Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Слънчев бряг" АД отчете 7% повече туристи, но и дълг на хотелиерите от 2.5 млн. лв.

0 коментара
"Слънчев бряг" АД отчете 7% повече туристи, но и дълг на хотелиерите от 2.5 млн. лв.

Курортният комплекс Слънчев бряг приключва сезона със 7-процентен ръст на туристите спрямо миналата година, а дружеството, което го управлява – с 3% ръст на финансовите си резултати. Това отчете изпълнителният директор на "Слънчев бряг" АД Златко Димитров пред журналисти в понеделник.

Той за пореден път се оплака от споровете за инфраструктурата в комплекса и най-вече от това, че хотелиерите отказват да плащат такса за поддръжката ѝ на "Слънчев бряг" АД. Разходите по тези дейности са огромни, а бизнесът, работещ на територията на комплекса, отказва да съдейства, посочи Димитров. Това вече е забелязано и от контролните органи. След ревизия от Националната агенцията за приходите е констатирано, че в дружеството са извършени "разходи, реализирани в полза на трети лица" и издаден акт за санкция на стойност 1 400 000 лв. Третите лица са ползвателите на инфраструктурата в курорта – собствениците на хотели, ресторанти и магазини, които отказват да плащат за нейната поддръжка, както са задължени според приватизационните си договори, каза още Димитров.

По приетата и одобрена от съвета на директорите план-сметка за 2012 г. собствениците на обекти дължат такси в размер на 2 516 000 лева само за 2012 г. До този момент, по тази план сметка, не е постъпил нито лев, уточнява Златко Димитров.

Не са платени инфраструктурните такси и за миналата година. Според клаузите на приватизационните договори такива такси дължат близо 80 от хотелите в курорта – толкова са били те по време на приватизацията. След последвалите години на устремно развитие сега хотелите са близо 450 с около 260 000 легла.

Многобройни са и магазините, супермаркетите, атракционите. С мотива, че плащат на община Несебър данъци и туристическа такса, собствениците отказват да участват в поддръжката на комплекса. За да бъде избегнато напрежението и през следващия сезон, ръководството ще поиска от община Несебър информация за абсолютната стойност на туристическата такса, внасяна от бизнеса в комплекса – по закон тя трябва да се влага в изграждане на туристическа инфраструктура, уточнява изпълнителният директор.

Сред плановете на дружеството за следващата година е и подобряването на финансовите резултати. "Слънчев бряг" АД ще инвестира в оптичен кабел за бърз интернет в хотелите, от което ще очаква и приходи. Успешни са преговорите и с ВиК – Бургас, което експлоатира вопроводната мрежа, собственост на "Слънчев бряг". В нейното изграждане са вложени 80 000 000 лв. Спечелено е съдебно дело по частичен иск за обезщетение. Според решението на съда за 2010 г. ВиК – Бургас дължи на "Слънчев бряг" 430 000 лв. Обезщетенията за следващите години дружеството ще се стреми да получи чрез извънсъдебно споразумение.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.