Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Тунел под Шипка ще се строи след 2014 г. с европари

11 коментара

Строителството на тунела под Шипка може да започне през 2014 г. с пари от европейските фондове, вместо да се отдава на концесия, каквито планове имаше предишното правителството. Това заяви по време на парламентарния контрол в петък регионалният министър Росен Плевнелиев.

Тунелът, свързващ Южна със Северна България, ще бъде включен в Оперативна програма "Транспорт" (ОПТ) през програмния период 2014 – 2020 г. ЕК е дала принципното си съгласие да финансира проекта, заедно с т.нар. магистрала "Черно море", която свързва Бургас и Варна и ще влезе в програмата като Лот 6 на магистрала "Тракия".

В периода 2010 – 2011 г. пътната агенция ще актуализира идейния проект, през 2011 – 2012 г. ще бъде изработен техническият проект и така строителството на 3.2-километровия тунел ще може да започне още на 1 януари 2014 г., каза Плевнелиев.

Участъкът Габрово - Шипка е част от паневропейския коридор, но в момента той преминава през прохода "Шипка" с надморска височина от 1200 м, което е проблематично през зимата, посочи министърът.

Предварителните инвестиционни проучвания за тунела са от 1970 година и са актуализирани през 2001 година. Страната ни е поела ангажимент пред ЕС да изгради тази връзка, но процедурите са стартирани и са спирани през годините заради финансова невъзможност.

Миналата година се задвижи идеята за концесионирането на "Шипка" след като чешката фирма "Метростав" предложи да построи тунела за 4 години и да осигури заем от чешки търговски банки в размер на 200 млн. евро.

В последствие се оказа, че към концесията имат интерес и българските "Холдинг Пътища", "Геотехмин" и консорциумът "Трейс – Станилов". Услугите си предложиха и по една компания от САЩ, Франция, Хърватска, Германия и т.н.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. а31
    #13

    стария път казанлък-Габрово е разширен и асфалтиран от 2000души трудоваци и дисципаджии.Пътят се изкачва нагоре по непрекъсната спирала върху стръмната планина.Няма мантинели.

  2. Дядо
    #12

    А, ако Ганю Чалгата си беше избрал верните хора в необходимия момент, до сега щяхме да го имаме и тунела, и магистралите, и най-важното - народното добруване.Но Ганю си обича ракийката, туршийката, чалгата и много, ама много мрази да мисли!!!

  3. Мирен преход
    #9

    През последните 2 /две/ години само на аутобана Янина - Игуменица с европейски пари са построени над 30 /тридесет/ модерни тунела с обща дължина ок. 15 км.Идете и ги вижте, мислители и проучватели!

  4. ха-ха
    #8

    Те на този тунел му правят вече цял век първи копки и него все го няма.Очевидно Бойко е решил да продължи традицията, която за 10 години бе позабравена. Щото то не останаха места за първа копка, пък нали се състезава в тази дисциплина с патрона си Бай Тощо...

  5. До МИРЕН ПРЕХОД
    #7

    От игуменица до Солун са 57 тунела с обща дължина около 48 км. Лично ги броихме преди месец с опис на дължината. Абе маани, страшна работа. После гърците били мързеливи, крадци и византийци - виж това българите..... друга работа

  6. Дядо
    #6

    Наистина са нещо изумително! Такова качество на бетонния крепеж в тунелите!!! Не са като нашите "тръби" на "Хемус", при Витиня, дето винаги има по пет - шест в ремонт! Заради ударната работа на "бригадите за социалистически труд". Та там, в Гърция, бях най-изумен, когато попаднахме в тунел представляващ витлова линия! Нещо като витка и половина от тирбушон!!! Направен като връзка между магистралата и стария път.И ВСИЧКО ТОВА СЕ ПОСТРОИ С ПАРИТЕ НА ЕВРОПА!!! Ама защото, макар и много "леви", гърците не са агенти на "Империята на злото", та им имат доверие в ЕС.

  7. profi
    #5

    като гледам темпа на развитие на технологиите докато го направят може да се окаже ненужен

  8. :-(
    #4

    Това е добре, но тогава да дадат Троян - Кърнаре на концесия. Да се построят и двата...

  9. Методи Хъша
    #3

    къде оставя твоя вожд и учител, Плевнелиев?А?

  10. , ЛУДО, ЧЕ ЧАК ПУКА
    #2

    КОЙ ЩЕ ЗАПЪЛНИ ТУНЕЛА В ГЛАВАТА НА ТОЗИ "ЗЕЛЕН ОТКЪСНАТ ПЛОД "

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.