Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

София иска европари за електробуси, които да возят до метрото

Общината кандидатства за 218 млн. лева за градски транспорт от еврофондовете

1 коментар
София иска европари за електробуси, които да возят до метрото

Столичната община има намерение да кандидатства за 218 млн. лева от оперативната програма "Околна среда" за купуването на нови електрически автобуси, трамваи и тролеи за градския транспорт. Целта на инвестицията е намаляване на замърсяването на въздуха.

Преди няколко месеца беше решено 390 млн. лева от неизползваните до момента пари от европрограмата да бъдат насочени към схема за купуване на екологични превозни средства за градския транспорт. Освен Столичната община проекти могат да подадат и общините Бургас, Варна, Враца, Перник, Плевен, Русе, Сливен, Стара Загора, Хасково и Шумен. Подобни проекти бяха финансирани извънредно и през предходния програмен период, за да не бъдат загубени средства по програмата.

На заседанието си в четвъртък общинските съветници трябва да гласуват доклад на кмета Йорданка Фандъкова София да кандидатства по схемата с три проекта.

Първият от тях предвижда с 30 млн. лева да се купят малки електрически автобуси, които да се използват като довеждащ транспорт до станциите на метрото и спирките на трамваите. С 13.5 млн. лева от сумата се планира да се купят 30 нови 6-метрови електрически автобуси и зарядни станции за тях. С останалите 16.5 млн. лева трябва да се доставят 22 броя автобуси с дължина 8-9 метра.

Ако общината спечели финансиране за този проект, автобусите ще бъдат поръчани от общинското дружество "Столичен автотранспорт".

Вторият проект е за около 88 млн. лева. Над 39.1 млн. лева от тях са предвидени за купуването на 20 електрически автобуса, които да заменят движещи се в момента стари дизелови превозни средства. Трябва да бъдат купени и зарядни станции за тях. С други около 40 млн. лева трябва да бъдат доставени 30 тролея, които да заменят движещите се в момента по линиите 6, 7 и 11. Поръчката за тролеите вече е обявена от дружеството "Столичен електротранспорт". Прогнозната ѝ стойност е 38 млн. лева и е посочено, че договорът с потенциалния доставчик ще се осъществи при осигурено финансиране.

Третият проект, за който общината ще иска финансиране от европрограмата за околна среда, е за доставка на 25 трамвая, които да бъдат пуснати по линиите 4 и 18 и да допълнят мотрисите по линия 5. За купуването им са предвидени 97.4 млн. лева, а поръчката за доставката им вече е обявена от "Столичен електротранспорт". И при нея подписването на договора е при условие, че бъде осигурено финансиране. Срокът за доставка на трамваите е две години.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. brambar
    #1

    С палиативни мерки на СО едва ли трафикът от коли ще спадне. Хубаво е да има електробуси и друг вид екологичен транспорт, но по-добре е да намалеят колите по улиците, защото вече не се търпи. Градският транспорт е нередовен и хората, бързайки в големия град, предпочитат да са в автомобила. Ако някой от СО си направи труда да изследва трафика на коли, ще установи, че в една кола се возят максимално по 2 души. Това е голяма разсипия и няма как да не доведе до сериозно замърсяване. Отделно на ръка,

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.