Ремонтът на булеварда от Сточна гара до бул. "Ситняково" се извърши по програмата на Столична община за рехабилитация на главни пътни артерии. Стойността му бе над 2.832 млн. лв.
Подменена бе асфалтовата настилка и бордюрите на двете платна, но тротоарите още са старите, тъй като предстои смяна на кабелните мрежи за уличното осветление, каза Стоилов.
С това обаче строителните дейности, касаещи булеварда няма да приключат, тъй като се планира изграждането на пробив на пресечката му с ул. "Проф. Михаил Биков". Там се предвижда да има продължение на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" чрез мостово съоръжение над жп линията. За района зад релсите се обмисля строеж на голям търговско-жилищен район, обясни Стоилов.
След старта на строежа на втория метродиаметър ще има затруднения в трафика заради затварянето на Лъвов мост, където по проект трябва да има голяма метростанция, заяви зам.-кметът.
През следващата седмица ще станат известни резултатите от търга за изграждането на отсечката на метрото "Младост 1" до бул. "Цариградско шосе", каза пред журналисти главният архитект на столицата Петър Диков. В момента се водят преговори с търговски компании за доизграждането на метрото от "Младост 1" до Бизнеспарка. Според Диков с изпълнението на тези планове столичното метро ще има възможност да обслужва две трети от населението на София.
В следващите 4-5 години радикално би следвало да се промени организацията на автомобилния трафик в София, каза още Петър Диков. По думите му в момента около една трета от задръстванията в столицата са по вина на светофарите, които не са с нагодени фази.
Предстои ремонт на бул. "Ал. Стамболийски" в отсечката между бул. "Христо Ботев" и бул. "Константин Величков".
Диков съобщи още, че ще бъде изградена нова отсечка от ж.к."Дружба" до бул."Цариградско шосе", която да облекчи трафика по пътя към летище София.
Общината е разработила, съвместно с частни инвеститори, технически проекти за две отсечки по Околовръстния път - изграждането на отсечката "Симеоново" и Младост" (тип магистрално шосе) и Автомагистрала "Люлин" и Северна скоростна тангента.
Предстои и изграждането на Северната скоростна тангента.
Според Петър Диков, транспортната комуникация на София не е достатъчно добра в най-важните направления. В североизточна посока АМ "Хемус" не може стратегически да свърже София. Според главния архитект, държавата трябва да приеме като приоритет изграждането на трасета извън София в посока на север, юг и запад.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
14 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Всъщност - виновен е, че се натисна за кмет, а не може нищо. А най-малко пък разбира от градоустройство.Но за задръстената столица са виновни... може да ви изглежда банално, но пак са те -комунистите. И ето защо:София е планирана - за да бъде един чудесен половинмилионен град. А това е направено някъде в средата на 30-те години. После идва войната, а след нея разрушителното комунистическо безвремие. Управлението на некадърните простаци, надуващи свирката, че, точно по комунистически, че били всъщност …
безкрайно способни. Харчещи милиони за самореклама!!! От тяхно време, на мястото на разрушения от бомбардировките център, са трите сиви и много грозни сгради. Само дето петолъчката днес я няма. И понеже автомобилите и тяхното притежание, също беше под абсолютен "партиен" контрол, десетилетия по-късно, същата планировка издържаше на трафика на превозни средства, независимо, че градът междувременно се удвои, спрямо предвиденото. Единственото що-годе облекчение донесе околовръстното шосе, но и то - направено без никаква мисъл за евентоално бъдещо разширение. От което берем ядове и днес.А времето минава и колкото и да е парадоксално, София расте, а още не се вижда насреща, изключая метрото, решението.
Дядо е прав. Още през 60-те г. комунистите са разработили пъклен план как да вгорчат живота на ББ като стане софийски кмет. Започват тайно и полека да стесняват улиците и булевардите, да докарват много хора от провинцията, да развъждат кучета. Затова днес сме на тоя хал.
Не, бабо, много баби от село дойдоха в София. От там идва проблемът.
Za6to sym sofijanez-njamam si selo, njamam si roden grad izvyn Sof. A sega po temata - V Sofija ulizite bjaha tesni i ako gi bjaha ostavili takiva njama6e da ima problemi! Sega za kakvo mi e 6irokija bul. Sv.Patriarh Evtimij, kato po nego ne mogat da minat i dve koli ednovremenno! Pylno s mutrenski avtomobili! Kazval sym go mnogo pyti - po-malko svetofari, po-malko levi zavoi, po-malko polizai kato na Universiteta i po zelija pyt do Bojana! Predi vreme na Sto4na gara njama6e svetofari i dvizhenieto …
si be6e tolkova normalno. Po dylgi otse4ki makar i tesni, pove4e krygovo dvizhenie! Gradskijat transport da se dvizhi dori sre6tu avtomobilnija potok, no v otdelna svoja lenta! Krygovi dvizhenija, koito da obhva6tat edin kvartal! Da se premahne tova nedorazumenie krygovoto na Ruski pametnik, kydeto vliza6tite v krygovoto sa s predimstvo! Tramvajat neka da si ostane s predimstvo, a dori i da ne se polzva ot predimstvo, pak njama da e problem! Bez protivore4ie - znazi ili markirovka pokazvat edno, a svetofara syvsem drugo! Jasni i navremenni ukazatelni tabeli za posoki, kvartali i pr. Ne kato na razklona za leti6teto!!! Dobre 4e si go znam pytja, ta ne byrkam, no i tova se slu4va! Ako ot tova koeto pi6a se izpylni 50% napravo 6te stane raj!
Ще направим това, ще направим онова, ще направим второ, трето и т.н. Кога ще чуем НАРАВИХМЕ. Щели да правят отсечката от симеоново до младост а вече две години не могат да направят отсечката от бояна до симеоново и поне още 1 година няма да е готова. Пътен възел Драгалевци дето щял да бъде от незнам си какъв тип го отложиха за бъдещето. Но това не пречи вече 3 пъти ББ да прави частични откривания на платно, на кофраж и на незнам си какво. За 4 км път който така и няма да бъде завършен в близко бъдеще (за пътен възел драгалевци споменаха 2010 година) ще направи поне 4 откривания - това да ви звучи като "ние сме на всеки километър"...
Ако Господ беше помогнал на няколко празни кратуни да помислят едновременно нямаше да се стигне до абсурда Симеоновското шосе да бъде затворено един месец заради ремонт на Околовръстното, който приключва днес, а от утре пак да бъде затворено за още един месец -този път, защото щели да поменят магистрален водопровод. А само този, който не е минавал през Бункера или през Панчарево не знае какъв кошмар изживяват хората,които пътуват от Бистрица всеки ден. Впрочем говори се, че от утре затврят и пътя Бистрица-Бункера за ремонт.Дали тъпаците, които вземат тези решения някога ще ги съгласуват предварително
Най-вероятно същата фирма или нейни производни, която прави околовръстното ще слага и канала под симеоновско шосе и затова неможе едновременно. Просто нямат капацитет за това. А иначе Бистришко шосе в скоро време ще изчезне. Околовръстното ако бъде пуснато днес ще бъде цяло чудо и на всичко отгоре ще бъде пуснато така че да се задръсти от раз. Аз съм учуден как хората, които минават всеки ден по бистришко шосе не са се разбунтували. Това там е някакъв ад а продължението на бистришко шосе - бул. Климент …
Охридски граничи с абсурда. Вече има една дупка, която поема целия автомобил на дълбочина сигурно около 1/3 от височината на колите. Ако някой не вярва просто да отиде да провери. Навсякъде има табелки, че бистришко шосе е в ремонт а всъщност никога не е било затваряно. Има табелки, че е забранено и за камиони над 4т а пуснаха целия трафик от камиони оттам. Пълен абсурд. Спряха автобусни линии в Симеоново и вече хората просто НЯМА как да се придвижват. Събират се н агрупички, уговарят се с роднини и т.н. и т.н. Ако днес затворят и Климент Охридски, както беше казал Велизар Стоилов (хубавото е, че неможе да му се вярва много-много) на този етап хората живеещи в няколко квартала няма да могат да стигнат до която и да е част на изток от хладилника. А глупендерите докато направят магистралите и пътищата първите ще се нуждаят от ремонт и ще имат нужда от разширяване.
То все е натоварен. Отвратително. София трябва да се разсели, иначе още по - зле ще е . Аз лично, жив и здрав, правя още някоя година, пенсионирам се и ЧАО! Последвайте примера ми! Нека оставащите да живеят по - спокойно.
Кметът е абсолютно безсилен да се справи с града и още по-лошо с подчинената му администрация, която копира профанско-пейзанския му стил, спракв Стоилов, ще е напълно управленски импотентен, ако не дай боже успее да сформира кабинет след изборите.Ситуацията изисква служебно правителство под контрола на ЕС или още по-добрия вариант направо обявяването ни за протекторат на ЕС.
абсолютно подкрепям твоето предложение, смятам че е крайно време да предоставим мениджмънта на тази територия на компетентните органи (ЕС). А този малък, злобен, прост и бездарен народ да се потруди няколко десетилетия като хората, докато изгради необходимите умения и дисциплина да се управлява сам