Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Софийското кметство отсвири КЗК и пусна стария конкурс за автобусните линии

6 коментара
Софийското кметство отсвири КЗК и пусна стария конкурс за автобусните линии

Столичната община не се съобрази със становището на Комисия за защита на конкуренцията (КЗК) и остави в конкурса за отдаване на линии от обществения транспорт условията, определени като "ограничаващи конкуренцията".

Кметът Бойко Борисов е обявил във вторник поредния конкурс за отдаване на 52 автобусни линии в столицата, съобщи БТА. В началото на месец юни той спря старото наддаване за тези линии като се позова на становище на антимонополната комисия. КЗК счете, че заложените условия към фирмите - договори за транспортно обслужване в общини с над 500 000 души и оборот от най-малко 40 млн. лева за последните 5 години – ограничават конкуренцията.

Това на практика са само фирмите, които оперират и сега в София, както и чужди транспортни компании. Борисов се съобрази със становището на КЗК и отмени конкурса. Във вторник бе съобщено, че Столична община е обявила нов конкурс, в който тези условия отново присъстват.

В официално съобщение на Столична община от 9 юни се казваше, че кметът е "заповядал" на своя заместник по транспорта Велизар Стоилов да премахне от документация критикуваните от КЗК условия. Той разпореди още Стоилов да внесе новите условия в Столичния общински съвет (СОС). Предвид наличието на старите условия и фактът, че СОС е във ваканция, тази заповед очевидно не е изпълнена.

Потърсен за коментар от Mediapool, Стилов заяви, че е на "съвещание за Околовръстното", че "става дума за процедура" и "не знае за какво става въпрос", затова да не го занимаваме.

Допълнително изискване към фирмите, които ще спечелят съмнителната процедура, е да обслужват линиите с автобуси не по-стари от 5 години.

Преди повече от една година Борисов отново спря тази процедура след като заяви, че му се струва съмнителна. Тогава той каза, че спира конкурса, защото се съмнява, че неговата администрацията го провежда достатъчно прозрачно.

Освен подозренията за задкулисни действия, новият конкурс може да доведе до нова транспортна стачка в София. Синдикатите в градския транспорт са срещу приватизацията на автобусни линии. Миналата година те успяха да сключат споразумение с общината отдаването на частници да бъде спряно. За администрацията на "Московска" 33 документа явно има само декларативен характер.

До този момент едва 13 линии на градския транспорт се обслужват от частни фирми. Това са "Карат С" и "Юнион трейд къмпани" - на практика единствените български фирми, които отговарят на условието да имат договори за транспортно обслужване в град с над 500 000 души население.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Огнебойко
    #7

    Догодина ще са 2лв.!?

  2. Znaiko
    #6

    MUTRI!

  3. Димитър Шопов
    #4

    не знае? Бре-бре-бре.

  4. Селяндур от Банкя
    #3

    Столичната община не се съобрази със становището на Комисия за защита на конкуренцията (КЗК), скоро и в цялата държава!!!

  5. RAN
    #2

    ...четете Регламент 1370 на ЕС. Той стои над КЗК и дава право на СО да действа така.

  6. ха ха ха
    #1

    тоя кмет като го избрахте сега ще си развява байряка с мафиотските си структуриот мутра министър не става макар че той се вживя като митистър и то председател

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.