Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Три четвърти от хората притеснени от фалшивите новини за Covid-19

0 коментара
Три четвърти от хората притеснени от фалшивите новини за Covid-19

Почти три четвърти (74%) от хората са притеснени, че се разпространяват фалшиви новини по темата с разпространението на коронавируса, а 45% казват, че им е било трудно да намерят надеждна информация за вируса и последствията от него. В тази ситуация е налице сериозно доверие към основните новинарски медии – 64% от хората заявяват, че се информират за вируса предимно от тях.

Това сочи извънредно глобално изследване на Еделман Тръст Барометър по повод пандемията от Covid-19, разпространено в петък. То е проведено между 6 и 10 март 2020 г. сред 10 000 респонденти в Германия, Франция, Италия, Великобритания, Бразилия, Южна Корея, Япония, Канада, САЩ и ЮАР.

Четири пети от хората пък смятат, че бизнесът следва да предприеме мерки, за да защити служителите на техните работни места и да ограничи възможността от разпространение на вируса в местните общности.

Седемдесет и девет процента от служителите очакват работодателите да адаптират оперативния процес спрямо настоящите рискове от коронавирус. Сред посочените от тях мерки са дистанционна работа, ограничаване на работните срещи и на директния контакт, подготвяне на планове за реакция в извънредни ситуации и забрана на бизнес пътуванията. Според 73% от заетите бизнесът следва да промени политиките към служителите си като даде възможност на хората със симптоми или от рискови групи да не идват на работа.

"Близо две трети от служителите вярват, че техният работодател ще реагира ефективно и отговорно на пандемията от Covid-19. Преобладаваща част от заетите приемат компаниите, в които работят, и като надежден източник на информация. В настоящата ситуация е важно бизнесът да отговори на тези очаквания като вземе мерки за предпазване на своите служители, клиенти и обществото като цяло, адаптира оперативната си дейност и предоставя своевременно надеждна информация", коментира Илияна Александрова, управител на ПР агенция AMI Communications, която е представител на Еделман за България.

Повече от половината служители очакват работодателите също да предоставят актуална информация за развитието на пандемията поне веднъж дневно. От първостепенно значение за тях е всичко, което е свързано със здравето и сигурността им – как да се предпазват, как да не разпространяват вируса, каква част от колегите им са заразени и как компанията се включва в борбата срещу разпространението на вируса.

Голям е интересът и към това как пандемията засяга оперативната дейност на компанията, в която работят, какво е отражението върху нейните финансови резултати, какъв е ефектът върху сектора като цяло.

Широко разпространено е разбирането, че когато правителството и бизнесът работят заедно, техните усилия в борбата с COVID-19 ще бъдат много по-ефективни, отколкото ако водят битката по отделно, допълва се в съобщението.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.