Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Столичният кмет ще иска от Брюксел пари за въздушна железница

50 коментара
Столичният кмет ще иска от Брюксел пари за въздушна железница

Столична община ще иска пари от Брюксел за строителството на въздушна железница, съобщи в четвъртък кметът на Столична община Бойко Борисов по време на смесеното заседание на двете постоянни комисии по транспорт – към парламента и към общината. Изследванията показват, че тунелите и подземните железници влияят негативно върху психиката на гражданите и европейските държави се ориентират към развитието на надземния транспорт, уточни той.

“В момента се разработва проекта и още на 3 януари 2007 година, ще се изправим пред Европейската комисия, за да кандидатстваме с проекта за надземната железница”, коментира пред народните представители Бойко Борисов идеите си за решаване на проблемите с транспорта в столицата.

Необходимо е да се разработи генерален план за транспортно – комуникационната система за развитие на София. Около тази идея се обединиха както депутати и общинари, така и представителите на държавната власт в лицето на транспортния министър Петър Мутафчиев, неговия заместник Георги Петърнейчев и изпълнителния директор на агенция “Пътища” Веселин Георгиев.

Кметът уточни, че вече е възложил на “Софтпроект” разработването на генерална транспортна схема на столицата,  която да се подготви на базата на новия общ устройствен план. Според столичния кмет, трябва да се наблегне на развитието на трамвайния, тролейбусния транспорт и градската железница – надземна и подземна.

Познатите до болка проблеми с транспортния трафик на столицата бяха отново коментирани, но единствената конкретна и близка във времето мярка, която обяви ръководството на Столична община е затварянето на софийския околовръстен път за предстоящия уикенд, за да кърпи дупките. Работата била спешна, защото южната дъга нямало да издържи до началото на юни, когато трябва да тръгне ремонтът и разширението на част от пътя.

Депутати и общинари се надпреварваха в предлагането на идеи в две крайности. Хем строителството на въздушни магистрали на няколко нива, което е супер скъпо начинание, хем временно пълнене на дупките по шосета с пясък и чакъл, защото общината няма пари. Според кмета, не е редно общината да поема всички разходи, държавата също трябва да поеме част от тях. Борисов посочи като пример картите за студентите в градския транспорт. Студентите идват от цялата територия на страната, но разходите им за транспорт се поемат само от една община, коментира Бойко Борисов.

Председателят на парламентарната транспортна комисия Йордан Мирчев предложи да се създаде специален закон за тролейбусния, трамвайния транспорт и метрото. Идеята му обаче не срещна разбиране сред ръководството на транспортно министерство. Според министър Петър Мутафчиев е по-добре да се обсъдят възможностите за кандидатстване с проекти по екологичните програми за развитие на този тип транспорт, който е най-екологичния, отколкото  да се прави отделен нормативен документ. Мутафчиев уточни, че планира среща с министъра на околната среда и водите Джевдет Чакъров, за да обсъдят възможностите за финансиране от оперативните програми на ЕС.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

50 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Ники
    #53

    По-добре първо да оправи боклука!

  2. софи
    #52

    Леле като чета назад какви ги пишат, излиза, че никой не ще надземна железница. ми тогава бате Бойко да направи една до Банкя, а да остави диваците софиянци, които не искат нищо прогресивно, да се возят на таралясниците маршрутки, да чакат с дни по светофарите, да прескачат като Сергей Бубка паркиралите по тротоарите коли и да газят в лайната на кучетата и техните стопани.

  3. софи
    #50

    това е като леко метро, строи се много по-лесно и бързо, стига да не го строят българи, и не се нуждае от улици, нито пък чака на светофари. През първия мандат на Мафиянски имаше някакви приказки или проекти за такава железница през южните комплекси, от Овча купел през Борово, Хладилника и Младост, до Гара ИСкър или летището. За центъра май не става щото е с историческа стойност. Абе, ако намери кой да му я построи, нека я построи.

  4. Лебед Лебедунски
    #49

    И къде точно ще минава, че не ми стана ясно?! С тези високи блокове.

  5. Валери
    #48

    Хората в някои страни много отдавна имат такъв транспорт, така че нищо ново под слънцето. А това дали може да се приложи и изпълни в България е друга тема на разговор. Всичко може на този свят стига да имаш възможност и капацитет да го постигнеш, но най лесно е да се откажеш.

  6. бърБОЙКО
    #47

    Браво Борисов, Браво Бойко!(идейка, при това безплатна) А не може ли въздушната железница да е подземна ?Или обратното - Подземната железница да е по-въздушна !

  7. Joro Shpagata
    #46

    A men da ne ste me zabravili?

  8. nik
    #45

    Предлагам бойко борисов за доста ордени "Стара планина"

  9. стрелата
    #43

    ЕЙ путьовци жалкиНа командира лайнца малкиСамо рейтинга на Готиния вдигате Наесен на парцали ще мигатеколко Ви плати мангала костовда накланяте везните- ще му стигнат паритекостов държавата ограби - затуй сте толкоз слабии нямате петачесъщи цървули сте дажетой обаче намазасега е демократична проказав политическия процеспълен със злоба, нахлупил фесзатова сме тукасветлата пролукаи ако реши БАте Бойкоставам МИТИЧ, ГОЙКО !!!

  10. българин!!!
    #42

    малиииии,къв змей,къв юнак,къв ивропеииц,къв огнибореиц,въх въх въх,малииииии

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.