Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Юристи търсят решение за спряната държавна субсидия на БДЖ

2 коментара
Юристи търсят решение за спряната държавна субсидия на БДЖ

В следващите дни юристи на железницата и финансовото министерство ще излязат с решение на проблема със спряната държавна субсидия за БДЖ, каза след заседанието на Министерския съвет в сряда транспортният министър Ивайло Московски. Надявам се, че няма да се стигне до спиране на влакове, допълни той.

Московски обясни, че субсидията за БДЖ – около 13 млн. лева на месец, са блокирани от юли занапред. Причината е необслужван заем към Световната банка от 1995 г. за 131.5 млн. долара. Тогава жп превозвачът и компанията “Железопътна инфраструктура’ (НКЖИ) са били едно дружество. Парите са основно за инвестиции в жп линии – т.е около две трети от парите са за НКЖИ.

Тъй като БДЖ няма възможност да обслужва този заем, е активирана държавната гаранция. Парите са блокирани директно от Световната банка, а бюджетът си ги прихваща от субсидията за БДЖ, каза още Московски.

Търси се вариант заемът да се прехвърли към НКЖИ, каза Московски. В момента компанията собственик на релсите не плаща пари за обслужване на кредита, а си приспада суми от дълга на БДЖ за ползване на железопътната инфраструктура. “Ако си правят вътрешни прихващания, това означава, че пари към банката няма да влязат, обясни министърът.

На въпрос ще продаде ли държавата “БДЖ Товарни превози” на офшорна компания с капитал 10 лв. Московски отговори, че “ако има кандидат, който отговаря на условията, процедурата, ще се проведе”.

Във вторник стана ясно, че в надпреварата за приватизация на транспортното дружество остава само прясно регистрираното “Дует реълуей България” – дъщерно на кипърската офшорка “Дует Реълуейс Лимитед”. Зад нея стои британският инвестиционен фонд Duet Group, чийто основен фокус е бил недвижими имоти.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #2

    tupite anglichani investirat 9 000 000 v jelezoputen transport. celta e da uvelichat % na patuvashti s vlakovete, a nie sukrashtaveme vlakovete, za da moje stroshenite reisove da patuvat po novoizgradenite magistrali... mdam

  2. Анонимен
    #1

    Има ли нещо,което това престъпно и некадърно мутренско правителство да не успя да съсипе в България.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.