Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Автомобилите ще са постоянно с включени фарове, колоездачите с жилетки

Опозицията съзря лобизъм в поправките

58 коментара
Автомобилите ще са постоянно с включени фарове, колоездачите с жилетки

Автомобилите ще се движат целогодишно с включени фарове през цялото денонощие, а колоездачите ще трябва да носят светлоотразителни жилетки извън града и по тъмно, реши в петък Народното събрание, след като прие промени в Закона за движение по пътищата. Опозицията заподозря ГЕРБ в лобизъм, защото включените светлини увеличавали разхода на гориво и респективно - печалбата за петролния бизнес.

В момента законът задължава шофьорите да включват фаровете само от 1 ноември до 1 март.

Глобата за изключени фарове е фиш за 20 лева, но при повторно или системно нарушение може да стигне 150 лева.

Дебатът по темата в Народното събрание протече в несериозен тон. Първо независимият депутат Димитър Чукарски обясни, че подобно задължение е безпрецедентно за географските ширини, на които се намира България. Той припомни, че единствено шофьорите в северните държави са длъжни да си включват фаровете и през деня. "При нас няма сумрак, а изгарящо сахарско слънце", обясни Чукарски и допълни, че новото изискване ще доведе единствено до повече главоболия за шофьорите.

Димитър Лазаров (ГЕРБ) излезе да говори само, за да подкачи Чукарски. Той маниерно се съгласи с неговите аргументи и добави, че новите "хиляди слънца" по пътищата, ще създадат проблем, тъй като излъчват и голяма топлина.

В същия дух Веселин Давидов (ГЕРБ) посочи, че няма логика страните да се делят на северни и южни, защото навсякъде се здрачава, а целта е да се намалят жертвите на пътя.

Целогодишни светлини се използват в Швеция, Финландия, Норвегия и Дания. ЕС издаде директива, с която задължава производителите на автомобилите да бъдат оборудвани с дневни светлини.

Иван Иванов (ДСБ, Синята коалиция) обясни, че включените фарове защитават корпоративни интереси и посочи свое проучване, което показва, че българите ще платят допълнително 750 милиона лева на година за гориво. Твърдението му бе оспорено от председателя на комисията по транспорт Иван Вълков. Според него това число не е вярно, тъй като разходът на гориво ще се увеличи с между 28-32 грама на 100 км (около 50 мл бензин). Това е около 1.50 лева за автомобил на 1000 км.

"Предложението цели да се повиши сигурността по пътищата, защото точно в часовете рано сутрин и в късните часове, по здрач, стават основната част от катастрофите. Вървим към целогодишно въвеждане на включени фарове, през 2006 г. беше решено от Народното събрание, да се кара с пуснати светлини четири месеца през зимния период", коментира Вълков.

Асен Агов (Синята коалиция) също се впусна в изчисления и обясни, че всички български шофьори вкупом ще плащат по 156 000 лева отгоре на 100 км. В крайна сметка ГЕРБ прокара текста с 80 гласа "за", 12 "против" и 17 "въздържал се".

С промените в закона се задължават и велосипедистите да използват светлоотразителна жилетка извън населените места, през тъмната част на денонощието и при намалена видимост.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

58 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #58

    Тъй ли всичко ви е наред господа управляващи,хората работят без пари,половината не могат да си вземат заплатите,здравеопазване никакво,безработица до няма и къде,вдигнахте си заплатите на какво отгоре?И сега нова простотия пак ще пълним джобчетата на кого ли?нямате спиране!

  2. Анонимен
    #57

    За 13 години този закон е променян (изменян и допълван) 47 пъти, което прави средно по 3,7 пъти на година. Само през 2006 г. е променен 7 пъти, през 2008 - 5 пъти, а само за 8-те месеца на 2012 г. - 4 пъти. Извинете но тези хора или наистина незнаят какво правят или правят нещо съвсем умишлено! Не може един закон да става жертва на нечии хрумки. Моля спрете и помислете внимателно какво правите, оценете въздействието на всяка промяна, поставете на обсъждане и тогава променяйте. Сега какво искате -

  3. Анонимен
    #56

    от кога закона влиза в сила

  4. Анонимен
    #55

    чудя се дали ще има кой да гласува за герберастите на следващите избори, е освен ако не са се надрусали гласоподавателите им...

  5. Анонимен
    #54

    § 6. По смисъла на този закон (Закон за движ. по пътишата): 59. (нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) "Дневни светлини" са светлини, предназначени за подобряване на възприемането и видимостта на предната част на пътно превозно средство при движението му.

  6. Анонимен
    #53

    В пректа нз закона за движение по пътищата се говори за "дневни светлини", ако някой знае моля да обясни.

  7. Анонимен
    #52

    До N45 Ти който от 15 години "в ясно и слънчево време издувам дългите", ако ми паднеш ще ти счупя не само фаровете,но и ръчичките. Гадняр!

  8. Анонимен
    #51

    ГЕРБ отново се на... . Но това е само началото. Какво още предстои да видим, бедна ни е фантазията.

  9. Анонимен
    #50

    Един милион водчи по 20 лв (поне една глоба за джоба на полицаите) това са си още 20 милиона в тлъстите полицейски тумбаци. Да живее ГЕРБ.

  10. Анонимен
    #49

    Златев ще прибере поне 90 милиона за една година. Част от хя ще отидат за предизборната кампания на ГЕРБ.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.