"Слънчев бряг" АД отчете 7% повече туристи, но и дълг на хотелиерите от 2.5 млн. лв.

"Слънчев бряг" АД отчете 7% повече туристи, но и дълг на хотелиерите от 2.5 млн. лв.

Курортният комплекс Слънчев бряг приключва сезона със 7-процентен ръст на туристите спрямо миналата година, а дружеството, което го управлява – с 3% ръст на финансовите си резултати. Това отчете изпълнителният директор на "Слънчев бряг" АД Златко Димитров пред журналисти в понеделник.

Той за пореден път се оплака от споровете за инфраструктурата в комплекса и най-вече от това, че хотелиерите отказват да плащат такса за поддръжката ѝ на "Слънчев бряг" АД. Разходите по тези дейности са огромни, а бизнесът, работещ на територията на комплекса, отказва да съдейства, посочи Димитров. Това вече е забелязано и от контролните органи. След ревизия от Националната агенцията за приходите е констатирано, че в дружеството са извършени "разходи, реализирани в полза на трети лица" и издаден акт за санкция на стойност 1 400 000 лв. Третите лица са ползвателите на инфраструктурата в курорта – собствениците на хотели, ресторанти и магазини, които отказват да плащат за нейната поддръжка, както са задължени според приватизационните си договори, каза още Димитров.

По приетата и одобрена от съвета на директорите план-сметка за 2012 г. собствениците на обекти дължат такси в размер на 2 516 000 лева само за 2012 г. До този момент, по тази план сметка, не е постъпил нито лев, уточнява Златко Димитров.

Не са платени инфраструктурните такси и за миналата година. Според клаузите на приватизационните договори такива такси дължат близо 80 от хотелите в курорта – толкова са били те по време на приватизацията. След последвалите години на устремно развитие сега хотелите са близо 450 с около 260 000 легла.

Многобройни са и магазините, супермаркетите, атракционите. С мотива, че плащат на община Несебър данъци и туристическа такса, собствениците отказват да участват в поддръжката на комплекса. За да бъде избегнато напрежението и през следващия сезон, ръководството ще поиска от община Несебър информация за абсолютната стойност на туристическата такса, внасяна от бизнеса в комплекса – по закон тя трябва да се влага в изграждане на туристическа инфраструктура, уточнява изпълнителният директор.

Сред плановете на дружеството за следващата година е и подобряването на финансовите резултати. "Слънчев бряг" АД ще инвестира в оптичен кабел за бърз интернет в хотелите, от което ще очаква и приходи. Успешни са преговорите и с ВиК – Бургас, което експлоатира вопроводната мрежа, собственост на "Слънчев бряг". В нейното изграждане са вложени 80 000 000 лв. Спечелено е съдебно дело по частичен иск за обезщетение. Според решението на съда за 2010 г. ВиК – Бургас дължи на "Слънчев бряг" 430 000 лв. Обезщетенията за следващите години дружеството ще се стреми да получи чрез извънсъдебно споразумение.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес

Успешна ли е стратегията на правителството за борба с коронавируса?