Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Яснота по концесията на летищата Варна и Бургас ще има най-рано през юли

13 коментара
Яснота по концесията на летищата Варна и Бургас ще има най-рано през юли

Новата работна група за определяне на концесионер на двете черноморски летища Варна и Бургас ще мисли два месеца над постъпилите от фирмите жалби, каза в понеделник министърът на транспорта Петър Мутафчиев. Той обаче отказа да съобщи дали има подадени жалби от кандидат-концесионери след повторното разглеждане на представените от тях документи.

Двумесечният срок, който си дават от кабинета за обмисляне на евентуалните жалби от кандидатите, е сигнал, че правителството не бърза да дава черноморските летища на частници. И решението на кабинета не може да се очаква по-рано от юли.

Според председателя на парламентарната комисия по транспорт и народен представител от НДСВ Йордан Мирчев единственото ясно нещо в тази процедура е, че не може да се очаква бързо решение. Той уточни, че не е запознат с решенията на работната група, защото всичко е поставено под знака на пълна секретност. Решенията на транспортно министерство обаче се бавят много, коментира Мирчев.

Процедурата за концесията на черноморските летище Варна и Бургас, също като концесията на автомагистрала “Тракия” неусетно се е превърнала в “секретна”, стана ясно от извинението на министър Петър Мутафчиев, че не може да каже нищо повече, защото е подписал документ, който го задължава да запази в тайна информацията.  

Според запознати, правителството няма да разреши този проблем бързо, защото той е обвързан макар и непряко с членството ни в Европейския съюз. Сред кандидатите има фирми от Германия – “Фрапорт”, от Дания – “Копенхаген” и от Франция – “Венси” и всяка от тези държави неофициално подкрепя своя кандидат. При посещението на транспортния министър Петър Мутафчиев в Германия в края на февруари той бе попитан за хода на процедурата.

По информация на Mediapool и при посещението на българската делегация начело с президента Георги Първанов в Дания в края на март е бил поставен въпросът с концесията на двата аеропорта. Българските държавници са били информирани, че най-добрият изход за датчаните е тази процедура да се прекрати и да се обяви нова.

Сформираната нова комисия за концесията на двата аеропорта разгледа отново документите на всички кандидати – “Копенхаген Еърпортс”, консорциумите “Фрапорт/БМ Стар”, “Венси Еърпортс/Венси Консешънс” и “Хохтиф Еърпортс/Албена АД” и реши, кои от кандидатите имат право да продължат по-нататък. Всеки един от тях е уведомен писмено за решението и е имал възможност да обжалва решението на групата до началото на април, коментираха от транспортното министерство.

Докато се вземе правителственото решение, летище Бургас започна да освобождава залата на музея за авиация от изложените в нея експонати. Залата ще се използва за разширение на пътническия терминал, а към основните помещения ще бъдат монтирани временни модулни конструкции с текстилно покритие – тенти. За летище Варна е одобрена друг тип преместваема конструкция – на принципа на леки пластмасови плоскости.

На 28 април изтича срокът за подаване на предложенията за разширението на бургаския аеропорт, като работата трябва да се изпълни за 75 дни. Според специалисти в областта на този тип строителство даденият от транспортно министерство срок за изпълнение на конструкцията е изключително кратък и най-вероятно ще бъде удължен.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

13 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. българин
    #13

    Боже-е-е, пази България!

  2. Българин
    #12

    Боже моля те запази България и измети всички, които и пречат или както Батков каза: всичките ни смешни политичета, начело с тези, които "правят политика". Моля те Боже, само ти можеш да ни помогнеш май!!!

  3. Петър Петров
    #11

    Ти да не работиш в Бон Марин?

  4. Петър Петров
    #10

    Вероятно искаш доказателството пронумерована, прошнуровано и заверено с печат. То и за Шевес нямаше доказателства, и дойдоха отвън. Не съм аз, който ще давам доказателства, но марката също се продава, в случая Фрапорт. А щом стои зад всичко ТИМ, доказателства не са необходими

  5. СССР-гей
    #9

    ФОРМУЛА за крадене 8-5-3 !!!ФОРМУЛА за крадене 8-5-3!!! Понякога тези с 3-та крадат като за 8 !!! Тези с 5-цата пък не им стига - само Симеон открадна за 10 !!!! НЯМА държава !!! Няма закони, няма справедливост..... Мутрите са НЕдосегаеми, ДУПЕтатите са бандити, МАФИЯТА е във властта, 100%-вата рекомунизация с премиер без трудов стаж и казарма, червени и жълти бандити навсякъде. ДПС се е разпасало и краде на поразия.... МВР, КАТ, Прокуратура и Съд са затънали в корупция.....

  6. СССР-гей
    #8

    ФОРМУЛА за крадене 8-5-3 !!!ФОРМУЛА за крадене 8-5-3!!! Понякога тези с 3-та крадат като за 8 !!! Тези с 5-цата пък не им стига - само Симеон открадна за 10 !!!! НЯМА държава !!! Няма закони, няма справедливост..... Мутрите са НЕдосегаеми, ДУПЕтатите са бандити, МАФИЯТА е във властта, 100%-вата рекомунизация с премиер без трудов стаж и казарма, червени и жълти бандити навсякъде. ДПС се е разпасало и краде на поразия.... МВР, КАТ, Прокуратура и Съд са затънали в корупция.....

  7. СССР-гей
    #7

    ФОРМУЛА за крадене 8-5-3 !!!ФОРМУЛА за крадене 8-5-3!!! Понякога тези с 3-та крадат като за 8 !!! Тези с 5-цата пък не им стига - само Симеон открадна за 10 !!!! НЯМА държава !!! Няма закони, няма справедливост..... Мутрите са НЕдосегаеми, ДУПЕтатите са бандити, МАФИЯТА е във властта, 100%-вата рекомунизация с премиер без трудов стаж и казарма, червени и жълти бандити навсякъде. ДПС се е разпасало и краде на поразия.... МВР, КАТ, Прокуратура и Съд са затънали в корупция.....

  8. Син Камък
    #6

    дай едно доказателство за формалността и бутафорността на участието на Фрапорт, бе! И какво ни забалбукваш кой зад кого стоял, как германците участвали проформа, кой какъв опит имал и какъв нямал щом ТИ СИ ПРОТИВ КОНЦЕСИОНИРАНЕТО НА ЛЕТИЩАТА ВЪОБЩЕ?! А пък аз работя в селското стопанство.

  9. Петър Петров
    #5

    Знаеш ли какво значи корпорация? Във всеки случай БМ Стар не е корпорация. Освен това има някаква разлика между менажиране на корабна агенция, пристанища и летища. ФРАПОРТ е марката, и ще вземе участие точно толкова, колкото Мърдок в bTV. В Европа няма нито едно изцяло концесионирано летище, в Америка също, само в 2 туземски държавички като нашата. А и факта че ТИМ стои зад агенцията на Бонин, това вече ми е достатъчно. Иди някъде другаде да говориш за кадърните ченгета и момчета от ВКР. Във Варна

  10. Петър Петров
    #4

    Камене, по цял свят на концесия се отдават ресторанти, паркинги, магазини, барчета, но не и писти!! това е хубав подарък, за сумата от 130 млн лв се дават 2 международни летища, без наличие на други, със забрана други да бъдат строени на по-малко от 100 км., за цели35 години! Освен това БМ Стар е корабна агенция, интересно какъв й е опитът в управлението на летищата? ти какво си мислиш, че някой от тези от германия или Копенхаген ще дойде да ги мениджира ли? Колкото имаме чужд мениджмънт на чуждите марки бензиностанции

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.