Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Синдикат иска уволнението на шефовете на БДЖ

Нарушавали обществените поръчки и плановите ремонти на подвижния състав

2 коментара
Синдикат иска уволнението на шефовете на БДЖ

Заради задълбочаващата си финансова криза в БДЖ, пропуснати ползи и злоупотреби да бъдат уволнени шефовете на "Българските държавни железници", настояват в писмо до транспортния министър от Първи частен синдикат. Профсъюзът иска да бъдат отстранени председателят на съвета на директорите на БДЖ Велик Занчев, изпълнителният директор на холдинга Владимир Владимиров и директорът на дъщерната компания БДЖ "Пътнически превози" Димитър Костадинов.

Организацията посочва, че преди да изпрати писмото до министър Ивайло Московски е имала редица срещи с Костадинов и неведнъж са изпращали сигнали по посочените проблеми, последният от които е до главния прокурор и месец по-късно все още няма отговор от страна на Сотир Цацаров.

Мотивите за поисканото уволнение са направени на база на анализ за финансовото състояние на дружеството в периода 2009 г. – 2014 г., в който Занчев, Владимиров и Костадинов също бяха начело на железниците, преди отстраняването им в началото на 2013 г. след оставката на тогавашното правителство на ГЕРБ.

Според синдиката тримата имат вина за това, че не са използвали наличен ресурс от 26 млн. евро за погасяване навреме на част от задълженията на БДЖ, заради което борчът нараснал с 2.1 млн. евро.

Профсъюзът твърди за извършени нарушения при невъзлагането на обществени поръчки по застраховането на локомотиви и вагони, а директно сключване на договори със ЗПАД "Алианц България”, както и за умишлено непосочване на никакви други критерии освен "най-ниска цена” при обявяването на обществена поръчка за покупка на новите спални вагони от "Булстрад Виена Иншурънс Груп”.

Нарушен е договорът за застраховка на подвижен състав като за периода 2009 – 2014г. БДЖ са внесли застрахователни вноски на обща стойност 25 млн. лв., а са били признати едва 3.2 млн. лв.  По друг застрахователен договор съотношението е – внесени 20 млн. лв., получени 2,9 млн. лв., посочват от синдиката.

Според него шефовете на БДЖ са нарушили Кодекса на труда като не са обявили навреме предложените структурни промени в дружеството. Забраната шафнерите в спалните и кушет вагони да продават на място билети пък довела до пропуснати ползи, тъй като много от пътниците имат навика да купуват билет за спално място директно от влака, а не предварително. "Това решение е продължение на тенденцията за умишлено отблъскване на пътниците, желаещи да ползват услугите на националния превозвач", посочват от Първия частен синдикат.

Те обвиняват още ръководството на държавните железници, че не спазват схемата за планово-предупредителен ремонт, което води до аварийни ситуации и оскъпява поддръжката на локомотивния парк. Безопасността на пътниците и товарите пък била застрашена от това, че не се спазват междуремонтните пробези на локомотивит.

В писмото се посочва още, че сключения колективен трудов договор ощетява експлоатационния персонал на БДЖ като продължава да увеличава пропастта между заплатите на обикновените служители и ръководството.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Знайко
    #2

    Дали е безхаберие, дали е крещяща некомпетентност, дали е изпълнение на поръчка за ликвидиране на БДЖ, не знам. Възможно е, съчетание от трите причини. Със сигурност знам, обаче следния факт: на ръководството на БДЖ е предлагано неколкократно решение за динамична оптимизация на плана за композиране на пътническите влакове. Т.е. влаковете да се съставят в зависимост от прогнозируемия пътнико-поток, а не едно към гьотура. Както се досещате, никакъв отговор.

  2. ivankristov
    #1

    бдж се води към умишлен фалит за да бъде разграбено и унищожено от владимир владимиров - комсомолския секретар по времето на жан виденов

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.