Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Бареков прави с разлика най-скъпата медийна кампания, втора е БСП

5 коментара
Бареков прави с разлика най-скъпата медийна кампания, втора е БСП

"България без цензура" на Николай Бареков прави най-скъпата предизборна кампания в медиите, сочат официалните данни от договорите с телевизии, радиостанции и сайтове, обобщени от сайта "Отворен парламент". На второ място с голяма разлика се намира БСП.

Партията на Бареков е похарчила до този момент около 848 000 лева, което е близо 20% от всички пари, похарчена от политическите партии и коалиции за медийна реклама. На второ място е БСП – Лява България с близо 602 000 лева. Тройката се допълва от ДПС с 541 000 лева.

"България без цензура" би всички по медийни разходи и на европейските избори, а на второ място отново беше БСП.

Четвърти са "Атака" (331 000 лева), пети са Реформаторският блок (330 000 лева), а на шесто място е АБВ с близо 243 000 лева. Най-вероятният победител на вота ГЕРБ е на седмо място по вложени пари в медиийна реклама с 210 000 лева или четири пъти по-малко от "България без цензура". Любопитно е, че последният в тази класация - партия "Общество за нова България" - е изразходвала 95 лева. Те са вложени за реклама в сайт.

Резултатите от мониторинга на "Отворен парламент" са с актуалност към 1 октомври 2014 година.

Има две медии, които изцяло не изпълняват изискванията на Изборния кодекс да публикуват договори за политическа реклама и своите тарифи. Това са сайтът "Гласове" и партийният вестник на БСП "Дума".

Четири вестника не са публикували договори. Три от тях са от пресгрупата на Ирена Кръстева – "Монитор", "Телеграф" и търновският вестник "Борба". Четвъртият вестник е "Старозагорски новини". При информационните сайтовете общо осем не са публикували договори. Интересно е, че сред тях е сайтът на Николай Бареков "bnews". Другите са БГНЕС, "Дир.бг", "Всеки ден", "Новини", "Уебкафе" и "Блиц".

"Фокус нюз" и радио "Фокус" продължават с практиката си от евроизборите да публикуват договори с участниците в кампанията, които са в напълно нечетлив формат - снимка, която не позволява да бъдат установени сумите, за които са сключени, пишат от "Отворен парламент". От вестник "Струма" са публикували договори, в които сумите с участниците са заличени.

От публикуваните до този момент договори става ясно, че бТВ e привлякла най-много средства за отразяване на кампанията – 1.071 млн. лв., следвана от Нова телевизия (734 000 лева) и БНТ (475 000 лева). Сред вестниците лидери са "Труд" и "24 часа", които общо са привлекли 318 000 лева от политическа реклама. Лидер сред радиостанциите е "Дарик" с 267 000 лева.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Българофил
    #5

    Не ме разсмивайте, ГЕРБ само с 210 хил. лева!?.. Освен медийна реклама има и много други видове реклама! Вижте офисите им и ги сравнете с останалите! А за Бюрека всичко е ясно - голяма заплата взима човека, защо да не даде някой лев и за медийна реклама!? :))))

  2. lili
    #4

    Ако имаше държава, трябваше да има оговор откъде са парите му за най-скъпата политическа реклама, билбордове и пр. Това е абсолютна непрозрачност на финансирането на политическите партии! По-подходящо е за Сиера Леоне, откокото за ЕС!

  3. Христина Томанова
    #3

    Откъде са парите на Дудуков???? Ало, Цацаров, стига си спал!!!

  4. Kiril Kovatchev
    #2

    Вложителите на КТБ да си търсят парите от Бареков. Банката на мафията финансира политически проекти като този на Бюрека и после очаква политиците да се отблагодарят като защитават банката от всякакви разследвания. Елементарно драги ми Уотсън. За съжаление обаче българският народ е прекалено тап за да вдене какво става.

  5. dimitardi100
    #1

    Кой го финансира, срещу какви услуги и колко данъци са платени на тези пари? Важни въпроси за обществото и прокуратурата!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.