Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Строежът на магистралата Русе - Велико Търново може да започне през 2022 г.

Изпълнението на проекта закъснява и има риск за европарите

0 коментара
Строежът на магистралата Русе - Велико Търново може да започне през 2022 г.

Реалистичното е изграждането на магистралата Русе - Велико Търново да започне през 2022 г. и да завърши през 2027 г. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Виолета Комитова в отговор на въпрос на депутата от БСП Крум Зарков.

От отговора ѝ не стана ясно защо се бавят обществените поръчки, което създава риск за изпълнението на проекта. Той ще се финансира с европейски средства по оперативна програма "Транспортна свързаност" 2020 - 2027 г. За изграждането на отделните участъци ще са нужни поне 5 години.

В същото време повече от половин година се бави отварянето на ценовите предложения по обществената поръчка за строителството на 75 километра от магистралата за 1 млрд. лв.

В края на януари 2021 г. бяха отворени предложенията за изграждането на участъка Русе - Бяла (40.24 км) с прогнозна стойност над 536 млн. лв. без ДДС, и на обхода на Бяла (35.4 км) с прогнозна стойност над 446 млн. лв. без ДДС. Общо девет оферти бяха подадени по двете обособени позиции.

Регионалният министър каза, че все още се разглеждат и оценяват техническите предложения на кандидатите. Тя не се ангажира със срок кога това ще приключи и ще бъдат отворени ценовите им оферти.

Обществената поръчка за избор на надзорните фирми на обекта пък въобще не е стартирана, показва справка в регистъра за обществените поръчки. Тази процедура все още не е до краен етап, тъй като регионалното министерство има забележки по нея, каза Комитова, цитирана от БТА.

Към момента единственият избран изпълнител е по процедурата за одит по пътна безопасност. Той ще се изпълнява от "Виа План" ООД ЕООД за 11 500 лв. без ДДС. Решението е взето на 18 юни от уволнения от Комитова шеф на пътната агенция Апостол Минчев. Договор с избрания изпълнител обаче все още няма подписан, показва справка в регистъра на обществените поръчки.

Регионалният министър не каза защо договорът не се подписва. Вместо това разви тезата, че се е бързало с този договор, защото изпълнителят ще е необходим чак когато започне строителството на обекта.

Строителството на магистралата Русе - Велико Търново е заложено да се финансира със средства от оперативна програма "Транспортна свързаност" 2020 - 2027 г. Идеята беше, докато бъдат избрани изпълнителите и се получи одобрение от Европейската комисия, държавата да си свърши нейната работа с отчуждителните процедури и археологичските разкопки.

Към момента обаче нищо от това не е направено, стана ясно от отговора на арх. Комитова.

Тя посочи, че през 2019 г., по време на теренните проучвания, е установено наличие на 37 археологически обекта. Предстои възлагане на тяхното проучване, след отчуждаване на съответните имоти. Към днешна дата това не е направено, каза арх.Комитова.

От отговора ѝ стана ясно, че единственото, което е напълно готово е оценката по въздействието на околната среда (ОВОС). През 2016 г. е разработен доклад за ОВОС, доклад за оценка за съвместимост и също така подробен устройствен план. За тези документи са били похарчени още 200 000 лв, каза Комитова.

Следва обжалване на ОВОС, но съдът се произнася в полза на МРРБ и през 2019 г. продължава работата по проекта.

Строителството на магистралата Русе - Велико Търново е разделено на три участъка - Русе - Бяла (40 км) и обход на Бяла (35 км) и Бяла - Велико Търново (57 км).

От отговора на арх. Комитова не стана ясно дали планира да бъде обявена обществена поръчка и за строителството на последния участък от Бяла до Велико Търново.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.