Строителен и автопредприемач вземат жп гара Пловдив на концесия

Фирми на Миролюб Столарски и Светослав Глосов ще вложат над 11 млн. лв. в ремонта и стопанисването

Строителен и автопредприемач вземат жп гара Пловдив на концесия

Централната жп гара в Пловдив ще бъде управлявана в следващите 35 години от дружество на предприемачите Миролюб Столарски и Светослав Глосов, реши правителството в оставка, което на заседанието в сряда определи ДЗЗД "Железопътна гара - Пловдив" за концесионер на гаровия комплекс.

 

Това бе единственият кандидат в процедурата и в него влизат с 95 на сто автобусната компания на Миролюб Столарски "Карат-С", която в столицата държи на концесия няколко автолинии от градския транспорт, а останалият дял от жп концесията е на "Биад-С" на председателя на Българската камара на строителите Светослав Глосов.

 

Обединението се ангажира да инвестира за периода на управлението на гарата 11.2 млн. лв. без ДДС, като през първите четири години трябва да вложи близо 9.85 млн. лв. Концесионерът ще плаща и годишни възнаграждения на държавата, които имат фиксирана и променлива част. През първите четири години фиксираната част е 290 000 лв. годишно. След това тя се увеличава на 412 000 лв. и на всеки три години ще се индексира с инфлацията за този период според данните на националната статистика. Променливата част на концесионното възнаграждение е 16 на сто от нарастването на общия размер на брутните приходи от всички дейности за текущата година и надхвърлящи базовите приходи от 1 812 000 лв. Върху сумите на концесионните плащания се дължи ДДС, обясниха от пресслужбата на правителството.

 

Концесионерът ще е длъжен да реставрира самата сграда на жп гарата, която е паметник на културата, запазвайки облика ѝ. Ще трябва също така да благоустрои комплекса и да въведе нови технологии и услуги за пътуващите от и до Пловдив. Ангажимент на дружеството ще е да охранява и чисти зданието и да предоставя информация на пътуващите.

 

“Гаровият комплекс ще придобие облика на многоцелеви център за услуги с преустройване на съществуващото комуникационно съоръжение в комплексен транспортен възел, осигуряващ различни по вид транспортни услуги“, пише в съобщението на министерския съвет. Ще се акумулират необходимите инвестиции както за модернизация и разширение на съществуващия сграден фонд, прилежащата инфраструктура и прилежащите съоръжения, така и изграждането на нови подобекти, в центъра на които естествено да се вписва приемното здание на жп гарата като паметник на културно-историческото наследство, допълва се в него.

 

С друго решение правителството в оставка е решило да прекрати откритата през 2012 г. процедура за предоставяне на концесия за услуга на пристанищен терминал Тутракан. Причината е, че никой не е подал оферта.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес

Защо името на премиера се свързва с аферата с къщата в Барселона?