Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Спешната помощ атакувала телефон 112 заради разкрити нарушения

5 коментара
Спешната помощ атакувала телефон 112 заради разкрити нарушения

Дежурните в спешната помощ атакуват телефон 112 заради разкритите редица нарушения, които са оставали безнаказани преди. Това заяви Стоян Грламатиков, директор на Националната система 112 по бТВ.

Той обясни, че сега при подаването на сигнал всички факти се записват и могат да бъдат проверени. Според Граматиков операторите на телефоните на спешните центрове са правили редица нарушения, които са оставали безнаказани. Имало е случаи, когато на адрес е била изпращана линейка от частна болница, а болен е бил посетен от пиян лекар, посочи Граматиков.

На телефон 112 няма как да работят хора с медицинско образование, защото се приемат сигнали от различно естествено като катастрофи, пожари, ВиК аварии и други, каза директорът на националния спешен номер.

Според Граматиков проблемите в работата на телефон 112 при случаите, когато се търси лекарска помощ, идват от липсата на единни стандарти за работа на спешната помощ. Така се стига до ситуации за един и същи проблем - бъбречна криза или високо кръвно, в една област да се изпраща линейка, а в друга не, даде пример Граматиков. Той призна, че работещи на телефон 112 също правят грешки, но се наказват за провиненията си.

Според Граматиков изключително важно е мобилните оператори да бъдат задължени да дават точна информация за локацията на обаждащия се по телефона. При използваните в момента технологии, когато сигналът идва извън населено място, се получавали отклонения до 35 км, което пречи за бързото пристигане до инцидента.

По повод случая от последните дни, при който линейка беше пратена на улица в София вместо на адрес в Бургас, Граматиков обясни, че всъщност обаждането е дошла от жена в столицата. Тя сигнализирала за своя близка, но не съобщила, че нуждаещия се от помощ е в друг град. Виждайки локализацията на обаждането, операторът изпратил помощта на адреса в София.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #5

    izwinqwam se za bylgarskiq si no o]e se u`a

  2. Анонимен
    #4

    В цяла Европа има 112,но е телефон за пренасочване на обаждания,когато гражданинът не знае каде да се обади. Никой не е закривал специализираните телефони. Има си спещни телефоно на бърза помощ, полоция и пожарна - в някой страни дори по райони за големите градове.

  3. Анонимен
    #3

    Знаете ли мили ми колеги хората които се обаждат на тел.112 често преувеличават своите оплаквания .Винаги ги стяга сърцето,не могат да говорят ,задушава ги.А когато отидем на адрес често ни чакат обути на входната врата а това за какво ви говори.

  4. Анонимен
    #2

    Нека наи-после хората да бъдат защитени и когато търсят помощ да я получават.Спешна помощ да си осигурят екипи, а не само да се оправдават.В цяла Европа има 112-само тук се дърпаме.

  5. Анонимен
    #1

    Забрави да спомене че за издънките на тел. 112 са виновни предишното правителство и международното положение. Безхаберници!!!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.