Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Жертвите в камиона ковчег са китайци

Все още няма информация какво се крие зад трагедията

2 коментара
Откритите в камиона трупове са на китайци, сн. ЕПА/БГНЕС

Трийсет и деветте души, открити мъртви в хладилен камион близо до Лондон, са китайци, съобщи телевизия Ай Ти Ви нюз, цитирана от Ройтерс.

Oчаква се идентификацията им да продължи дълго време.

Полицията в Есекс съобщи в четвъртък сутринта, че 31 от жертвите в ремаркето са мъже, а 8 са жени.

Първоначално бе съобщено, че сред 39-те загинали има един тийнейджър, но впоследствие е установено, че трупът е на млада жена. 

Шофьорът на камионa - 25-годишният Мо Робинсън от Лорълвейл, Северна Ирландия, е разпитван цяла нощ, но все още няма официална информация какво се крие зад трагедията.

Северноирландски полицаи са претърсили две къщи свързани с него. Едната е в Маркетхил, а другата в Лорълвейл.

Семейството на Мо Робинсън казва, че скоро не са чували нищо за него и не знаят какво се случва.

Британските криминалисти подозират, че водачът на камиона е част от организирана престъпна група, която се е занимавала с трафик на мигранти.

Проследяването на маршрута на камиона ще е ключовата линия в разследването, съобщиха от полицията.

По последни данни ремаркето на камиона е пристигнало от белгийския град Зеебрюге, като е влязло във Великобритания през пристанището Пърфлийт на Темза. Влекачът на камиона е пристигнал от Северна Ирландия и е напуснал града заедно с ремаркето около 1:05 ч. сутринта в сряда.

Говорителят на федералната полиция в Белгия Ерик Ван Дюсе каза, че са започнали разследване по случая.

"Към момента нямаме идея колко дълго камионът е прекарал в Белгия, може да са часове или дни, просто не знаем".

Екип на спешната помощ откри телата в индустриалния парк Уотърглейд в Грейс, на трийсетина километра от Лондон.

От публикувани от Мо Робинсън снимки в профила му във "Фейсбук" се вижда, че камионът е с варненска регистрация.

Товарният автомобил "Сканиа" е бил регистриран преди повече от 2 години в България. Регистрацията е била извършена във Варна на 19 юни 2017 г. от ирландска гражданка. Веднага на другия ден товарният камион е напуснал страната ни.

Това беше повода премиерът Бойко Борисов да заяви, че и според британските служби, България няма нищо общо със случая, освен табелата на превозното средство.

Междувременно от белгийската прокуратура коментираха, че към момента не могат да кажат колко време камионът-ковчег е бил на тяхна територия.

Възможно е да са часове, а може и да са дни, заяви говорител на белгийската прокуратура.

Белгия затваря десетина международни паркинги

Междувременно белгийските власти обявиха, че затварят няколко международни паркинги за товарни автомобили до 7 ноември. На тези паркинги често се засичат престъпления, извършвани от мигранти.

От мярката са обхванати десетина паркинга по западната белгийска граница, както и в районите на Брюксел, Лиеж и Гент. Тези паркинги се затварят за ползване от товарни превозни средства в часовете от 20 до 7 часа, уточняват властите.

Въпреки отдавна предприетите мерки на полицията, не спират случаите, в които мигранти се опитват да се качат в спрели камиони, за да достигнат до Великобритания, или обират превозните средства и водачите, се казва в съобщение на белгийските власти.

Местният съюз на превозвачите оспорва предприетите от властите мерки за частично временно закриване на паркингите и пояснява, че така водачите няма къде да спират за определената по закон почивка. По техните думи новите обстоятелства налагат водачите да спират за почивка в аварийните ленти, което е опасно и незаконно.

Не е изключено да има логистична връзка с България

Български експерти по сигурността не изключват да има логистична връзка с България по случая с тежкия инцидент.

"Не е изключено да има логистична връзка с България. Режимът на регистрация на превозни средства в България е бил по-лесен, отколкото в друга страна в ЕС. Трябва да се разследва откъде са се появили тези хора в камиона. Според мен са от Близкия Изток, най-вероятно афганистанци. Нещата са свързани освен с трафика на хора и с трафик на наркотици. Този трафик никога не е спирал." - това каза експертът по сигурността Николай Радулов пред бТВ, който коментира инцидента.

Според експерта по сигурността Тихомир Стойчев е станала трайна тенденция хората, търсещи пътя към по-добър живот, да стават жертви на престъпления.

"Не знаем какви са мотивите на шофьора. Невидимата част на организираната престъпност продължава да действа.", каза Стойчев. Според него "Брекзит" влияе върху политическата стабилност в страната.

"В тази връзка трябва да се провери версията за умишлено умъртвяване на тези мигранти", каза Стойчев. По думите му страната ни е привлекателна за този вид престъпност, заради слабостите на сигурността ни.

Тихомир Стойчев обясни, че топлинните камиони се използват, за да се излъжат топлинните датчици. Той смята, че до трагедията се е стигнало заради небрежност на шофьора.

"В България непрекъснато се залавят чужденци. Това се случва след грешки на трафикантите. Това е един непрекъснат процес. Хората си минават през границата. Тази година повече от обикновено", каза Радулов.

От Българския превозвачески международен бранш пък посочиха, че по никакъв начин подобни трагични инциденти не трябва да се обвързват с доброто име на международните ни шофьори.

Честа практика било западни фирми да регистрират своите камиони на българска територия заради по-лесния лицензионен режим и по-ниските застраховки, които се плащат у нас, но те на практика не извършвали своята дейност на наша територия. 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Калико Джо
    #2

    С една дума - при камионите ние сме нещо като Либерия при корабите. Всички, които искат да нямат контрол върху дейноста си ,се регистрират у нас, а после си правят каквото искат, но под нашето име.

  2. Milenca
    #1

    "...От Българския превозвачески международен бранш пък посочиха, че по никакъв начин подобни трагични инциденти не трябва да се обвързват с доброто име на международните ни шофьори...." С шофьорите ни не би трябвало, но с главанаците регистрирали 60 000 камиона, опериращи в Западна Европа, собственост на не знам кого, какво да кажем? Същите, чиято защита Джамбаза и Новаков за приели като национална кауза.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.