Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

След 2012 г. БДЖ ще може да вози пътници в Европа

3 коментара
След 2012 г. БДЖ ще може да вози пътници в Европа

До края на годината ще станат ясни новите критерии за сигурност на авиокомпаниите в Европейския съюз. Това съобщи в петък транспортният министър Петър Мутафчиев след участието си в заседание на Съвета на транспортните министри на страните от Европейския съюз и асоциираните страни, провело  се в Люксембург.

В зависимост от изпълнението на критериите ще се класират компаниите по степен на сигурност, а списъците ще бъдат достъпни за всички пътници, за да могат гражданите да се информират за избрания от тях превозвач.

По време на заседанието беше обсъден и въпросът, свързан с либерализацията на железопътния транспорт и по-конкретно – на пътническите превози. Изразената от нашата страна позиция е, че това трябва да става поетапно. Към момента може да се освободят международните пътнически превози, а през 2010-2012 г. да се либерализират вътрешните превози. Освобождаването на пазара ще позволи на жп компаниите да извършват превози във всички европейски страни, стана ясно още. Това означава, че след пет-шест години БДЖ ще може да води пътници в ЕС.

Българският транспортен министър разговаря в рамките на визитата си с вицепрезидента и комисаря по транспортните въпроси в ЕК Жак Баро, федералния министър на транспорта, строителството и поддръжката на ФРГ Манфред Щольпе, министъра на транспорта и съобщенията на Република Гърция Михалис Ляпис, както и с министъра на инфраструктурата и транспорта на Република Италия Пиетро Лунарди. Пред Лунарди Метафчиев е изразил желанието на България да бъдат отпуснати 5 000 допълнителни разрешители за превози, както и увеличение на квотите за следващата година. Очаква се до броени дни да получим отговор от италианската страна.

Основните въпроси, обсъдени на разговора между министър Петър Мутафчиев и министър Манфред Щольпе, са свързани с проблемите на железопътния транспорт, структурирането на германските железници, възможността да ползваме техния опит в структурирането на българските железници, както и задълбочаването на сътрудничеството в областта на транспорта.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. СОФИЯНЕЦ
    #4

    НЕ ЖЕЛАЯ ПОВЕЧЕ ДА МЕ УПРАВЛЯВАТ ТАКИВА.ВИДЯХМЕ КАКВО МОГАТ.ВИДЯХМЕ КАШАТА И ДАЛАВЕРИТЕ С ИМОТИТЕ, БОКЛУЦИТЕ,ВОДАТА,ДУПКИТЕ И РУШВЕТИТЕ.ДА ИЗХВЪРЛИМ ВСИЧКИ БОКЛУЦИ НА БУНИЩЕТО!

  2. Зена
    #2

    е, че не щем конкуренция. Ако може БДЖ да си загради Софийско равно поле и да си дроби сама, най-убаво ще е. "По време на заседанието беше обсъден и въпросът, свързан с либерализацията на железопътния транспорт и по-конкретно – на пътническите превози. Изразената от нашата страна позиция е, че това трябва да става поетапно. Към момента може да се освободят международните пътнически превози, а през 2010-2012 г. да се либерализират вътрешните превози."

  3. Запечен
    #1

    да се пише "Република Гърция, Република Италия" и не знам си какво още? Да не сте Държавен вестник? Какво толкова не ви харесват "Гърция" и "Италия"? Като сте толкова важни, що не написахте че срещата се е провела във Великото Херцогство Люксембург, та съвсем да си покажете географските познания? И повече не искам просто Великобритания или Швейцария. Само "Обединеното Кралство на ..." и "Конфедерация ...".Магарешка работа.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.