Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Таксата за ползване на релсовия път поевтинява

1 коментар
Таксата за ползване на релсовия път поевтинява

Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) ще намали от 1 януари 2010 г. таксата за ползване на релсовия път с 15 до 25 процента, съобщи в сряда генералният директор на компанията Милчо Ламбрев.

С намалението размерът на таксите ще се доближи до средните нива в Европейския съюз, с което се създават условия за нарастване на обема на товарните превози и за засилване на конкуренцията на транспортния пазар.

Инфраструктурните такси, събирани от НКЖИ, включват цената за резервация на капацитет на железопътната инфраструктура и таксата за преминаване по железопътната инфраструктура. От своя страна таксата за преминаване по железопътната инфраструктура включва разходите за използване на железния път, на електрическите инсталации, на контактната мрежа и енергоснабдителните съоръжения, и на системите за управление и сигурност на движението.

Наскоро стана ясно, че НКЖИ планира да раздели таксата за ползване на железния път от таксата за разпределението на ток по мрежата. Тя ще се събира от ново дъщерно електроразпределително дружество на НКЖИ. Така поевтиняването на таксата за релсовия път може да бъде "компенсирано" от въвеждането на нова такса за електрификация на жп мрежата. НКЖИ чака лиценз от Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР), за да реализира намеренията си.

НКЖИ е в тежко финансово състояние и е отправила молба до финансовото министерство за допълнителни 74 млн. лв. за следващата година освен предвидените 82 млн. лв. за текущо поддържане и ремонт.

90 млн. лв. са заложените средства за 2010 г. за капиталови трансфери по централния бюджет. Най-много – 30.760 млн. лв. от тях ще бъдат пренасочени за възстановяване на проектни параметри на жп линия София – Карлово. 29.8 млн. лв. ще отидат за ремонт на железопътния път и съоръженията за поддържане на достигнатите скорости. 9.103 млн. лв. са за преустройство на възлови жп гари в съответствие с европейските изисквания. Останалата сума ще бъде насочена за модернизиране на контактната мрежа и тягови подстанции, както и за удвояване и електрификация на жп линия Карнобат – Синдел. 12.037 млн. лв. ще бъдат вложени в подновяване и електрификация на жп линията Драгоман – Димитровград.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Блогър
    #1

    Мнения на клиенти, анализи, коментариwww.rail.blog.bg

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.