Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

210 000 евро ще плаща “Щрабаг” за всеки ден забавяне на терминала на летище София

8 коментара
210 000 евро ще плаща “Щрабаг” за всеки ден забавяне на терминала на летище София

От днес ще започнем начисляване на неустойки за неизпълнение на срока за завършване на терминала на летището. Това съобщи в пленарна зала министърът на транспорта Петър Мутафчиев в отговор на парламентарно питане за проекта за разширяване на столичната аерогара.

По-късно от Министерството на транспорта уточниха за Mediapool, че неустойката възлиза на 0,1 процент дневно от общата стойност на проекта, който е в размер на 210 млн. евро. Това означава, че изпълнителят на проекта “Шрабаг”, който трябваше да построи терминала до 31 август, ще плаща по 210 000 евро за всеки просрочен ден. На 27 август от австрийската компания обявиха прогнозно закъснение от 6-8 седмици. При посочените от транспортното ведомство дневни неустойки просрочването на строежа на терминала с посоченото от австрийците време, ще струва на “Щрабаг” между 8,82 и 11,76 млн. евро.

Запазваме се правото в бъдеще да изтеглим начислените за всеки просрочен ден суми от гаранциите, които са дадени от "Щрабаг", добави Мутафчиев. По думите му, новият терминал ще бъде открит, когато има наистина работещо летище.

Съществува първоначално забавяне от около 6 месеца, породено от изпълнителя, за което не е получено обяснение за причините, поясни транспортният министър. Тогава Министерството на транспорта и съобщенията не е предявило адекватни мерки, а е имало възможност да се търсят претенции за смяна на изпълнителя, коментира той. Първоначално договореният срок за извършване работата по строителството на терминала е бил 16 декември 2004 г. Със заповед той е променен на 31 август 2005 г. И този срок не може да бъде спазен, добави министър Мутафчиев.

Първоначалният срок за завършването на новата писта е 4 април 2005 г. С решение на Управителния комитет на проекта, срокът е променен на 2 ноември 2005 г., посочи министър Мутафчиев.

Според него новият срок вероятно също няма да се спази и ще бъде удължен до септември 2006 г. Личните ми очаквания са завършването на площадката и местата за стоянки да се забави до март 2006 г., допълни той. Сегашното правителство не е подписвало допълнителни финансови условия и не е правило отстъпки пред изпълнителя, добави той.

Забавянето, свързано с допълнителното частично проектиране на основните проекти, също е следствие на недостатъчно информация за геоложките проучвания на теренните условия, коментира той.

В писмо от 11 юли 2005 г., изпратено от "Щрабаг" до Министерството на транспорта, е отправено искане за два междинни срока за удължаване на довършителните работи - 14 октомври 2005 г. и 16 декември 2005 г., поясни министър Мутафчиев. По думите му, това искане не е одобрено.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Баба Меца
    #9

    Инак ще играе тоягата!

  2. Щрабаг
    #8

    ...ще се срещнем отново пред Арбитражния съд на МТК в Париж! Нещастни българи - пак ще духате супата!

  3. MEHMEDAA
    #7

    Svinyo antibulgarska, mnogo li ti se iskashe da iztochish parichkite na danukoplateca, s koito se stroi tova letishte? MTS shtialo, kazvash, da go duha zashtoto skapanata vi kompania zakusniava i ne moje da si izpulni angajimentite? Ne znam zashto imam chuvstvo, che sled kato polovin godina otlagate i produljavate da otlagate, sled kato toku-shto asfaltiranite rulejki vednaga se napukaha kato yufka, i sled kato produljavate da mrunkate pred ministri i ministerstva za oshte uduljavane na sroka, sled

  4. KOPI-STEFAN D-R D TCHOLAKOV
    #6

    Има книги-GEORGI IFANDIEV- които веднага Автор: KOPI-STEFAN D-R D TCHOLAKOV Получено на: 2 Септември 2005 22:53 Получено на: 2 Септември 2005 22:52 Има книги, които веднага след появата им се превръщат в класика. Рано или късно започват да ги изучават в училищата и дори в университетите. Ако Волята Божия и нашият дух ни помогнат да оцелеем като нация, като човечество, книгата, на чието представяне имаме удоволствието да Ви поканим, ще бъде сред онези, с които ще се образоват и възпитават следващите

  5. Tanchev
    #4

    Vapros:Ste se vzemat li efektivno tezi neustoiki ili e pokaznost pri zapochvaneto na novoto pravitelstvo?

  6. normalen2
    #3

    Ne ce za6tiyavam niakogo, no ima tolkova neuredici u nas, ce si mislia prav e "6rabag".Dokolkoto mi e izvestno o6te ne se znae pat dali 6te ima do novoto letiste, zaradi neuredeni sdelki sas zemedelski zemi.Taka ce ako samo "Hari Potar" e vinoven s med 6te go pomajem.

  7. Ivan Petrov
    #2

    Bakiite na Malkia Muk shte zapochnat da izlizat edna po edna. Toi obache veche sigurno tvori novi takiva v novoto si ministerstvo. Tozi nezmenim shirok specialist daje iska da mu se vazlagat i novoi otgovornosti kato KPP-tata, naprimer.

  8. серГЕЙ
    #1

    После натрупаната сума ще я приведа на бюджета. № 15409870, банката на народа.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.