Шефът на държавните железници:

БДЖ е на пътя към спасението

сн. БГНЕС

Финансовите резултати на БДЖ показват, че компанията върви към спасение, а не към фалит, обяви в събота председателят на съвета на директорите на държавните железници Владимир Владимиров, цитиран от агенция "Фокус". Той коментира нападките от парламентарната опозиция, че управляващите водят холдинга към умишлен фалит.

”Загубата на БДЖ през 2009 година е 70 млн. лв., през 2010 г. е 46 млн. лв., през 2011 г. е 40 млн. лв. За първите шест месеца на 2012 г. загубата на БДЖ е само 9 млн. лв. при положение, че за същия период в предходната година е 22 млн. лв.”, обясни Владимиров.

Той допълни, че за последните три години общата задлъжнялост на БДЖ е намалена с 85 милиона лева. През 2009 година тя е била 825 млн. лв., а сега е 740 млн. лв.

Владимиров отчете, че производителността на един служител в холдинга се е повишил с 29% за този период, на един локомотив се е повишил с 15%, а на един вагон се е повишил с 10%. По думите му рентабилността на влаковете за последните 6 месеца се е повишила с 6%.

Според шефа на дружеството причината за големите проблеми на БДЖ е в управлението на тройната коалиция. Тогава задлъжнялостта на дружеството се е увеличила от 417 млн. лв. на 825 млн. лв.

Владимиров допълни, че заемите, които дружеството е взимало преди 2009 г., са твърде неизгодни за БДЖ, а е нямало и план за тяхното погасяване.

Той напомни и за сделката за вагоните от "Арвекс", за която бившият шеф на БДЖ е изправен на съд. Владимиров обвини бившия министър на транспорта Петър Мутафчиев (БСП), че не е опростил задължения на БДЖ т 353 млн.лв. което е можел да направи през 2007 г. при влизането на страната ни в ЕС. Според него това е щяло да реши проблемите с платежоспособността на дружеството.

"Визията за развитие на БДЖ за периода 2007 г. – 2017 г.", с която Петър Мутафчиев толкова се хвали, е съставена само от общи формулировки. В нея няма нито дума за натрупаните по негово време, а и преди това, задължения на БДЖ. Във въпросния документ се говори само за субсидията на "Пътнически превози" и капиталовите трансфери и няма нито ред за реформи”, обясни още Владимиров.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес