Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Южнокорейски „Боинг-777” се разби при кацане в Сан Франциско

Двама загинали и 182-ма ранени, част от които са в критично състояние

11 коментара

Двама души са загинали и поне 182-ма са настанени в болница след като южнокорейски "Боинг-777" се разби при кацане на летището в Сан Франциско късно в събота вечер българско време. В самолета са пътували 141 китайци, 77 южнокорейци и 61 американци по данни на южнокорейската авиокомпания. Тя не може да потвърди националността на останалите пътници. На борда при излитането от Сеул е имало 291 пътници и 16-членен екипаж.

Катастрофата е станала при приземяването на самолета на писта, която започва от брега на залива Сан Франциско. Телевизионни репортажи показаха отломки в началото на пистата, където тя опира до водата. Според очевидец самолетът изглежда летял твърде ниско при кацането и пилотът се опитвал да набере височина точно преди машината да се удари в пистата.

Телевизионни кадри от въздуха показаха тежко пострадалия фюзелаж на самолета. Избухналият след удара пожар е унищожил частично самолета. При катастрофата се е откъснала опашката му. Части от нея са пръснати по пистата.

По данни на градската болница на Сан Франциско там се лекуват 15 пострадали, като 10 са в критично ъсстояние с изгаряния, фрактури и вътрешни травми. Повечето говорят само корейски. Общо 270 души са получили някаква форма на медицинска помощ на място и 75-има са транспортирани до болници в района.

Двамата загинали при катастрофата за китайски граждани, съобщи южнокорейската агенция Йонхап, цитирана от Ройтерс. Новината бе потвърдена от китайската държавна телевизия.

Началникът на пожарната служба на Сан Франциско Джоан Хейс-Уайт съобщи късно снощи, че телата на двете жертви били намерени извън полуразрушения самолет.

Южнокорейският "Боинг-777-200", разбил се вчера при кацане в Сан Франциско, не е имал механични повреди в момента на катастрофата. Това съобщи в неделя президентът и генерален директор на южнокорейската авиокомпания "Ейшиана еърлайнс".

Преди приземяването "по наши данни не е имало проблеми с мотора или механични повреди", обясни Юн Юн-ду на пресконференция в Сеул. Пилотите са опитни летци, натрупали по около 10 000 летателни часа, добави той.

По думите на Юн екипажът е обявил, както обикновено, че машината предстои да кацне, и пътниците са били помолени да затегнат коланите. "Не е имало спешни процедури", каза той.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #11

    Пилотът, който управлява по време на кацането, е имал малко над 40 часа в 777 и само 2-3 кацания преди много години на това летище. Иначе е имал много часове, но не в 777. Другият пилот е бил по-опитен. Кацат с много занижена скорост, под глисадата, в последния момент дават газ и се опитват да направят втори кръг. Много късно... Инфо от Ройтерс. А за тия дето разсъждават на тема Боинг и русофобия, само един факт: от един модел само (737) Боинг имат направени от 1967 г. досега около два и половина пъти повече пътнически самолети (над 7600) отколкото Ту от всичките им модели (2320 общо) от 1956 г. до днес. Инфо от wiki.

  2. Анонимен
    #10

    Ген. Аугусто Пиночет: Номер 3, а не е ли възможна човешка грешка при такова ясно и спокойно време? Какво се е опитвал пилота да поправя в последния момент? Стига си политикантствувал. Цял свят купува американски самолети. Защо корейската компания не е купила Туполев? Аз лично не бих имал нищо против, но явно че компанията е предпочела друго, което не е по вкуса ти, но е в техен интерес. И между другото, ако това бе станало в Москва, всички пътници щяха да бъдат мъртви. Имало е бързи и дисциплинирани азиатци, но е имало и американски спасителни екипи и летищна организация!

  3. Анонимен
    #9

    Ако ви се гледат сними от аварията: http://slideshow.nbcnews.com/slideshow/news/asiana-flight-214-crashes-at-san-francisco-international-airport-52409712/ Вижда се ясно как опашката на самолета се е ударила в началотго на пистата, откъснала се е, след това са се откъснали колесниците, единия двигател, и самолетът е спрял малко след това. Пътниците са били евакуирани бързо, страшните поражения от пожара са станали след това.

  4. Анонимен
    #8

    Благоприятно обстоятелство е факта, че пътуват триста азиатци - дребни, пъргави и ДИСЦИПЛИНИРАНИ!

  5. Анонимен
    #7

    Боинг 777 е завършен 1994 г. Моделът е на 19 години, което го прави сравнително нов. Този който катастрофира на Сан Франциско е произведен в 2006 г. Ако това се беше случило с някой по-стар модел щеше да има много повече жертви. Не бързайте да плюете нито по Боинг (или Еърбъс) нито по пилотите преди разледването от NTSB да си каже думата. Помислете колко по-често хора оцеляват след аварии и катастрофи с по-новите модели самолети.

  6. Анонимен
    #6

    N5, уточни нещата, ако имащ възможност...

  7. Анонимен
    #5

    Имаме българин капитан на Б777 в Asiana. Имам основания да мисля, че не той се е разбил. Дано съм прав.

  8. Анонимен
    #4

    NN 1 и 3, стига простотии! Нека пишат форумци които могат да кажат нещо по темата!

  9. Анонимен
    #3

    Това е само руски "Боинг"....нали така русофоби...

  10. Анонимен
    #2

    бате Ники до №1 Новият Boeing е 787. Boeing 777 е модел от 90-те, пък и съвсем не е сигурно, че проблемът е в самолета. Така че, не бързай да злорадстваш.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.