Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

След четири месеца умуване АП реши да продаде Киноцентъра на “Ню Имидж”

2 коментара

Агенцията за приватизация предостави на адвокат Иван Тодоров решението си за избор на филмовата компания “Ню Имидж България” за купувач на киноцентър “Бояна”, съобщиха късно в петък от обслужващата американската компания PR-агенция.

“Доволни сме от решението на АП и го очаквахме с нетърпение, тъй като нашата оферта беше безспорно най-добрата. Надяваме се, че на основание стратегията за развитие на дружеството, предложена от нас, и условията по приватизационния договор, заложени от Агенцията, ще постигнем максимално добра сделка в интерес на киноиндустрията в България”, коментира г-н Тодоров в качеството си на представител на “Ню Имидж България”.

“Ню Имидж” има големи планове за бъдещето на “Бояна” и за по-нататъшното разгръщане на възможностите на киноиндустрията в България. Компанията води разговори с “Бавария филм” за съвместни дейности във връзка с развитието на киноцентъра”, каза още адвокат Тодоров.

“Бавария филм” и “Ийлинг Студиос Ентърпрайсиз” са другите участници в конкурса, чиито оферти още при отварянето им на 25 февруари 2005 г. стана ясно, че са с по-ниски показатели.

Тогава офертата на "Ню имидж-България" цифрово излезе на първо място и като цена, и като инвестиции. Американската компания предложи 6,250 млн. евро за 95-те процента на Киноцентъра. Инвестиционната петгодишна програма е в размер на 15,650 млн. евро, като от тях над 11 млн. евро ще бъдат вложени в модернизацията на студиата през първата година.

"Бавария филм" бе готова да плати 8 977 626 лв. за предлагания капитал. Общият размер на инвестициите до 2010 г. бе 13,200 млн. лв. Предложението на "Ийлинг студиос" бе 7 581 945 лв. Заложените от тях капитали в инвестиционната програма бяха в размер  на 18 775 968 лв.

В събота от приватизационно ведомство потвърдиха, че “Ню Имиждж” е спечелила конкурса за приватизация на 95 на сто от капитала на “Бояна филм” ЕАД с предложената цена от 12 223 937 лв. и инвестиции в размер на 30 510 948 лв. за следващите пет години. 30 на сто от цената може да бъде платена с компенсаторни инструменти, тъй като дружеството е включено в списъка на държавните предприятия, при чиято приватизация може да се използват непарични платижни средства, допълниха от Агенцията за приватизация.

Срокът за сключване на сделката с “Ню Имидж” е 50 дни от датата на уведомяване на купувача.

Договорът подлежи на одобрение от Надзорния съвет на Агенция за приватизация.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Free Thinker
    #3

    Евреите са 4ерпили за Бояна още преди 40 денаЕстествено потриват ръце - става дума за стойността на стотина снима4ни дена на продукция средна ръкаПазарна икономика. ха-ха-ха

  2. Но бавно
    #1

    Ако АП работи без вмешателство всичко ще е по-добре. Браво!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.