Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Threads на "Мета": 10 млн. потребители за няколко часа, но не и в ЕС

3 коментара
Новата социална мрежа на "Мета" за текстови съобщения Threads не е достъпна в ЕС. Сн. "Мета"

Над 10 млн. потребители са регистрирали акаунти в първите 7 часа от пускането на Threads - новата социална мрежа на компанията "Мета", която притежава още Фейсбук (Facebook) и Инстаграм (Instagram).

Платформата, която трябва да е конкурент на притежаваната от Илон Мъск Туитър (Twitter), беше пусната в четвъртък. Приложението обаче не е достъпно в ЕС заради регулаторни ограничения, съобщи британското издание "Гардиън".

Четете бюлетина Денят с Mediapool

"Хайде да го направим. Добри дошли в Threads", написа в първия си пост в новата мрежа основателят на "Мета" Марк Зукърбърг. Добави, че за първите седем часа от пускането си платформата е регистрирала 10 млн. абонати.

Той публикува и популярно меме на Спайдърмен срещу Спайдърмен - шеговито изобразяващо съперничеството между новата социална мрежа и притежавания от Мъск Туитър.

Очакванията са Threads бързо да набере потребители и рекламодатели, тъй като приложението е свързано с Инстаграм. За създаване на акаунт в новата мрежа се влиза именно през платформата за споделяне на изображения, която има 2 млрд. потребители средно на месец.

Потребителите могат да следват същите акаунти в Threads като тези в Инстаграм, ако те вече са се регистрирали в новата мрежа.

Като Туитър

Threads прилича и визуално на Туитър. "Мета" не за първи път копира продукти на конкурентите си. Така през 2020 г. бяха пуснати Reels в Инстаграм, които са достъпни и във Фейсбук. Те бяха взети от формата видеа на китайската социална мрежа TikTok.

В новата социална мрежа постовете са по-дълги от тези в Туитър - до 500 знака в сравнение с 280 в мрежата на Мъск. В Threads могат да се публикуват и видеа с дължина до 5 минути, а постовете от там могат да се пускат и в други социални мрежи като линк. Потребителите могат да откажат да следват някого, да го блокират или да ограничат или да подадат сигнал за даден акаунт.

Конкурентната на Туитър платформа се появява във време, в което пртижаваната от Мъск мрежа е в криза. От "Мета" се надяват именно да привлекат потребители на конкурента.

Зукърбърг написа в Threads, че смята, че платформата може да мине 1 млрд. потребители. "Туитър имаше възможност да го направи, но не успя. Да се надяваме, че ние ще можем", написа той.

Социалната мрежа на Мъск има 250 млн. потребители.

Противоположни реакции

В първите минути от пускането на Threads акаунти в мрежата имаха вече Billboard, HBO, Netflix. От "Мета" съобщиха, че сред звездите, които подкрепят платформата са Шакира и Гордън Рамзи. По непотвърдена информация от компанията са потърсили за сътрудничество и Опра Уинфри, и Далай Лама.

Реакциите след пускането на Threads варират от ентусиазъм до предпазливост, пише "Гардиън". Много потребители хвалят платформата, защото е лесна за използване. Някои смятат, че Мъск наистина трябва да се притеснява от конкурента.

Други посочват, че интеграцията с Инстаграм показва колко мощна всъщност е "Мета". Много от потребителите на Threads по ирония идват от Туитър, където хаштагът "Threads" беше един от най-популярните в сряда вечерта.

Съперничество

След новината за предстоящото представяне на Threads Зукърбърг и Мъск си "уговориха" бой в клетка, въпреки че не е определена дата за тази малко вероятната среща.

"Мета" представи Threads като "ново, отделно пространство за актуализации в реално време и публични разговори", целящо да "вземе това, което Инстаграм прави най-добре, и да го разшири до текста, създавайки позитивно и творческо пространство за изразяване на вашите идеи".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. В и К
    #3
    Отговор на коментар #2

    Благодаря, уважаеми, ще пропусна, тъй като избягвам руски продукти. Никъде не съм твърдял, че избягвам всички американски.

  2. Калико Джо
    #2
    Отговор на коментар #1

    Винаги можеш да ползваш руските Телеграм и ВК за да избегнеш лошите американци.

  3. В и К
    #1

    Не бих ползвал ФБ продукт в каквато и да е опаковка, обаче това е положителна новина, понеже конкуренцията ще подейства отрезвяващо на Мъск и компания.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.