, говорител на Комисията.

Според Европейската комисия обстоятелствата около самолетната катастрофа над Германия тази нощ не позволяват да се направят заключения за или против европейския проект за обединяване на въздушния контрол, наречен "единно небе", предаде АФП.

Вероятно с проекта единно небе опасността от инцидент щеше да стане известна по-рано, тъй като центровете за авиодиспечерски контрол ще комуникират по-тясно помежду си, каза европейският комисар за транспорта Лойола де Паласио. Тя обаче уточни, че трудно може да се направят други изводи.

Проектът предлага общи правила за въздушен контрол във всички страни от ЕС. Европейските синдикати на авиодиспечерите се противопоставят остро на проекта, който според тях ще комерсиализира авиотранспорта за сметка на изискванията за безопасност.

На разсъмване бе възобновено прекъснатото през нощта претърсване в района на самолетната катастрофа край Бодензее. В него участват 1300 полицаи и доброволци, съобщи регионалната полиция във Фридрихсхафен, южна Германия. Днес към тях ще се присъединят подкрепления, които ще разширят зоната на претърсването в радиус от 30 км, включително дъното на езерото. До снощи бяха намерени 28 тела.

15 руски експерти, които снощи пристигнаха в Германия, ще се включат в разследването на германските специализирани служби. Очакват се също американски и швейцарски експерти. Както и руснаците, те ще имат само функции на наблюдатели, отбелязва АФП, цитирана от БТА.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.