Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Започва монтирането на колчета по пътя Русе-Бяла

18 коментара
Колчетата в Кресненското дефилe. Снимка: Mediapool

Започва монтирането на разделителни колчета по пътя Русе-Бяла, съобщи Нова телевизия. Целта е да ограничат неправилното изпреварване и така да се намали броят на тежките катастрофи.

Русе-Бяла е един от най-опасните участъци у нас. Там редовно се регистрират инциденти, при които има много загинали и ранени.

Kолчета ще бъдат поставени на 4 участъка, заяви пред Нова телевизия директорът на областното пътно управление Стамен Савов.

Монтирането на колчета е работеща стратегия. През 2022 г. то бе приложено в Кресенското дефиле по идея на тогавашния регионален министър Гроздан Караджов. Година по-късно бяха отчетени нула жертви на катастрофи.

В участъка Русе-Бяла колчетата трябва да бъдат поставени до края на октомври. Монтирането им ще струва около 50 хил. лв. Планира се подобни ограничители да се сложат и на други опасни отсечки – например Бяла-Търново и в Прохода на републиката (Хаинбоаз).

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

18 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. fox90
    #18

    Тези колчета са ужасно опасни.Както си изпреварваш при прекъсната линия за двойно изпреварване изведнъж без предупредителен знак или започване на непрекъсната линия или очертан остров започват колчета.Това е безумно и опасно и е редно компетентните органи да вземат мерки преди да сране някое ПТП.

  2. Des
    #17

    Тези колчета на този участък се слагат на принципа от пусто в празно. Слагат се само, където има изпреварващи ленти ( няма и 10км). А останалата част от пътя, който е двулентов и на доста места без видимост, където също има произшествия, защо не се сложи? Бързото решение е да се направят още изпреварващи ленти, особено в посока от Русе към Бяла, защото в тази посока е само една и то близо до Русе, И много често се случва да се влачиш в колона до Бяла, 30 км, със средна скорост 30 км в час, което е супер изнервящо.

  3. Коментарът е изтрит в 10:21 на 27 септември 2023 от автора.
    #16
  4. ABV
    #15
    Отговор на коментар #14

    Съгласен съм, че незабавно трябва да се осигури безопасноста по начините, които е възможно. Това което се опитвам да кажа е, че сегашната пътната ни инфраструктура е изградена през 60-70 годин на двайсти век, когато автомобилите са много по-малко и с различни характеристики от днешните. Крайно време е да престанем да се мотаме с глупости, а сериозно да модернизираме пътищата си!

  5. radek
    #14
    Отговор на коментар #13

    Точно така. И докато се построи тази модерна и качествена инфраструктура е добра идея да се подсигури наличната. Все пак не щракваш с пръсти за да се появи магистралата, а отнема време. Важното е да се ограничи почерняването на поредното семейство при наличната инфраструктура. Магистрала че трябва да има - трябва, трябвало е да има досега, трябвало е да има и преди 20 години. Пак се изпада в крайности, защо това, а не другото. А защо не и двете? Поне докато се построи тази имагинерна магистрала да е безопасно да се пътува, а не всеки път да си на тръни, дали няма да ти изскочи някой безсмъртен на завоя.

  6. ABV
    #13
    Отговор на коментар #9

    Има ли "значение с темата - ограничаване на смъртните случаи" изграждането на модерна и качествена инфраструктура? Вероятно пътуването по този участък ще стане още по-безопасно, ако се забрани пътуването по него с автомобили и се допускат само конски и волски каруци. По изграждането на магистралата Русе - В. Търново "се работи" от години по абсолютно същия начин както по тунела под Шипка.

  7. anton nikolov
    #12

    Говедата от Пътното управление, колко десетилетия ви трябваха ,за да се вземе тази елементарна мярка ?

  8. ABV
    #11
    Отговор на коментар #10

    Ти призоваваше по-долу да се гласува за няКОЙ, който строял магистрали. Къде е магистралата Русе - В. Търново?

  9. Мазен Кумунис
    #10
    Отговор на коментар #8

    Има ли такава магистрала, че питаш? ,)

  10. radek
    #9

    Това кой строи магистрали няма никакво значение с темата, която е - ограничаване на смъртните случаи в един от най-опасните пътни участъци в България. Доста евтин, добър и доказано работещ начин(виж Кресненско дефиле). Тъжно е, че това е един от основните ни пътища в северо-източна България и не е магистрала, но поне се работи.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.