Финансовите резултати на БДЖ показват, че компанията върви към спасение, а не към фалит, обяви в събота председателят на съвета на директорите на държавните железници Владимир Владимиров, цитиран от агенция "Фокус". Той коментира нападките от парламентарната опозиция, че управляващите водят холдинга към умишлен фалит.
”Загубата на БДЖ през 2009 година е 70 млн. лв., през 2010 г. е 46 млн. лв., през 2011 г. е 40 млн. лв. За първите шест месеца на 2012 г. загубата на БДЖ е само 9 млн. лв. при положение, че за същия период в предходната година е 22 млн. лв.”, обясни Владимиров.
Той допълни, че за последните три години общата задлъжнялост на БДЖ е намалена с 85 милиона лева. През 2009 година тя е била 825 млн. лв., а сега е 740 млн. лв.
Владимиров отчете, че производителността на един служител в холдинга се е повишил с 29% за този период, на един локомотив се е повишил с 15%, а на един вагон се е повишил с 10%. По думите му рентабилността на влаковете за последните 6 месеца се е повишила с 6%.
Според шефа на дружеството причината за големите проблеми на БДЖ е в управлението на тройната коалиция. Тогава задлъжнялостта на дружеството се е увеличила от 417 млн. лв. на 825 млн. лв.
Владимиров допълни, че заемите, които дружеството е взимало преди 2009 г., са твърде неизгодни за БДЖ, а е нямало и план за тяхното погасяване.
Той напомни и за сделката за вагоните от "Арвекс", за която бившият шеф на БДЖ е изправен на съд. Владимиров обвини бившия министър на транспорта Петър Мутафчиев (БСП), че не е опростил задължения на БДЖ т 353 млн.лв. което е можел да направи през 2007 г. при влизането на страната ни в ЕС. Според него това е щяло да реши проблемите с платежоспособността на дружеството.
"Визията за развитие на БДЖ за периода 2007 г. – 2017 г.", с която Петър Мутафчиев толкова се хвали, е съставена само от общи формулировки. В нея няма нито дума за натрупаните по негово време, а и преди това, задължения на БДЖ. Във въпросния документ се говори само за субсидията на "Пътнически превози" и капиталовите трансфери и няма нито ред за реформи”, обясни още Владимиров.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
37 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Този е доста отдавна председател на борда и нищо не направи.Сега от септември "ДИ БИ Шенкер"взима вертушките от Огняново до Любеново ,след това идва ред на "КЦМ"-и БДЖ ще духа супата ,заради добрите управители.
Vladimirofffffffffffff, vun ot zeleznicite, ti si sram za naciata i za partiata
Владимиров-калинке, публикувай си "дипломите" на сайта на БДЖ. Така веднага ще направим проверка в съответните учебни заведения и ще те изобличим. И кажи защо всеки месец пътуваш до Австрия с нискотарифни превозвачи? Какво правиш там? Отговори Владимиров-калинке? Зняуш че мандата ти изтича в началото на октомври и ще отговаряш. А с теб и цялата шайка на Вазов 3.
Ако БДЖ продължава да има такова безумно разписание на влаковете и те да се движат с 30 километра в час,по-добре да го няма.Уж строим скоростни трасета,уж бат Бойко се вози на скоростин влакове,а той като слезе от вагона,скоростта си остава старата-мравешката.
ti, vladimirov, nedev i chernookia moskovski--- v ostavka ! tova e putja za spasenie na BDJ.
Какво спасение? Необразовани и некомпетентни хора определят бъдещето на БДЖ! Николай Василев внесе без да обезпечи финансирането на 25 електрически и 25 дизелови мотрисни влакове "Дезире", които в ходовата си част са непригодни за българските условия на ж.п.линиите с ограничени прави участъци и малки радиуси на завоите. Впоследствие много бързо се извосват ребордите на колоосште им. Същият царски "гений" искаше да внесе и влакове, развиващи над 250 км в час при положение,че 95% от ж.п. линиите в …
България не позволяват по-висока скорост от 110 км/час. Вече 50 години не е обновяван локомотивния парк, а какво да кажем за вагоните, както за пътническо, така и за товарно движение. Модерните държави развиват железопътния си транспорт, защото е най-икономичен и най-екологичен. Но нали трябва да се обслужват интересите на частните шосейни превозначи. Вижте ж.п. транспорта във Франция, Германия, Англия и всички други европейски държави. Този, изкуствено предизвикан недалновиден хаос у нас не може да се наблюдава никъде другаде. Само с уволнения и съкращения без обновена техника нищо в БДЖ няма да се поправи! С продажбата на "Товарни превози" отново ще зависим от чуждия капитал и отново ще бъде постигнато ограбване на страната ни, както това се извършва от чуждите електричедски компании "ЧЕЗ", "евиен" и "е-он", подобно на течащата от чешмите ни мръсна и негодна за пиене "Софийска вода".
Върви с пълна сила към спасение - в небитието, нали? За да бъде продадена на когото трябва ако може за 50 стотинки и опрощаване на задълженията, нали? Това не е като да внасяш швени машини и да управляваш поточни линии, нали?
Г-н Бладимиров, Моля, обяснете следния факт: Преди месец пътувах с птнически влак Карлово-София. Влакът се състоеше от 1(един) вагон. Обслужващият персонал в единствения вагон бяха 4(четирима) БДЖ-служители - н-к влак, кондуктор, служител, който издава билет на качващите се пътници, и още един - който затваряше прозорците - температурата беше над 35 градуса, а климатика не работеше. Та, точно как ще го оправите БДЖ-то? По бойковски(с малка буква)? Не, ресто, не става(по Н. Вапцаров).
Я вижте какви момци-факири сме имали?
За всички които искат да ми видят дипломите да намерят предаването по нова тв по време на стачката. Там показах тези от USA и UК.