Завишени нива на фини прахови частици във въздуха в София отчита гражданската платформа airsofia.info. Според измервателните уреди въздухът е мръсен в целия град. Особено повишени са нивата в района на Подуене, Лагера, част от Овча купел и в центъра на града. На някои места станциите отчитат почти 500 мг на кубичен метър при допустими стойности от 50 мг.
На сайта на Столична община също е посочено, че има замърсяване на въздуха, но в далеч по-ниски нива. Според официалните данни в сряда сутрин в Младост е имало около 40 мг. на кубичен метър фини прахови частици при нормални нива 50 мг. Около 7 ч. станцията в Дружба е отчела стойности от около25 мг. В Надежда също се отчита, че всичко е наред. Само в Хиподрума се забелязява завишение на стойности. В Павлово въздухът е бил мръсен, но през нощта. Подобни са показателите и на останалите общински измервателни уреди.
Ключови думи
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
8 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Ще съобщят, но утре. Тези със самоделките не могат да "мерят" там.
Според мен първо трябва да се разбере действителното състояние на нещата. Ентусиастите със самоделки не помагат за това. Само нагнетяват паника. 500 мг/куб.м. това какво е? Моментна стойност някаква вероятно. Важна е среднодневната (доколкото знам), но тя ще е ясна за днес едва утре.
Мъгла от Витоша, коли по улиците. В такива дни СО трябва да има смелостта да въведе режим на колите ЧРЕЗ ОГРАНИЧАВАНЕ ПРАВОТО ДА СЕ ДВИЖАТ. Било то като ограничи четните или нечетните коли, било по друг метод. Тогава ще разберем, че няколкото стотин комина не са виновни. Ето живея в южен квартал,без нито един комин. Витоша не се вижда от прозореца ми. МЪГЛАТА ЗАДЪРЖА ПРАХА И ДИМА ОТ КОЛИТЕ И ГО СВАЛЯ НА НИВОТО НА УЛИЦИТЕ. П
Това е вярно за софийското поле, доколко въздухът тогава е бил "кристално чист" и с аромат на "минзухарчета и детелини" е друг въпрос (това е по повод на т.нар. коментар на "tempfsomnia247"), но повече от ясно е, че с чистотата на въздуха се нагнетява политическо напрежение или поне се правят опити да се използва за такива цели.
МНОГО ФАКТИ ЗА СОФИЯ:
Диктатурата на автомобила в София
Животът в София все повече се предопределя от присъствието на автомобилите за сметка на удобството на пешеходците. В резултат на досегашната недалновидна общинска политика, автомобилите в града стават все повече, а от проектите за облекчаване на трафика изглежда не печели никой.
София посрещна 2017г. с опасно мръсен въздух. Отчетените деветократни завишения на нормите за фини прахови частици във въздуха изплашиха общинари, граждани и най-вече …
медии в началото на януари.
От 2 години насам градът е уверен лидер в класацията на европейските столици, чийто жители дишат трудно (и в които все повече хора умират по тази причина). Според последния отчет на Световната здравна организация от април 2016г., в София е било вредно да дишаш през 176 дни от 2015г. Иначе казано – през почти половината година.
В студените месеци въздухът е традиционно лош, заради основния източник на фини прахови частици – отоплението на твърди горива. На заден план остава значението на друг важен замърсител – автомобилният транспорт. МПС-тата са и сред основните причини за шумово замърсяване, а заеманата от тях площ се отнема от жизненото градско пространство. В българската столица колите са твърде много.
По данни на НСИ броят на колите със софийска регистрация се увеличава с около 4000 всяка година, а в края на 2016г. те най-вероятно надвишават 700 000 при около 1,25 милиона регистрирани жители на столицата. Приблизителното съотношение е 560 коли на 1000 души, ако изцяло се доверяваме на официалната статистика, която не отчита ежедневния огромен приходящ трафик от други населени места.
Коефициентът за брой МПС на 1000 души население беше повод за гордост на предишния главен архитект на града Петър Диков, който напусна поста в началото на миналата година. Под опеката на Диков, неговите предшественици и съпътстващите ги кметове и общински съвети, българската столица до такава степен се разви като град на коли, че е задминала германската Берлин (около 340 коли на 1000 души) и британската Лондон (307 коли на 1000 души през 2013г.), както и по-близки по население градове като германския Кьолн (420 коли на 1000 души) или чешката столица Прага (490 коли на 1000 души през 2011).
Мъглата и равното софийско поле са от 2009 година дааа, преди това ги нямаше и всички дишаха кристален въздух на минзухарчета и детелини мхм.
Нивата на фини прахови до 10 пъти над нормата!? Фандъкова не ги усеща в напарфюмения мерцедес...