Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Столичното метро се връзва с три жп гари

5 коментара

Всяка от трите линии на метрото ще има връзка с по една жп гара, обяви изпълнителният директор на "Метрополитен" Стоян Братоев. По думите му метрото ще има общи станции с Централна гара, гара "Искър" и в жк."Овча купел" с жп линията София – Перник.

 

Документите за търга за изграждане на 5-км участък от от бул."Цариградско шосе" до летището са изпратени на 14 декември за публикуване в Държавен вестник, съобщи още инж. Братоев. Предвижда се да има три търга, два от които са за надземното и подземното трасе.

 

Отсечката беше одобрена за финансиране на 8 декември по време на Комитета за наблюдение на оперативната програма, като отпуснатата финансова помощ е 140 млн. евро. Плановете са до края на февруари да има избран изпълнител и ако няма обжалване на процедурата, строителството да започне през март. Метрото трябва да стигне до летището до края на 2014 г.

 

Трасето за третата линия на метрото, която ще свърже бул."Ботевградско шосе" с жп линията за Перник в кв."Овча купел" също вече е одобрено, съобщи Братоев.

 

Началната му станция е при бул."Ботевградско шосе", където се пресича с околовръстния път на София. От там тръгва над земята по бул."Владимир Вазов". При бул."Мадрид" минава под земята. Следващата му спирка ще бъде при Военната академия, след това спира на паметника "Патриарх Евтимий", продължава в посока НДК. Има спирка на бул."Георги Софийски", откъдето продължава към жк."Овча купел". Последната спирка ще бъде обща с нова жп спирка с влака за Перник.

 

Трасето е с дължина 15.5 км и ще има 18 станции. Под земята метрото от третата линия ще изминава 7.1 км в центъра на града , а в крайните квартали ще бъде над земята – 8.4 км. Очаква се новата линия на метрото да се ползва дневно от 162 хиляди пътника. Тя обаче ще се изгражда с европейски средства след 2014 г.

 

Строящата се в момента втора линия на метрото от жк "Обеля през жк "Надежда" – Централна гара - пл. "Света Неделя" до бул."Черни връх" върви по план и ще бъде пусната предсрочно през лятото на следващата година, каза шефът на метрополитена.

 

Ефектът след пускането на новите участъци ще бъде 400 хил. пътници дневно при 190 хил. сега. Всеки час с метрото ще се движат 50 000 столичани при 32 000 сега. Очаква се още пускането на новите линии да намали автомобилния трафик с една четвърт спрямо сега, а парниковите газове с 70.5 хил. тона годишно. С една четвърт ще се намали и нивото на шума в София.

 

Годишният пряк и косвен икономически ефект от пускането на новите метро линии се оценява на 42 млн. евро, каза инж. Братоев.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. tatarina
    #5

    Метрото е скъпо съоръжение. Всички искаме да е удобно и да го ползваме ежедневно. Метрото се изгражда, разширява се и всяка година се откриват нови разширания. Нужно е търпение от нас гражданите на София и пътници на метрото. А общинската администрация трябва да ни информира по-задълбочено за развитието, инвестираните пари, контрола на инвестицията чрез сайта на Метрополитен София и нарочни интервюта. Ние плащаме сметките - трябва да знаем какво става във всеки един момент.

  2. Анонимен
    #4

    една карта е по полезна от обяснение с хиляда думи...

  3. Анонимен
    #3

    Свързването на Терминали 1 и 2 на летището в Слатина с ж.п. линията София-Пловдив, която минава на около 1 км от тях е много по-евтино от създаването на нова инфраструктура за метро (тунели, линии станции и т.н.). Вижте летищата в Брюксел (Завентем) и във Виена (Швехат) и двете са свързани съответно с Брюксел и с Виена с ж.п. линии, а не с метролинии.

  4. Анонимен
    #2

    Може ли инж. Братоев или пък г-жа Фандъкова да обясни на разбираем език и без заобикалки, защо линията от Младост 1 до Бизнес Парк София се отлага за след 2014 г. ? И да не излизат с популистки приказки за пътникопотока от Надежда, аерогарата, 3 жп гари и прочие, ако обичат! Пъникопотокът и ефектът за жителите на град София ще бъде най-голям, ако се свърже Бизнес Парк София с останалата част на града - това и на малките деца е ясно.

  5. tim
    #1

    Много добра новина. Много важно е да има връзки метро - жп.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.